eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy wprowadzenia kolejnego etapu procesu zmian legislacyjnych w obszarze informatyzacji i cyfryzacji podmiotów realizujących zadania publiczne

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1637
  • Data wpłynięcia: 2013-08-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-01-10
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 183

1637

Projekt

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia
w sprawie wysokości opłat kancelaryjnych pobieranych w sprawach
sądowoadministracyjnych

Na podstawie art. 236 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed
sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 270, 1101 i 1502) zarządza się,
co następuje:
§ 1. 1. Za każdą stronę odpisu, zaświadczenia, wyciągu lub innego dokumentu
wydawanego na wniosek na podstawie akt sprawy sądowoadministracyjnej oraz
za stwierdzenie prawomocności pobiera się opłatę kancelaryjną w kwocie 10 zł.

2. Za kopie i wydruki dokumentów z akt sprawy sądowoadministracyjnej
wydawane na wniosek pobiera się opłatę kancelaryjną w kwocie 2 zł za każdą stronę kopii lub
wydruku.

3. Za wydruki pism i załączników wniesionych w formie dokumentu elektronicznego
pobiera się opłatę kancelaryjną w wysokości 0,50 zł za każdą stronę wydruku czarno-białego
w formacie 210 mm x 297 mm (A4) oraz 4 zł za każdą stronę wydruku kolorowego
w formacie 210 mm x 297 mm (A4).

4. Za sporządzanie wydruków pism i załączników, o których mowa w ust. 3,
w formacie:
1) 297 mm x 420 mm (A3) pobiera się opłatę stanowiącą dwukrotność opłaty, o której
mowa w ust. 3;
2) 420 mm x 594 mm (A2) pobiera się opłatę stanowiącą czterokrotność opłaty, o której
mowa w ust. 3;
3) 594 mm x 841 mm (A1) pobiera się opłatę stanowiącą ośmiokrotność opłaty, o której
mowa w ust. 3;
4) 841 mm x 1189 mm (A0) pobiera się opłatę stanowiącą szesnastokrotność opłaty,
o której mowa w ust. 3.
5. W przypadku wydruków pism i załączników, o których mowa w ust. 3,
w większych formatach niż przewidziane w ust. 4, opłata za wydruk wynosi 60 zł/m2.
6. Jeżeli dokument, jego kopia lub wydruk może być wydany po usunięciu z jego
treści danych osobowych lub innych danych objętych tajemnicą prawnie chronioną, opłatę
kancelaryjną pobiera się w kwocie:
1) 15 zł za stronę dokumentu, o którym mowa w ust. 1 i 3;
2) 3 zł za stronę kopii lub wydruku, o których mowa w ust. 2 i 3.


7. Każdą rozpoczętą stronę liczy się za całą.


8. Jeżeli dokument, o którym mowa w ust. 1, jest sporządzony w języku obcym lub
zawiera tabelę, pobiera się opłatę kancelaryjną w podwójnej wysokości.

§ 2. Opłatę kancelaryjną za odpis orzeczenia z uzasadnieniem doręczony na skutek
wniosku o sporządzenie uzasadnienia orzeczenia, zgłoszonego w terminie siedmiu dni od
ogłoszenia orzeczenia albo doręczenia odpisu sentencji orzeczenia, pobiera się w kwocie
100 zł.

§ 3. Opłatę kancelaryjną za odpisy, wyciągi, kopie i wydruki oraz zaświadczenia i inne
dokumenty wydawane na podstawie zbiorów gromadzonych i prowadzonych w sądzie poza
aktami sprawy pobiera się odpowiednio w wysokości określonej w § 1.

§ 4. Jeżeli wniosek o wydanie dokumentu, jego kopii lub wydruku został złożony
przed wejściem w życie rozporządzenia, opłatę kancelaryjną pobiera się w dotychczasowej
wysokości.

§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.)

PREZES RADY MINISTRÓW

1) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2003 r.
w sprawie wysokości opłat kancelaryjnych pobieranych w sprawach sądowoadministracyjnych (Dz. U. Nr 221,
poz. 2192), które utraciło moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 9 pkt 2
ustawy z dnia … o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. …).
2

U Z A S A D N I E N I E
Niniejszy projekt stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. 236 ustawy z dnia
30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U.
z 2012 r. poz. 270, 1101 i 1502) w brzmieniu nadanym ustawą o zmianie ustawy
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz
niektórych innych ustaw. Ustawą tą wprowadzono do procedury
sądowoadministracyjnej przepisy regulujące informatyzację postępowania przed sądami
administracyjnymi.
W związku z przyjętą w ustawie zmieniającej możliwością doręczania pism
i załączników za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, dotychczasowe
rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości opłat
kancelaryjnych pobieranych w sprawach sądowadministracyjnych (Dz. U. Nr 221,
poz. 2192) należało uzupełnić o przepisy odnoszące się do odpłatności za wydruki
dokumentów elektronicznych. Zaznaczyć przy tym należy, że utrzymano na
niezmienionym poziomie opłaty za pozostałe czynności kancelaryjne. Zmiana dotyczy jedynie
stawek opłaty za wydruki dokumentów elektronicznych. Przyjęta w projektowanym
rozporządzeniu wysokość opłat została skalkulowana w oparciu o szacunkowy koszt wydruku
czarno-białego oraz kolorowego jednej strony, a także koszty rzeczowe i osobowe
związane z koniecznością dokonywania wydruków.
W projekcie przyjęto, że nowe rozporządzenie wejdzie w życie po upływie 14 dni
od dnia ogłoszenia.
Projektowane rozporządzenie jest zgodne z prawem Unii Europejskiej i nie podlega
notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia
2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów
prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt zostanie umieszczony
w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości.
Ponadto projekt zostanie udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej
Rządowego Centrum Legislacji.



3



OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Projekt będzie oddziaływał na Naczelny Sąd Administracyjny, wojewódzkie sądy
administracyjne oraz strony i innych uczestników postępowania sądowoadministracyjnego.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji
Projekt zostanie przesłany do konsultacji Naczelnemu Sądowi Administracyjnemu.
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki budżetu i jednostek sektora finansów
publicznych
Na obecnym etapie procedowania nad projektem trudno oszacować, jaki będzie jego wpływ
na dochody i wydatki budżetu i jednostek sektora finansów publicznych.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Projekt nie będzie miał wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw
Na obecnym etapie procedowania nad projektem nie można ocenić na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalnych
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalnych.
7. Wpływ regulacji na środowisko
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na środowisko.










6-08-dg
4

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 27 . [ 28 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: