eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy wprowadzenia kolejnego etapu procesu zmian legislacyjnych w obszarze informatyzacji i cyfryzacji podmiotów realizujących zadania publiczne

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1637
  • Data wpłynięcia: 2013-08-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-01-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 183

1637


Część C Rozliczenie nakładów poniesionych w ramach realizacji projektu /przedsięwzięcia *


Nr
Termin
Nakłady (zł)
Stopień

zadania
Tytuł zadania
zakończenia wg

wykonania
umowy/
planowane
poniesione
zadań (%)
faktyczny
ogółem, w tym
ogółem, w tym
ze środków na
ze środków na
informatyzację
informatyzację
1
2
3
4
5
6







1. Zestawienie faktur dotyczących zadań sfinansowanych ze środków na informatyzację
Numer faktury / Wystawca
Data
Kwota
1.


2.


3.


RAZEM

Osoby uprawnione do składania raportu w imieniu podmiotu publicznego.

Pieczęć podmiotu
Główny księgowy
Kierownik podmiotu




podpis i pieczęć
podpis i pieczęć
* Niepotrzebne skreślić.
18


Część D Załączniki (zależnie od charakteru wykonanych zadań)

Lp.
Nazwa dokumentu
Liczba
egzemplarzy

1.

2.

3.


4.



Część E Arkusz oceny raportu (wypełnia komisja)


E.1 WNIOSEK komisji

⇒ Umowa została uznana za wykonaną


⇒ Umowa została uznana za wykonaną, z wezwaniem do zwrotu środków finansowych
wykorzystanych nieprawidłowo oraz z ewentualnym wezwaniem do zapłacenia kar umownych



⇒ Umowa została uznana za niewykonaną w części, z równoczesnym wezwaniem do zwrotu środków
finansowych wykorzystanych nieprawidłowo oraz z ewentualnym wezwaniem do zapłacenia kar

umownych
⇒ Umowa została uznana za niewykonaną w całości, z równoczesnym wezwaniem do zwrotu
środków finansowych niewykorzystanych lub wykorzystanych nieprawidłowo i wezwaniem do

zapłacenia kar umownych
Data przeprowadzenia oceny raportu
Do niniejszego arkusza oceny raportu dołączono szczegółowe uzasadnienie liczące ……. ponumerowanych stron

Podpis Przewodniczącego Komisji/Zastępcy Przewodniczącego Komisji

Podpisy Członków Komisji



19


UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzenie stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
określonego w art. 12h ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2013 r. poz. 235).
Zgodnie z treścią upoważnienia ustawowego w przedmiotowym rozporządzeniu
uregulowany zostanie:
1) tryb przeprowadzania konkursu oraz kryteria, sposób i tryb przeznaczania oraz
rozliczania środków finansowych na dofinansowanie projektów i przedsięwzięć,
o których mowa w art. 12c ust. 1 ustawy o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne, zwanej dalej „ustawą”, w tym:
a) sposób oceny wniosków o dofinansowanie projektów i przedsięwzięć,
b) sposób oceny realizacji projektów i przedsięwzięć, zgodnie z warunkami
określonymi w umowie, o której mowa w art. 12f ust. 1 ustawy;
2) wzór wniosku o dofinansowanie;
3) wzór raportu rocznego z przebiegu realizacji projektów i przedsięwzięć oraz
rozliczenia przyznanych środków finansowych;
4) wzór raportu końcowego z przebiegu realizacji projektów i przedsięwzięć oraz
rozliczenia przyznanych środków finansowych.
Zgodnie z nową koncepcją dofinansowywania projektów oraz przedsięwzięć
informatycznych minister właściwy do spraw informatyzacji, co najmniej raz w roku, będzie
przeprowadzał konkurs na dofinansowanie.
Planowany jest podział przedsięwzięć na dwa kluczowe filary, to jest projekty
informatyczne o publicznym zastosowaniu oraz przedsięwzięcia wspierające rozwój
społeczeństwa informacyjnego. W odniesieniu do aktualnego brzmienia przepisu
dotyczącego dofinansowania przedsięwzięć przewiduje się usunięcie regulacji
dotyczącej możliwości dofinansowania przez ministra właściwego do spraw
informatyzacji przykładowego oprogramowania, a także kodów źródłowych tego
oprogramowania. Przedsięwzięcia tego typu klasyfikowane będą jako projekty
informatyczne i – w zależności od pojawiających się potrzeb – będą mogły zostać
sfinansowane w drodze konkursu.
Ogłaszając konkurs, minister określi przedmiot konkursu, podmioty publiczne
uprawnione do udziału w konkursie (mogące ubiegać się o dofinansowanie), termin
składania wniosków o dofinansowanie, warunki udziału w konkursie, kryteria oceny
20

wniosku o dofinansowanie, czas (termin) i warunki realizacji projektu lub
przedsięwzięcia oraz kwotę ogólną przeznaczoną na dofinansowanie (wysokość
środków przeznaczonych na realizacje konkursu).
Zastosowanie proponowanego rozwiązania umożliwi ministrowi właściwemu do
spraw informatyzacji interweniowanie, w szczególności w obszarach niedostatecznie
zinformatyzowanych, a także wpływ na wypełnianie luk w zakresie informatyzacji
poprzez wskazywanie kryteriów, typów przedsięwzięć do dofinansowania,
oczekiwanych korzyści oraz społecznego efektu oddziaływania.
Taka regulacja pozwoli na dofinansowanie projektów lub przedsięwzięć
umożliwiających rozwiązywanie bieżących problemów związanych z informatyzacją
i rozwojem społeczeństwa informacyjnego takich jak np. brak elektronicznych
systemów obiegu dokumentów, brak dostępu do szerokopasmowego Internetu czy
niedostosowanie stron internetowych urzędów do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ponadto, powołany w obecnym stanie prawnym w drodze zarządzenia ministra
właściwego do spraw informatyzacji Zespół do Spraw Oceny Wniosków
o Dofinansowanie Przedsięwzięć Informatyzacyjnych zostanie zastąpiony komisją
konkursową. Minister właściwy do spraw informatyzacji, w drodze zarządzenia, powoła
komisję konkursową, określając jej skład, tryb pracy oraz zakres zadań.
Zadaniem Komisji będzie wspomaganie ministra przy przeprowadzaniu
konkursów na dofinansowanie projektów lub przedsięwzięć poprzez dokonywanie
czynności o charakterze materialno-technicznym, w szczególności przygotowanie
ogłoszenia konkursowego (m. in. uszczegółowienie przedmiotu konkursu, podmiotów
uprawnionych do wzięcia w nim udziału), ocena merytoryczna przedłożonych wniosków
oraz rozliczenie dofinansowanych projektów lub przedsięwzięć.
Minister właściwy do spraw informatyzacji będzie rozstrzygał konkurs na
podstawie oceny wniosków dokonanej przez komisję konkursową, a następnie ogłaszał
wyniki konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra.
W ustawie uregulowana została możliwość złożenia przez wnioskodawcę do
ministra właściwego do spraw informatyzacji odwołania dotyczącego wyniku konkursu.
Środki finansowe na dofinansowanie projektów lub przedsięwzięć będą
przekazywane podmiotowi, którego wniosek o dofinansowanie został wyłoniony
w drodze konkursu, w formie dotacji celowej, na podstawie umowy zawartej pomiędzy
ministrem właściwym do spraw informatyzacji i tym podmiotem.
Ponadto, w ustawie określono przesłanki, których wystąpienie spowoduje
niemożność zawarcia przez ministra właściwego do spraw informatyzacji umowy
21

o dofinansowanie. Minister nie może zawrzeć umowy o dofinansowanie przed upływem
terminu na złożenie odwołania, a w przypadku wniesienia odwołań – do czasu ich
rozpatrzenia.
Zgodnie z wprowadzaną regulacją minister właściwy do spraw informatyzacji
unieważnia konkurs, jeżeli w terminie składania wniosków o dofinansowanie do
konkursu nie złożono żadnego wniosku lub żaden ze złożonych wniosków
o dofinansowanie nie spełnia warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie.
Informację o unieważnieniu konkursu minister właściwy do spraw informatyzacji
zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej tego ministra.

Pozostałe regulacje dotyczące konkursu na dofinansowywanie projektów
i przedsięwzięć są w swej treści tożsame w stosunku do aktualnie obowiązującego
rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 marca 2006 r.
w sprawie kryteriów i trybu przeznaczania oraz rozliczania środków finansowych na
informatyzację (Dz. U. Nr 53, poz. 388 z późn. zm.).

Przedmiot projektowanej regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.

Zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia
zostanie zamieszczony na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz
w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji w zakładce Rządowy
proces legislacyjny.
Projekt nie zawiera przepisów technicznych, a zatem nie podlega notyfikacji zgodnie
z trybem przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).


22

strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 28

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: