eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej

Rządowy projekt ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej

- projekt dotyczy: wdrożenia części przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych, dotyczących tzw. "ogólnego systemu" uznawania kwalifikacji zawodowych i świadczenia usług transgranicznych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 62
  • Data wpłynięcia: 2007-11-07
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
  • data uchwalenia: 2008-03-18
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 63, poz. 394

62










Projekt


ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI)

z dnia
w sprawie wzoru zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności
wykonywanej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej

Na podstawie art. 5 ust. 6 ustawy z dnia o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych
nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2007 r. Nr poz.) zarządza
się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) wzór zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej na
terenie Rzeczypospolitej Polskiej, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) wykaz dokumentów, które należy dołączyć do wniosku o wydanie zaświadczenia,
stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;
3) instrukcję wypełniania zaświadczenia, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.



1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej – gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra
Gospodarki (Dz. U. Nr 131, poz. 909).
Załączniki
do rozporządzenia
Ministra Gospodarki
z dnia
Załącznik nr 1

Cześć A
Nazwa organu wydającego zaświadczenie:
Adres siedziby organu wydającego zaświadczenie:

Jednostka organizacyjna:

Nr sprawy/zaświadczenia:


Zaświadczenie stwierdzające charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej
na terenie Rzeczypospolitej Polskiej


Część B
Imię i nazwisko

Data urodzenia

Miejsce urodzenia

Adres zamieszkania

Obywatelstwo


Część C
I. Wykonywanie działalności na własny rachunek
Lata
Miesiące
Dni
1. Nazwa firmy






Adres firmy





Przedmiot działalności





Data rozpoczęcia Data
zakończenia




2. Nazwa firmy




Adres firmy

Przedmiot działalności

Data rozpoczęcia Data
zakończenia


Łącznie pozycja I, punkty 1-2






II. Zatrudnienie przy wykonywaniu działalności w
charakterze dyrektora lub na stanowisku
Lata
Miesiące
Dni
kierowniczym
1. Nazwa firmy






Adres firmy





Stanowisko pracy





Data rozpoczęcia Data
zakończenia






2. Nazwa firmy






Adres firmy





Stanowisko pracy





Data rozpoczęcia Data
zakończenia






Łącznie pozycja II, punkty 1-2




III. Zatrudnienie przy wykonywaniu działalności w
charakterze pracownika najemnego
Lata
Miesiące
Dni
(pracobiorcy)
1. Nazwa firmy






Adres firmy





Stanowisko pracy





Data rozpoczęcia Data
zakończenia






2. Nazwa firmy






Adres firmy





Stanowisko pracy





Data rozpoczęcia Data
zakończenia






Łącznie pozycja III, punkty 1-2




Część D
Uprawnienia specjalne:


Zaświadczenie wydano na podstawie przedstawionych materiałów dowodowych.

____________________________ __________________________
miejsce i data wydania zaświadczenia

podpis
04/21zb
Załącznik nr 2

WYKAZ DOKUMENTÓW


1. Wniosek o wystawienie zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj
wykonywanej działalności (z adresem zwrotnym i nr telefonu kontaktowego);
2. Uwierzytelnioną kserokopię strony z dowodu osobistego ze zdjęciem, datą
i miejscem urodzenia;
3. Uwierzytelnione kserokopie dokumentów potwierdzających świadczenie pracy

lub prowadzenie działalności gospodarczej w danym zawodzie lub branży, np.:
a) świadectwa pracy i/lub
b) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub decyzję
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej ze stemplem urzędu gminy
potwierdzającym, że działalność nadal jest prowadzona. Decyzja o wpisie powinna
zawierać określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie
z Polską Klasyfikacją Działalności, a gdy jest to niemożliwe należy dołączyć Regon
i/lub
c) decyzję urzędu gminy o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej lub
zaświadczenie potwierdzające wcześniejsze prowadzenie działalności wraz

z informacją o dacie wyrejestrowania;
4. Uwierzytelnione kserokopie zawodowych uprawnień specjalnych, np. uprawnień
budowlanych - dotyczy tylko osób posiadających takie uprawnienia;
5. Uwierzytelniony lub oryginalny, aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego oraz
umowa spółki - dotyczy osób fizycznych będących wspólnikami lub udziałowcami
w spółce (w celu wykazania okresów, w których byli/są wspólnikami).

1 Uwierzytelnienie oznacza poświadczenie „za zgodność z oryginałem” przez urzędnika w gminie lub radcę
prawnego lub notariusza.

04/22zb

Załącznik nr 3

INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA ZAŚWIADCZENIA


1. Część A i B wypełnia się w całości.
a) w części A należy wpisać dane organu wydającego zaświadczenie, tj. nazwę
organu, nazwę jednostki organizacyjnej, która wydaje zaświadczenie (np.
Wydział, Departament, Biuro), adres siedziby organu oraz oznaczenie nr
sprawy/zaświadczenia,
b) w części B wpisuje się dane wnioskodawcy na podstawie dokumentu
potwierdzającego tożsamość.

2. Część C wypełnia się w zależności od treści złożonego wniosku o wydanie
zaświadczenia. Okresy wykonywania działalności na własny rachunek oraz zatrudnienia
przy wykonywaniu działalności należy podawać w latach, miesiącach i dniach.
W sytuacji gdy dana osoba wykonywała działalność na własny rachunek lub była
zatrudniona przy wykonywaniu działalności w więcej niż dwóch miejscach należy
odpowiednio rozbudować formularz.
a) w części C I należy wpisać nazwę i adres firmy, w której wnioskodawca
wykonywał/wykonuje działalność na własny rachunek oraz przedmiot działalności
zgodnie z PKD,
b) w części C II należy wpisać nazwę i adres firmy, w której wnioskodawca był/jest
zatrudniony przy wykonywaniu działalności w charakterze dyrektora lub na
stanowisku kierowniczym oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy
zatrudnienia,
c) w części C III należy wpisać nazwę i adres firmy, w której wnioskodawca był/jest
zatrudniony przy wykonywaniu działalności oraz stanowisko/stanowiska pracy
i okresy zatrudnienia.

3. W części D należy wpisać uprawnienia specjalne wynikające z przedłożonych przez
wnioskodawcę dokumentów.

4. Na końcu umieszcza się miejsce wydania zaświadczenia, datę oraz podpis osoby
upoważnionej.


04/23zb
strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 20 ... 60 ... 75

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: