eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3763
  • Data wpłynięcia: 2015-07-24
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3763-cz-2

– 7 –

JST
-











pozostałe jednostki
-











(oddzielnie)
Koszty wynikające z wdrożenia Systemu Obsługi List Refundacyjnych nie będą powodować
ródła finansowania dodatkowych skutków finansowych (koszty zostały ujęte w ramach środków przewidzianych na
utrzymanie i rozwój systemów P1, P2 i P4).
Dodatkowe

informacje, w tym
wskazanie źródeł
danych i przyjętych
do obliczeń założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz na
rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa






pieniężnym
sektor mikro-, małych







(w mln zł,
i średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z … r.)
rodzina, obywatele







oraz gospodarstwa
domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa
niepieniężnym sektor mikro-, małych
i średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele

oraz gospodarstwa
domowe


Dodatkowe
informacje, w tym
wskazanie źródeł

danych i przyjętych
do obliczeń założeń
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
Nie dotyczy.
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez Uź (szczegóły w odwróconej
nie
tabeli zgodności).
nie dotyczy
zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłużenie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

Wprowadzane obciążenia są przystosowane do
tak
ich elektronizacji.
nie
nie dotyczy

Komentarz
– 8 –

9. Wpływ na rynek pracy
Nie wpływa na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary



środowisko naturalne
demografia

informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe

zdrowie
inne:
Usprawnienie procesu przyjmowania wniosków o objęcie refundacją produktów leczniczych,
Omówienie wpływu środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych.

Zapewnienie złożenia kompletnego wniosku za pomocą tego systemu przyspieszy ocenę formalno-
-prawną dokumentacji co ma przełożyć się na termin rozpatrywania wniosku.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Rozwiązanie problemów określonych w pkt 1 Oceny Skutków Regulacji nastąpi wraz z wejściem w życie rozporządzenia.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?

13. Załączniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)
Nie dotyczy.



























12/07/EP
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A Z D R O W I A 1)
z dnia
w sprawie Lekarskiego Egzaminu Końcowego i Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu
Końcowego
Na podstawie art. 14f ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i
lekarza dentysty (Dz. U. z 2015 r. poz. 464 i …) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1)
wykaz podstawowych dziedzin medycyny oraz zakres problematyki uwzględnianej przy
opracowywaniu pytań testowych Lekarskiego Egzaminu Końcowego (LEK) i Lekarsko-
-Dentystycznego Egzaminu Końcowego (LDEK), mając na uwadze zakres wiedzy i
umiejętności, które zgłaszający do egzaminu powinien posiadać;
2)
tryb powoływania członków Komisji Egzaminacyjnej, o której mowa w art. 14b ust. 1
ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, zwanej dalej
„ustawą”, i komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2 ustawy;
3)
wzór oświadczenia, o którym mowa w art. 14b ust. 8 ustawy;
4)
sposób i szczegółowy tryb przeprowadzania LEK i LDEK, w tym okres, w którym
powinny być wyznaczone ich terminy;
5)
wysokość opłaty, o której mowa w art. 14a ust. 11 ustawy, oraz sposób jej uiszczania,
6)
wysokość wynagrodzenia dla członków i przewodniczących Zespołów
Egzaminacyjnych oraz komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2 ustawy;
7)
szczegółowy tryb unieważniania LEK albo LDEK;
8)
szczegółowy sposób ustalania wyników LEK i LDEK;
9)
wzory świadectwa złożenia LEK i świadectwa złożenia LDEK;
10) tryb wydawania przez dyrektora Centrum Egzaminów Medycznych (CEM) duplikatu
albo odpisu świadectwa złożenia LEK albo świadectwa złożenia LDEK oraz sposób
uiszczania opłaty, o której mowa w art. 14e ust. 6 ustawy;

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra
Zdrowia (Dz. U. poz.1268).
– 2 –
11) tryb dokonywania przez dyrektora CEM korekty świadectwa złożenia LEK albo
świadectwa złożenia LDEK oraz sposób uiszczania opłaty, o której mowa w art. 14e
ust. 6 ustawy.
§ 2. 1. LEK zawiera pytania z następującego zakresu kształcenia przeddyplomowego:
1)
chorób wewnętrznych, w tym chorób układu sercowo-naczyniowego – 39 pytań,
2)
pediatrii, w tym neonatologii – 29 pytań,
3)
chirurgii, w tym chirurgii urazowej – 27 pytań,
4)
położnictwa i ginekologii – 26 pytań,
5)
psychiatrii – 14 pytań,
6)
medycyny rodzinnej – 20 pytań,
7)
medycyny ratunkowej i intensywnej terapii – 20 pytań,
8)
bioetyki i prawa medycznego – 10 pytań,
9)
orzecznictwa lekarskiego – 7 pytań,
10) zdrowia publicznego – 8 pytań
– przy czym wśród pytań z zakresu chorób wewnętrznych, pediatrii, chirurgii, położnictwa i
ginekologii oraz medycyny rodzinnej znajduje się co najmniej 20 pytań z dziedziny
onkologii.
2. LDEK zawiera pytania z następującego zakresu kształcenia przeddyplomowego:
1)
stomatologii zachowawczej – 46 pytań,
2)
stomatologii dziecięcej – 35 pytań,
3)
chirurgii stomatologicznej – 25 pytań,
4)
protetyki stomatologicznej – 25 pytań,
5)
periodontologii – 14 pytań,
6)
ortodoncji – 20 pytań,
7)
medycyny ratunkowej – 10 pytań,
8)
bioetyki i prawa medycznego – 10 pytań,
9)
orzecznictwa lekarskiego – 7 pytań,
10) zdrowia publicznego – 8 pytań
– przy czym wśród pytań z zakresu stomatologii zachowawczej, stomatologii dziecięcej,
chirurgii stomatologicznej, periodontologii i ortodoncji znajduje się co najmniej 20 pytań z
dziedziny onkologii.
3. Test opracowany w języku innym niż język polski jest tłumaczeniem testu
przygotowanego na dany LEK albo LDEK w języku polskim.
– 3 –
§ 3. 1. W celu powołania członków Komisji Egzaminacyjnej, o której mowa w art. 14b
ust. 1 ustawy, dyrektor CEM zwraca się do podmiotów, o których mowa w art. 14b ust. 2
ustawy, o wskazanie kandydatów do tej Komisji.
2. Wskazanie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:
1)
imię (imiona) i nazwisko kandydata;
2)
numer PESEL; w przypadku braku numeru PESEL należy podać cechy dokumentu
potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer dokumentu oraz kraj wydania;
3)
adres miejsca zamieszkania;
4)
adres do korespondencji;
5)
numer telefonu i adres poczty elektronicznej;
6)
określenie podmiotu reprezentowanego przez kandydata.
3. Listy kandydatów przesyła się do CEM za pomocą środków komunikacji
elektronicznej lub w postaci papierowej.
4. Wzór oświadczenia członka Zespołu Egzaminacyjnego, o którym mowa w art. 14b
ust. 8 ustawy, stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 4. 1. W celu powołania komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2 ustawy, dyrektor CEM
zwraca się do konsultantów krajowych właściwych dla dziedzin, o których mowa w § 2, o
wskazanie kandydatów do tej komisji.
2. Wskazując kandydatów do komisji, o której mowa w art. 14e ust. 2 ustawy, podaje się
dane, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 1–5. Przepis § 3 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
§ 5. 1. Przy organizacji LEK i LDEK dyrektor CEM współpracuje z właściwymi
wojewodami.
2.W ramach współpracy, o której mowa w ust. 1, wojewodowie wspomagają CEM w
zakresie organizacyjno-technicznym, a w szczególności poprzez:
1)
wskazanie sal, przeznaczonych do przeprowadzenia LEK i LDEK w danym terminie,
spełniających warunki określone w regulaminie porządkowym LEK i LDEK;
2)
pomoc w negocjacjach umów dotyczących najmowania sal, o których mowa w pkt 1,
3)
przygotowanie sal w dniu egzaminu;
4)
przechowywanie
i
przygotowanie
materiałów
biurowych
niezbędnych do
przeprowadzenia egzaminu.
strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 20 ... 60 ... 63

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: