  • 31. Data: 2004-05-18 21:20:56
    Temat: Re: A policjanci-mordercy z Poznania - bezkarni!
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    :

    > Dokładnie to napisałem o ZAGINIĘCIU kuli.

    hmmm..;
    rzeczywiście (sprawdziłem) pisał "zaginęły kule ";
    można to rozumieć dwojako:
    wg:
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=69679

    zaginąć
    <przepaść nie wiadomo gdzie, nie dając znaku życia; zostać zgubionym;
    zginąć>
    Ktoś zaginął w czasie wojny.
    Zaginęła cenna biżuteria.
    Dokumenty zaginęły.
    ? Słuch o kimś, o czymś zaginął, ślad po kimś, po czymś zaginął

    <ktoś ___przepadł bez wieści___, coś ___znikło bez śladu___>

    ale zostawmy te językowe dywagacje;

    może jest tu ktoś, kto otarł się o podobny problem?

    czy, jeśli pocisk nie utknął w ciele, jest w ogóle jakaś możliwość
    (zakładamy, że go odnaleziono) stwierdzenia, iż "przeszedł na wylot"
    przez ciało"?
    jakieś mikroślady tkanek, itp.?

    g.

  • 32. Data: 2004-05-18 21:47:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c8dunk$gck$1@news.onet.pl...

    Na pocisku, który przeszedł przez ciało pozostają mikroślady tkanki. Do
    indywidualnej identyfikacji choćby poprzez analizę DNA. Pocisk po
    trafieniu w przeszkodę odkształca się, zostają zadziory, więc co do zasady
    z reguły pozostaje wystarczająco materiału do badań.

    Problem w tym, że pocisk po przebiciu przeszkody jaką jest ciało może
    polecieć bardzo daleko. Swego czas analizowałem możliwość znalezienia kuli
    ze sztucera. Oczywiście to o wiele większa energia, no ale wyszło, że i
    2,5 km mogła taka kula przelecieć po przejściu przez cel. Myślę, że w
    wypadku pistoletu, to w zależności od rodzaju naboju taka kula mogła
    realnie przelecieć i kilkadziesiąt metrów. Podejrzewam, że teren
    przeszukano przy pomocy wykrywacza metalu. Tak przynajmniej się to powinno
    zrobić. Tym nie mniej taka kula jest niewielka i zawsze istnieje szansa,
    że umknie oględzinom. Może utkwić w jakimś drzewie lub innej przeszkodzie.
    Może wpaść do kanału. Tak naprawdę, to jest wiele możliwości, by bez
    najmniejszej krzty złej woli po prostu takiej kuli nie znaleźć.

  • 33. Data: 2004-05-19 16:13:53
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Arek, wiem, ze teraz teoretyzuję, ale istnieje znikoma tym nie mniej
    > niezerowa szansa, że zabójstwa dokonał snajper, a policjanci strzelali w
    > maskę. Sąd nie może skazać wszystkich czterech tylko z tego powodu, że
    > jeden z nich strzelał, a nie sposób ustalić który. Po za tym chwilowo nie
    > ustalono, czy faktycznie było to przekroczenie uprawnień.

    Wysoki sądzie! Co prawda oskarżeni strzelali w radiowóz, ale kule, które
    zabiły policjantów wystrzelił ktoś inny - snajper - w związku z tym wnoszę
    o uniewinnienie oskarżonych.

    Jaki będzie wyrok?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 34. Data: 2004-05-19 17:10:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    które
    > zabiły policjantów wystrzelił ktoś inny - snajper - w związku z tym

    Jeśli nie będzie kul, to z zarzutu zabójstwa będzie trzeba ich uniewinnić.
    Pozostaje ewentualne usiłowanie w odniesieniu do tych, których kule znajdą
    się w samochodzie jako całym.

  • 35. Data: 2004-05-20 09:39:53
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

[...]

    ciekawe.

    Rozboj, jeden gosc leje "buca" drugi siedzi sobie spokojnie przy stoliku.
    Zatrzymuja
    obu i oboje otrzymuja ten sam wyrok. Dlaczego?

    To nie jest jakis szczegolny przypadek tylko na porzadku dziennym.

    P.

  • 36. Data: 2004-05-20 20:07:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > Rozboj, jeden gosc leje "buca" drugi siedzi sobie spokojnie przy
    stoliku.
    > Zatrzymuja
    > obu i oboje otrzymuja ten sam wyrok. Dlaczego?

    Nie wiem. Ale jeśli tak się stało, to po prostu błąd w orzecznictwie. No
    chyba, ze temu przy stoliku sprawstwo kierownicze, pomocnictwo lub
    podżeganie udowodniono.

    > To nie jest jakis szczegolny przypadek tylko na porzadku dziennym.

    Wiesz, jestem odmiennego zdania.

  • 37. Data: 2004-05-21 10:26:02
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : Nie wiem. Ale jeśli tak się stało, to po prostu błąd w orzecznictwie. No
    : chyba, ze temu przy stoliku sprawstwo kierownicze, pomocnictwo lub
    : podżeganie udowodniono.

    Policjanci po prostu maja sprawe z glowy,nie wazne kogo wsadza,
    niestety sie bardzo czesto zdaza.
    Przeciezk kazdy mlody to wandal, dres, bandyta.

    Ok EOT bo troche dlugi ten topic

    : >
    : > To nie jest jakis szczegolny przypadek tylko na porzadku dziennym.
    :
    : Wiesz, jestem odmiennego zdania.

    No uwierz mi ze jest.

    P.

  • 38. Data: 2004-05-29 12:42:21
    Od: "Dziadek" <b...@w...pl>

    Haniu,
    w amerykańskich i innych filmach występują aktorzy. U nas policjanci którzy
    się tych filmów naoglądali.

    --
    Pozdrawiam.
    banita