  • 1. Data: 2005-12-21 13:59:26
    Temat: 2 śluby a urlop okolicznościowy?
    Od: "funboy" <m...@i...pl>

    W tamtym roku znajomy wziął ślub cywilny i z tej okazji wykorzystał 2 dni
    urlopu okolicznościowego. W tym roku bierze ślub koscielny (panna młoda ta
    sama :). Czy ponownie przysługuje mu urlop okolicznościowy?

    Proszę ewentualnie o podstawę prawną.

    Dzięki

    Odpowiadając usuń "mock_"
    *************************************

  • 2. Data: 2005-12-21 14:11:45
    Temat: Re: 2 śluby a urlop okolicznościowy?
    Od: "Tomasz Czapla" <c...@z...pl>

    Użytkownik "funboy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urlopu okolicznościowego. W tym roku bierze ślub koscielny (panna młoda ta
    > sama :). Czy ponownie przysługuje mu urlop okolicznościowy?

    Z mojej wiedzy wynika, że nie ma takiej opcji.
    Natomiast, gdyby na cywilny nie wziął urlopu to oczywiście na kościelny
    takowy by przysługiwał.

    Charlie

  • 3. Data: 2005-12-21 14:28:04
    Od: "Flashi" <F...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Czapla" <c...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "funboy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Z mojej wiedzy wynika, że nie ma takiej opcji.
    > Natomiast, gdyby na cywilny nie wziął urlopu to oczywiście na kościelny
    > takowy by przysługiwał.

    a czemuz to ?
    jesli by sie rozwiodl/owdowial i w nastepnym roku ponownie bral slub urlop
    by przyslugiwal ... wiec czemu nie ?
    Zdazaja sie jednak sytuacje ze pracownik co 2 tygodnie chowa kogos z rodziny
    albo hajta sie co miesiac :>

  • 4. Data: 2005-12-21 14:44:09
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:doboq1$4k5$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Flashi <F...@e...pl> pisze:

    > jesli by sie rozwiodl/owdowial i w nastepnym roku ponownie bral slub
    > urlop by przyslugiwal

    Ale tu jest zupełnie inna sytuacja.

    > Zdazaja sie jednak sytuacje ze pracownik co 2 tygodnie chowa kogos z
    > rodziny

    Ale urlop okolicznościowy należy się z tego tytułu tylko i wyłącznie w
    wymiarze 1 dnia w ciągu roku, bez względu na to, jak wiele osób pracownik
    chowa i jak często się to zdarza.

    > albo hajta sie co miesiac :>

    I co jeszcze wymyślisz? :-/

    --
    PozdrawiaM

  • 5. Data: 2005-12-21 15:57:15
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    funboy wrote:
    > W tamtym roku znajomy wziął ślub cywilny i z tej okazji wykorzystał 2 dni
    > urlopu okolicznościowego. W tym roku bierze ślub koscielny (panna młoda ta
    > sama :). Czy ponownie przysługuje mu urlop okolicznościowy?

    Nie, nie przysługuje.
    Przede wszystkim sam ślub kościelny jest z punktu widzenia prawa,
    nazwijmy to państwowego, generalnie niezauważany.
    Co innego ślub konkordatowy (ale wtedy w kościele bierze się
    jednocześnie ślub cywilny). A jak ślub cywilny już jest, to znaczy, że
    kościelny jest tylko kościelny, więc nie bardzo da się na niego powoływać.

    Druga sprawa, to że jest to wzięcie drugiego ślubu z tą samą osobą,
    która oficjalnie *jest* już żoną. A na ślub z tą osobą urlop został już
    wzięty i od tamtej pory nie było rozwodu. Czyli byłaby to też próba
    uzyskania dwukrotnie urlopu z tego samego (a nie takiego samego) powodu.

    Możnaby oczywiście bronić pomysłu wzięcia 2 dni urlopu w rozbiciu na 2
    części, czyli po 1 (bo tak naprawdę ilość by się zgadzała, więc
    teoretycznie pracodawca nie traci, a dla pracownika to akurat ma
    znaczenie), ale żądanie podwojenia z tego powodu dni urlopu byłoby
    całkowicie nieuzasadnione.

    Natomiast w praktyce, jeżeli miałoby dojść do takiej sytuacji, że
    pracodawca nie chciałby wypuścić pracownika na jego własny kościelny
    ślub i upierałby się złośliwie, żeby pracownik właśnie wtedy pracował,
    to pracownik jeszcze może skorzystać z tzw. urlopu na żądanie.
    Kiedy to wykorzystujemy nasze dni zwykłego urlopu, ale nie potrzebujemy
    zgody pracodawcy. Tylko trzeba to oficjalnie zgłosić.
    Do tego trzeba jednak dysponować jeszcze choć 1 dniem urlopu i mieć
    niewykorzystaną możliwość skorzystania z urlopu na żądanie (w tej opcji
    można bowiem wybrać tylko 4 dni z całego urlopu rocznego).

    Ale zwykle w podobnych sytuacjach można się dogadać z pracodawcą i
    dostać bezpłatny urlop, czyli taki, za który pracodawca nie płaci.

    --
    MArta
    m...@N...pl