eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3763
  • Data wpłynięcia: 2015-07-24
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3763-cz-2

– 4 –
3. W ramach współpracy, o której mowa w ust. 1, CEM jest obowiązane nieodpłatnie
dostarczać właściwym wojewodom materiały biurowe niezbędne do przeprowadzenia
egzaminu.
4. Szczegóły dotyczące współpracy, o której mowa w ust. 1, określa porozumienie
zawierane przez dyrektora CEM z poszczególnymi wojewodami.
§ 6. 1. Terminy LEK wyznacza się w okresie od dnia 15 września do dnia 30 września i
w okresie od dnia 15 lutego do dnia 28 lutego.
2. Terminy LDEK wyznacza się w okresie od dnia 1 września do dnia 14 września i w
okresie od dnia 1 lutego do dnia 14 lutego.
§ 7. 1. W przypadku złożenia zgłoszenia do LEK albo LDEK, o którym mowa w
art. 14a ust. 8 ustawy, po raz drugi i kolejny zgłaszający się wnosi opłatę egzaminacyjną w
wysokości 100 zł.
2. W przypadku złożenia zgłoszenia do LEK albo LDEK składanego w języku obcym, o
którym mowa w art. 5 ust. 4 ustawy, zgłaszający się wnosi opłatę egzaminacyjną w
wysokości 340 zł.
3. Opłaty, o których mowa w ust. 1 i 2, wnosi się na rachunek bankowy wskazany przez
dyrektora CEM na stronie internetowej CEM.
§ 8. 1. Zgłaszający się do LEK albo LDEK są obowiązani podporządkować się
poleceniom członków Zespołu Egzaminacyjnego, o którym mowa w art.14b ust. 5 ustawy.
2. Zespół Egzaminacyjny przeprowadzający dany LEK albo LDEK jest odpowiedzialny
za przestrzeganie norm porządkowych przez osoby zdające.
§ 9. 1. Rozpoczęcie LEK albo LDEK dla wszystkich osób zdających w skali kraju
wyznacza się o tej samej godzinie. Dopuszcza się maksymalnie 30-minutowe opóźnienie w
rozpoczęciu egzaminu.
2. Zgłaszający się do LEK albo LDEK powinni zgłosić się na miejsce egzaminu na co
najmniej 60 minut przed wyznaczoną godziną jego rozpoczęcia. W przypadku dużej liczby
osób zdających LEK albo LDEK w danej sali egzaminacyjnej, dyrektor CEM może
zdecydować o wydłużeniu tego okresu, o czym zdający zostają powiadomieni w
zawiadomieniu, o którym mowa w art. 14a ust. 13 ustawy.
3. Decyzję o rozpoczęciu wpuszczania zdających do sali egzaminacyjnej podejmuje
Przewodniczący Zespołu Egzaminacyjnego. Po ogłoszeniu rozpoczęcia wpuszczania do sali
– 5 –
egzaminacyjnej, osoby, które zgłosiły się na dany egzamin, powinny niezwłocznie poddać się
procedurze, o której mowa w art. 14d ust. 1 ustawy.
4. Po rozpoczęciu egzaminu wchodzenie do sali egzaminacyjnej innych osób niż osoby
zdające, przedstawiciele CEM i członkowie Zespołu Egzaminacyjnego jest zabronione.
5. Czas trwania LEK albo LDEK wynosi 4 godziny.
§ 10. 1. Zgłaszający się do LEK albo LDEK zajmują w sali egzaminacyjnej miejsca
oznaczone wcześniej numerem kodowym nadanym przez CEM.
2. Po zajęciu miejsc w sali egzaminacyjnej przez wszystkie osoby zdające LEK albo
LDEK Przewodniczący Zespołu Egzaminacyjnego, o którym mowa w art. 14b ust. 5 ustawy.
1)
informuje o organizacji i przebiegu egzaminu;
2)
informuje o zakazach obowiązujących podczas egzaminu i konsekwencjach ich
naruszenia, a w szczególności o dyskwalifikacji, o której mowa w art. 14d ust. 5 i 6
ustawy.
§ 11. Jedynym dokumentem przeznaczonym do udzielania odpowiedzi w trakcie
egzaminu jest karta testowa, oznaczona numerem kodowym osoby zdającej, nadanym przez
CEM.
§ 12. 1. Zastrzeżenia, o których mowa w art. 14e ust. 1 i 2 ustawy, złożone bez
zachowania trybu określonego w tych przepisach, nie podlegają rozpatrzeniu.
2. W przypadku uznania zgłoszonego zastrzeżenia, o którym mowa w art. 14e ust. 1 i 2
ustawy, przy dokonywaniu obliczeń wyników LEK albo LDEK pytanie testowe objęte
zastrzeżeniem zostaje pominięte, co odpowiednio obniża liczbę możliwych do uzyskania
punktów oraz zostaje uwzględnione przy ustalaniu liczby punktów umożliwiających złożenie
LEK albo LDEK
3. Ustalenie wyników następuje po rozpatrzeniu zastrzeżeń, o których mowa w 14e
ust. 1 i 2 ustawy.
§ 13. 1. Wysokość wynagrodzenia przewodniczącego Zespołu Egzaminacyjnego wynosi
300 zł za posiedzenie.
2. Wysokość wynagrodzenia członka Zespołu Egzaminacyjnego wynosi 130 zł za
posiedzenie.
§ 14. 1. W przypadku ujawnienia okoliczności, o których mowa w art. 14e ust. 8 ustawy,
dyrektor CEM, uznając zasadność unieważnienia LEK albo LDEK, występuje w terminie
30 dni od ich stwierdzenia z wnioskiem do ministra właściwego do spraw zdrowia o
– 6 –
wyrażenie zgody na unieważnienie LEK albo LDEK dla poszczególnych albo wszystkich
zdających
2. We wniosku, o którym mowa w ust. 1, dyrektor CEM wskazuje przyczyny
unieważnienia oraz jego zakres, o którym mowa w art. 14e ust. 8 ustawy.
3. Minister właściwy do spraw zdrowia w terminie 30 dni od otrzymania wniosku, o
którym mowa w ust. 1, przekazuje do dyrektora CEM stanowisko dotyczące unieważnienia
egzaminu. W stanowisku tym minister może zmienić zakres unieważnienia proponowanego
przez dyrektora CEM.
4. Po otrzymaniu stanowiska ministra właściwego do spraw zdrowia dyrektor CEM,
odpowiednio do zakresu unieważnienia określonego w stanowisku, może wydać zarządzenie
o unieważnieniu egzaminu, wskazując zakres unieważnienia. Zarządzenie jest ogłaszane na
stronie internetowej CEM.
§ 15. 1. Wzór świadectwa złożenia LEK stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2. Wzór świadectwa złożenia LDEK stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 16. CEM przesyła świadectwo, o którym mowa w § 15, na adres osoby zdającej
wskazany w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 14a ust. 8 ustawy. W przypadku zwrotu
świadectwa z powodu nieodebrania przez adresata, jest ono archiwizowane w CEM i może
być odebrane przez osobę zdającą w siedzibie CEM. CEM na wniosek osoby zdającej może
przesłać ponownie nieodebrane świadectwo po uiszczeniu przez nią kosztów związanych z
ponownym przesłaniem. Przepis art. 262 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje
się.
§ 17. 1. CEM wydaje odpisy i duplikaty świadectw, o których mowa w § 15.
2. Odpis jest wydawany na pisemny wniosek osoby zdającej LEK albo LDEK jako
dodatkowy egzemplarz świadectwa, mający charakter jego kopii.
3. Duplikat jest wydawany w przypadku uszkodzenia, zgubienia, zniszczenia lub innej
utraty świadectwa przez osobę zdającą LEK albo LDEK, na jej umotywowany pisemny
wniosek.
4. Wydanie duplikatu albo odpisu jest objęte opłatą, o której mowa w art. 14e ust. 6
ustawy. Opłatę uiszcza się na rachunek bankowy CEM, podany na stronie internetowej CEM.
W przypadku odpisu wnioskodawca uiszcza dodatkowo opłatę skarbową za poświadczenie za
zgodność z oryginałem zgodnie z odrębnymi przepisami. Potwierdzenie wniesienia opłaty
załącza się do wniosków, o których mowa w ust. 2 i 3.
– 7 –
5. W przypadku nieuiszczenia opłaty, o której mowa w ust. 4, albo niedołączenia do
wniosku jej potwierdzenia, CEM wzywa wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych w
terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Przepisy art. 64 § 2 Kodeksu postępowania
administracyjnego stosuje się.
6. Odpisy i duplikaty świadectw wydaje się według wzorów dotyczących odpowiednich
świadectw.
7. Duplikat jest oznaczony pieczęcią o treści „Duplikat”.
8. Odpis jest drukowany na miękkim papierze z napisem „Odpis” oraz sygnowany
pieczęcią „Za zgodność z oryginałem” i imienną pieczęcią dyrektora CEM.
9. Wydanie odpisu albo duplikatu następuje w terminie 30 dni od dnia otrzymania
wniosku, o którym mowa odpowiednio w ust. 2 i 3, z dołączonym do niego potwierdzeniem
wniesienia opłaty, o której mowa w ust. 4.
§ 18. 1. W przypadku ujawnienia przez osobę zdającą błędów na świadectwie, o którym
mowa w § 15, może ona zwrócić się do dyrektora CEM z pisemnym wnioskiem o wymianę
wadliwego świadectwa.
2. Korekta świadectwa objęta jest opłatą, o której mowa w art. 14e ust. 6 ustawy. Opłatę
uiszcza się na rachunek bankowy CEM, podany na stronie internetowej CEM. Potwierdzenie
wniesienia opłaty załącza się do wniosku, o którym mowa w ust. 1.
3. W przypadku nieuiszczenia opłaty, o której mowa w ust. 2, albo niedołączenia do
wniosku jej potwierdzenia, CEM wzywa wnioskodawcę do usunięcia braków formalnych w
terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Przepisy art. 64 § 2 Kodeksu postępowania
administracyjnego stosuje się.
4. Po wpłynięciu wniosku, o którym mowa w ust. 1, CEM weryfikuje zasadność
dokonania korekty. Korekta nie jest dokonywana, gdy na świadectwie nie stwierdza się błędu.
Wówczas świadectwo jest zwrotnie przekazywane wnioskodawcy.
5. W przypadku, gdy błąd na świadectwie powstał z winy CEM, opłata, o której mowa
w ust. 2, jest zwracana wnioskodawcy, na jego rachunek bankowy w terminie 30 dni od dnia
otrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 1.
6. Wydanie skorygowanego świadectwa może nastąpić wyłącznie po otrzymaniu przez
CEM świadectwa błędnego.
7. Przekazanie skorygowanego świadectwa następuje w terminie 30 dni od otrzymania
wniosku, o którym mowa w ust. 1, z dołączonym do niego potwierdzeniem wniesienia opłaty,
o której mowa w ust. 2.
– 8 –
§ 19. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2016 r.2)

MINISTER ZDROWIA

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 lipca 2012 r. w
sprawie Lekarskiego źgzaminu Końcowego i Lekarsko-Dentystycznego źgzaminu Końcowego (Źz. U.
poz. 903), które utraciło moc z dniem wejścia niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 51 ust. 4 pkt 1
ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2015 r. poz. 636, 788,
855 i …).
strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 60 ... 63

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: