  • 1. Data: 2003-07-17 08:26:36
    Temat: 3 miesiace w UE
    Od: c...@p...onet.pl

    Witajcie,

    aktualnie Polacy maja prawo przebywac w UE do 3 miesiecy. Mam pytanie, na jaki
    okres czasu nalezy opusicic UE, aby ponownie moc wrocic?
    Czy wystarczy wyjechac na dwa dni do Szkocji?

    Pozdrawiam,
    Exported

  • 2. Data: 2003-07-17 09:08:15
    Temat: Re: 3 miesiace w UE
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Użytkownik c...@p...onet.pl popełnił następującą
    wiadomość 4...@n...onet.pl:

    > Czy wystarczy wyjechac na dwa dni do Szkocji?

    To Szkocja już wystąpiła z UE?? ;)

    --
    Olgierd

  • 3. Data: 2003-07-17 20:24:44
    Od: "Kathrin" <v...@g...pl>

    <c...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > aktualnie Polacy maja prawo przebywac w UE do 3 miesiecy. Mam pytanie, na
    jaki
    > okres czasu nalezy opusicic UE, aby ponownie moc wrocic?

    Od dnia 8.04.1991 roku obywatele polscy mogą wjeżdżać do Niemiec bez
    obowiązku posiadania wizy, o ile ich pobyt nie przekroczy trzech miesięcy w
    ciągu pół roku i jeżeli nie podejmą działalności zarobkowej. W przypadku
    wszystkich innych pobytów należy złożyć wniosek o wizę na wjazd.

    Dane ze strony ambasadaniemiec.pl

    Pozdrawiam
    Kathrin

  • 4. Data: 2003-07-17 23:30:21
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <4...@n...onet.pl>, c...@p...onet.pl wrote:
    > aktualnie Polacy maja prawo przebywac w UE do 3 miesiecy. Mam pytanie, na jaki
    > okres czasu nalezy opusicic UE, aby ponownie moc wrocic?
    > Czy wystarczy wyjechac na dwa dni do Szkocji?

    Na pewno nie da się tak. Nie chce mi się grzebać i szukać, ale zdaje się
    że było to co najmniej 3 miesiące poaza EU.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-07-18 19:08:09
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jaki
    > okres czasu nalezy opusicic UE, aby ponownie moc wrocic?
    > Czy wystarczy wyjechac na dwa dni do Szkocji?

    Nie 3 miesiące, a 90 dni !!

    Możesz przebywać przez 90 dni i musisz na 90 dni wrócić i znowu 90 dni na 90
    dni taka jest teoria, a praktycznie to mozesz wrócić nawet na 1 dzień. Nikt
    ci nie bedzie liczył dni, chyba że nagle Niemcy lub inny zewnętrzny kraj
    układu Schengen będzie ci stemplował skrupulatnie daty wjazdu i wyjazdu i
    nagle da się policzyć...

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 6. Data: 2003-07-20 14:36:21
    Od: c...@p...onet.pl

    Dzieki za info.
    A czy orientujecie sie, Czy na granicy np. Niemcy zwracaja uwage na czas
    pobytu w UE, czy daty wjazdu/wyjazdu wprowadzaja do systemu komputerowego?

    Pozdrawiam, Marius

    www.clic.republika.pl

  • 7. Data: 2003-07-20 16:26:05
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Nikt

    W większości przypadków przekraczam granicę POL-DE pieszo i nie stwierdzam
    rejestrowania wjazdów, jedyne co sprawdzają, to czy figurujesz na czarnej
    liście w Schengen.

    Polak rejestruje. Jak przeciąga paszportem po czytniku to istnieje
    domniemanie, że zostaje w komputerze ślad. Oczywiście on sprawdza czy
    paszport jest zastrzeżony, czy osoba jest poszukiwana itd.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa