  • 1. Data: 2019-07-25 19:32:14
    Temat: A gdyby tak zamienić wszystkie umowy o zatrudnienie na...
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Działalność jednoosobową? Na początku erupcja wulkanu, ale z czasem
    myślę że by się na lepsze unormowało. Jak myślicie? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2019-07-25 19:39:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Działalność jednoosobową? Na początku erupcja wulkanu, ale z czasem
    > myślę że by się na lepsze unormowało. Jak myślicie? :-)

    A jakie niby to miałoby mieć zalety?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-07-25 20:50:24
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-25 o 19:39, Shrek pisze:

    > A jakie niby to miałoby mieć zalety?

    Wiele i wartościowych. Dla pracodawcy oczywiście.
    Stąd wiele grup zawodowych w różnych firmach było do tego namawianych.
    I zostali np. bez urlopu.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2019-07-25 21:15:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Działalność jednoosobową? Na początku erupcja wulkanu, ale z czasem
    > myślę że by się na lepsze unormowało. Jak myślicie? :-)

    Umowa o pracę jest po prostu umową cywilnoprawną, tyle, że zawiera pewne
    specjalne unormowania, przeważnie zwiększające uprawnienia pracownika.
    Zamiat zmieniać te umowy, można zmniejszać ochronę socjalną, tylko, czy
    jest przyzwolenie społeczne na to?

  • 5. Data: 2019-07-25 22:08:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Umowa o pracę jest po prostu umową cywilnoprawną, tyle, że zawiera pewne
    > specjalne unormowania, przeważnie zwiększające uprawnienia pracownika.

    Wiesz jaka jest definicja umowy cywilnoprawnej?

  • 6. Data: 2019-07-26 11:14:07
    Od: z <...@...pl>

    tylko, czy
    > jest przyzwolenie społeczne na to?

    Nie chodzi tylko o przyzwolenie.
    Neoliberalni ekonomiści w nowych modelach matematycznych dowodzą że
    śmieciowe zatrudnienie w dłuższym okresie prowadzi do spadku wydajności.
    Tak wiem... Rozwydrzonym nowogogackim czy małobogackim ;-) pracodawcom w
    Polsce nie mieści się to w głowie. Oni tu i teraz mają mieć więcej...

  • 7. Data: 2019-07-29 12:30:26
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 11:14, z pisze:
> [...]
    > Tak wiem... Rozwydrzonym nowogogackim czy małobogackim ;-) pracodawcom w
    > Polsce nie mieści się to w głowie. Oni tu i teraz mają mieć więcej...

    Dlaczego obniżenie kosztu pracy miałoby prowadzić do spadku wydajności
    pracy?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2019-07-29 12:38:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Dlaczego obniżenie kosztu pracy miałoby prowadzić do spadku
    >wydajności pracy?

    a) przeciez ta wydajnosc, to ekonomisci w pieniadzu licza.
    Jak Polak zarabial 12zl/h, to robil proste czynnosci, ktore
    przynosily powiedzmy 20zl/h.
    Jak Niemiec dostaje 12 euro/h, to zrozumiale, ze jego praca
    przynosi pracodawcy co najmniej 20 euro/h.
    Jest roznica w wydajnosci ? Jest.
    I dlatego tanszą produkcje zepchneli Polakom :-)

    b) no a druga sprawa - kto sie bedzie staral za g****ne pieniadze ...
    Niemiec za 10 euro niespecjalnie :-)

    c) tylko czemu tej prostej zasady jakos w sklepach nie widac ...

    J.

  • 9. Data: 2019-07-29 13:19:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jaka?

    -----

  • 10. Data: 2019-07-29 13:21:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Myślisz, że pracownik dozoru za 12 zł/h robi cokolwiek więcej, niż robił za 6,50
    zł/h???
    A jakby dostał 12 euro/h to by robił jeszcze więcej?
    Znaczy więcej pierdnięć w stołek na każdą godzinę?

    -----