  • 31. Data: 2004-10-19 19:11:35
    Temat: Re: Postoj a kontrola drogowa
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 18:53:44 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl>
    napisał:

    > Hmm, mogli się przecież tylko dogrzewać? :)

    taaa, oczywiście. :-)

    --
    Falkenstein

  • 32. Data: 2004-10-20 10:35:54
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > Ewentualnie pod usiłowanie
    > można by to podciągnąć, ale nieco to naciągane.

    usiłowanie, to nieudana próba znalezienia kierownicy, pedału sprzęgła i
    lewarka zmiany biegów przy włączonym silniku ;)
    p.
    W,

  • 33. Data: 2004-10-20 10:38:59
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "jarecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Co policja moze zrobic?
    > Stalismy z kolega na drodze (brak zakazow), przyjechala policja drogowa no
    > kontrola. Dokumenty i alkomat. No i co wyszlo ze jestesmy pod wplywem
    > alkoholu (okolo 0,8 promila).
    >
    > Sprawa pilna bo dostalismy wezwania na komende.
    czy było inne badanie alkomatem?
    Jesli nie, to rozumiem, że piliście razem w aucie - co, ile, z czego
    (szklanki?), gdzie butelki? Jak chcieliście wrócić - czyżby miał dojechać
    jakiś kolega -> zostanie przesłuchany, więc lepiej, aby o tym pamiętał.

    Rzuc na prv wszystkie okoliczności.

    p.
    W,

  • 34. Data: 2004-10-20 12:18:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, kam wrote:

    > + CR wrote:
    > + > jesli siedzisz za kierownica [miejsce dla kierowcy] i sluchasz
    > + > muzyki[radio],
    > + > a kluczyki masz w stacyjce to niestety policjant ma prawo uwazac , ze
    > + > "pojazd gotowy do odjazdu".
    > +
    > + I co z tego? Karalne jest prowadzenie w stanie nietrzeźwości, a nie siedzenie
    > + w pojeździe gotowym do odjazdu.

    Wiesz... jeden z pierwszych opisywanych w lokalnej prasie przypadków
    kiedy to kierowca "załapał się" na "udział w wypadku w stanie nietrzeźwym"
    polegał na tym że ów kierowca razem ze swoim pojazdem... stał.
    Stał wg zgodnych zeznań świadków.
    Na skrzyżowaniu. "Na czerwonym".
    W sumie tylko "siedział w pojeździe gotowym do odjazdu" - chyba nie
    rozważano tego czy PRZED wypadkiem był pijany i czy PRZED wypadkiem
    prowadził...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 35. Data: 2004-10-20 12:21:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, kam wrote:

    > + Rodrig Falkenstein wrote:
    > +
    > + > sprawa rozbija się o definicję "prowadzenia"
    > +
    > + Wybacz, ale uznanie siedzenia w samochodzie za prowadzenie jest już wykładnią
    > + wbrew literalnemu znaczeniu słowa "prowadzi". Nie ma też do takiej żadnych
    > + innych podstaw.

    Mniemam że niekoniecznie: "ma kontrolę nad ruchem pojazdu".
    Na przykład przez to że uniemożliwia jego ruch.
    Niejednokrotnie wystarczy "cofnąć" hamulec ręczny żeby się przekonać
    że jest to możliwe :] - a prawo nie musi rozpatrywać czy w danym
    przypadku taki wpływ był rzeczywisty.
    Potencjalnie... potencjalnie siedząc na miescu kierowcy bez kluczyka
    można "zarządzać ruchem pojazdu"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 36. Data: 2004-10-21 05:38:28
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > A ja twierdzę nadal, że nie zawsze.

    I masz rację

    VG

  • 37. Data: 2004-10-21 09:54:42
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > jesli siedzisz za kierownica [miejsce dla kierowcy] i sluchasz
    > muzyki[radio],
    > a kluczyki masz w stacyjce to niestety policjant ma prawo uwazac , ze
    > "pojazd gotowy do odjazdu".
    >
    > jesli zona na stacji benz wyszla po alkazelcer a ty [pod wplywem]
    > przesiadziesz sie
    > na fotel kierowcy [kluczyli w stacyjce] to tracisz prawko.
    >
    > pozrawiam,
    > Grzesiek
    >
    > P.S. tak bylo i pewnie nic sie nie zmienilo... a sytuacje znam dosyc dobrze

    Czy mogę prosić o jakiś art, paragraf lub wykładnię lub komentarz, wyrok itp?
    Jak na razie jest to czcza paplanina.

    Pozdrawiam grem

  • 38. Data: 2004-10-21 09:59:31
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > W sumie tylko "siedział w pojeździe gotowym do odjazdu" - chyba nie
    > rozważano tego czy PRZED wypadkiem był pijany i czy PRZED wypadkiem

    To akurat jest dla mnie logiczne. Stał ale był włączony do ruchu. Natomiast
    nasi bohaterowie stali na parkingu, wyłączeni z ruchu.

  • 39. Data: 2004-10-21 10:21:29
    Temat: A czy prawo jazdy mogą sprawdzić jeśli jest się na postoju?
    Od: g...@p...onet.pl

    > Witam
    >
    > Co policja moze zrobic?
    > Stalismy z kolega na drodze (brak zakazow), przyjechala policja drogowa no i
    > kontrola. Dokumenty i alkomat. No i co wyszlo ze jestesmy pod wplywem
    > alkoholu (okolo 0,8 promila).
    >
    > Sprawa pilna bo dostalismy wezwania na komende.
    >
    > Pozdrawiam

    Dorzucam pytanko jak w temacie.

    pzdr grem

  • 40. Data: 2004-10-21 12:28:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004 g...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ > Na skrzyżowaniu. "Na czerwonym".
    >+ > W sumie tylko "siedział w pojeździe gotowym do odjazdu"
    [...]
    >+ To akurat jest dla mnie logiczne. Stał ale był włączony do ruchu.

    Nie sposób się nie zgodzić.
    Pytaniem jest czy "włączenie do ruchu" jest wyznacznikiem
    "prowadzenia" :) - i czy "jedynym" (wystarczającym).
    Miałoby to ręce i nogi (przypomnę iż "próba ruszena" łapałaby
    się na "usiłowanie" !).

    W zasadzie to ustawodawca coraz częściej wstawia "słowniczek"
    do ustaw. Jakby jeszcze "słowniczek" był *jednoznaczny*
    i *w miarę kompletny*... (w PoRD np. - czy "kierunek" oznacza
    kierunek w sensie matematycznym czy potocznym a niezależnie
    czy obejmuje "kierunek ruchu okrężnego" czy nie to kilkaset
    megabajtów z .prawo i .samochody byłoby rocznie zaoszczędzonych :])

    pozdrowienia, Gotfryd