  • 1. Data: 2005-03-14 13:07:37
    Temat: AC i wykupienie amortyzacji ...
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    Cześć

    Jak to wyglada w praktyce ? Jesli kupuje sie polise AC z "wykupioną
    amortyzacją" to ubezpieczalnia ma obowiazek policzyc ceny naprawy wg cen
    czesci nowych ? Popatrzylem do OWU kilku ubezpieczalni i w praktyce nie
    ma tam nic na temat mozliwosi wykupu amortyzacji. Problem polega na tym,
    ze Compensa obnizyla wyplate odszkodowania o jakies 15% w stosunku do
    faktury pomimo, ze polisa byla z wszystkimi opcjami. Powolali sie w
    swoim pismie na paragraf 31 pkt 1 OWU, ktory brzmi:

    1. W przypadku naprawy pojazdu, którego wiek w dniu zawarcia umowy
    ubezpieczenia przekraczał 4 lata z ustalonej wysokości odszkodowania
    COMPENSA potrąca kwotę odpowiadającą zużyciu eksploatacyjnemu części
    pojazdu w wysokości 10% wartości części za każdy rozpoczęty rok powyżej
    4 roku, nie więcej jednak niż 50% wartości części, z zastrzeżeniem
    postanowień ust. 4 i 5.
    4. Za wiek pojazdu uważa się okres od roku jego produkcji do zawarcia
    umowy ubezpieczenia.
    5. Jeżeli w okresie użytkowania pojazdu nastąpiła udokumentowana wymiana
    części, potrącenie dokonywane jest od daty wymiany części.

    Moim zdaniem zupelnie zignorowali wiec tzw. "wykup amortyzacji" i
    potraktowali klienta z buta, tj. niezgodnie z zawartą umową. Poza tym na
    fakturze widnialy ceny za czesci, ktore z definicji nie podlegają
    zuzyciu, czyli zderzak, klapa tylna, reflektor ... przeciez to nie są
    opony, felgi, czy silnik.

  • 2. Data: 2005-03-14 15:11:27
    Temat: Re: AC i wykupienie amortyzacji ...
    Od: sawic <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
> [...]
    > fakturze widnialy ceny za czesci, ktore z definicji nie podlegają
    > zuzyciu, czyli zderzak, klapa tylna, reflektor ... przeciez to nie są

    jezeli by to chodzilo o OC to moglbys sie sadzic ze nie powinni potracac
    amortyzacji za czesci.

    jezeli chodzi o AC to jest tak jak w regulaminie podczas podpisywania
    umowy. poczytaj dokladnie.

    odnosnie tej amortyzacji to wydaje mi sie ze chodzi o spadek wartosci
    auta w czasie trwania polisy ( jednego roku ). ubezpieczasz samochod na
    30kzl a pod koniec trwania umowy jest juz on wart 26kzl. wydaje mi sie
    ze ten zapis o amortyzacji znaczy tyle ze caly okres trwania umowy
    samochod bedzie wart dla ubezpieczalni 30kzl.
    wartosc samochodu jest potzrebna w przypadku szkody calkowitej.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-03-14 15:34:26
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > jezeli chodzi o AC to jest tak jak w regulaminie podczas podpisywania
    > umowy. poczytaj dokladnie.

    Zacytowalem przeciez fragment OWU, na ktory TU sie powolalo ....

  • 4. Data: 2005-03-14 15:37:27
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

> [...]
    > fakturze widnialy ceny za czesci, ktore z definicji nie podlegają
    > zuzyciu, czyli zderzak, klapa tylna, reflektor ... przeciez to nie są

    Jak to nie podlegają zużyciu i z jakiej definicji ???

    To wymień opony, felgi i silnik na nowe a potem sprzedaj pojazd jako nowy,
    nie używany za wartość "salonową".
    Wszystko w pojeździe się zużywa: działanie czynników zewnętrznych, uderzania
    drobnymi kamykami, lekkie otarcia, nawet mycie pojazdu powoduje zarysowanie
    powłoki lakieru. Samochód zatem zużywa się jako cały, z tym że pewne
    elementy szybciej jak: układ wydechowy, akumulator, opony, amortyzatory itp.
    to so zazwyczaj trzeba wymienić w trakcie nawet normalnej eksploatacji.

    Jeżeli masz zapis na polisie o wykupionej amortyzacji to odwoła się od
    decyzji na piśmie, powołując na ten zapis. W przypadku wykupienia
    amortyzacji polisa jest droższa i nie ma zastosowań tabela amortyzacyjna,
    chyba że na tych elementach były ślady wcześniejszych napraw to już co
    innego.

    Pozdrawiam Sławek

  • 5. Data: 2005-03-14 15:47:23
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > amortyzacji polisa jest droższa i nie ma zastosowań tabela amortyzacyjna,
    > chyba że na tych elementach były ?lady wcze?niejszych napraw to już co

    Jajo jest tez takie, ze zderzak tylny byl juz raz wymieniany w zeszlym
    roku ... tez w ramach naprawy z AC ;-) A mimo to tez policzyli mu
    amortyzacje. Cos w tym przypadku Compensa zaszalala niemal jak Warta ...

  • 6. Data: 2005-03-15 07:36:49
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Jajo jest tez takie, ze zderzak tylny byl juz raz wymieniany w zeszlym
    > roku ... tez w ramach naprawy z AC ;-) A mimo to tez policzyli mu
    > amortyzacje. Cos w tym przypadku Compensa zaszalala niemal jak Warta ...

    a czy oni nie maja mozliwosci napraw bezgotowkowych?
    wtedy cie nie interesuje, laduja nowe czesci i po ptokach

  • 7. Data: 2005-03-15 15:30:34
    Od: robi <g...@g...pl>

    jezeli masz wykupiona amortyzacje to sie odwolaj od pisma i wskaz na
    zawarta umowe ubezpieczenia oraz na odpowiedni punkt w OWU.

    najprawdopodobniej ktos w TU cos przeoczyl
    nie daj sie zaladowac w d....

    pozdrawiam
    robert

  • 8. Data: 2005-03-15 18:38:48
    Od: "atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@o2.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > a czy oni nie maja mozliwosci napraw bezgotowkowych?
    > wtedy cie nie interesuje, laduja nowe czesci i po ptokach

    wszystko sprowadza sie do tego czy amortyzacja jest uwzgledniona wtedy gdy
    skladasz rachunki za naprawe czy jak idziesz do kasy i bierszesz kase "do
    reki". W tym drugim przypadku jest to normalne ze naliczaja ci amortyzacje
    bo to prawdopodobnie propozycja wyplaty a wtedy zalezy im aby bylo jak
    najmniej do wyplaty (bez VATu z pomniejszeniem o amortyzacje) ale jesli
    przedstawisz rachunki to no problemo powinni wszystko uznac i nie ma tu
    znaczenia czy bedzie to bezgotówkowo czy to ty pobierzesz kase za rachunki z
    kasy TU....