Rządowy projekt ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych
projekt ustawy dotyczy określenia form i zasad wspierania inwestycji telekomunikacyjnych związanych z sieciami szerokopasmowymi, zasad działalności telekomunikacyjnej jednostek samorządu terytorialnego , zasad dostępu do infrastruktury telekomunikacyjnej, praw i obowiązków inwestorów, właścicieli i użytkowników nieruchomości pod kątem świadczenia usług telekomunikacyjnych zasad lokalizowania sieci szerokopasmowych i innej infrastruktury telekomunikacyjnej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2546
- Data wpłynięcia: 2009-11-27
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych
- data uchwalenia: 2010-05-07
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 106, poz. 675
2546
podstawie art. 87 ust. 3 lit. c Traktatu WE, z uwzględnieniem Wspólnotowych wytycznych w
sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007-2013) w trybie ustawy z dnia 30 kwietnia
2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2007 r. Nr 59,
poz. 404-t.j. z późn. zm.).
Rozporządzenie jest zgodne z obowiązującymi regulacjami Unii Europejskiej.
Projekt rozporządzenia, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1414, z poźn. zm.), został
udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej (z chwilą przekazania projektów do uzgodnień z
członkami Rady Ministrów).
6
Ocena Skutków Regulacji
I. Podmioty, na które oddziałuje rozporządzenie.
Rozporządzenie oddziaływać będzie na przedsiębiorców telekomunikacyjnych oraz jednostki
samorządu terytorialnego, w zakresie związanym z udzielaniem pomocy publicznej
dotyczącej wykonywania działalności, o której mowa w art. 3, art. 8 i art. 16 Ustawy.
II. Przeprowadzone konsultacje społeczne
W ramach przedmiotowego projektu nie przeprowadzono jeszcze konsultacji społecznych.
III. Wpływ na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Proponowane w rozporządzeniu przepisy będą miały wpływ na budżet państwa i budżety
samorządów terytorialnych, jednakże w 85 % pomoc pochodzi ze środków unijnych.
IV. Wpływ na rynek pracy
Projektowana regulacja nie będzie miała bezpośredniego wpływu na rynek pracy, jednakże
pośrednio wpłynie na niego pozytywnie, głównie na terenach wiejskich i słabo
zurbanizowanych.
V. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Proponowane w rozporządzeniu przepisy będą miały pozytywny wpływ na konkurencyjność i
przedsiębiorczość.
VI. Wpływ na sytuację i rozwój regionalny
Projektowana regulacja będzie miała wpływ na rozwój regionalny, ponieważ wspieranie
działalności, której dotyczy rozporządzenie, ma na celu wywarcie pozytywnego wpływu na
rozwój gospodarczy i społeczny regionów, poprzez poprawę dostępu i jakości usług
telekomunikacyjnych, a tym samym likwidację cyfrowego wykluczenia geograficznego i
socjalnego. Jednocześnie będzie to wywierało pozytywny wpływ wyrównywanie różnic
międzyregionalnych. Należy podkreślić, że wszystkie regiony Polski kwalifikują się obecnie
do otrzymywania pomocy regionalnej.
VII. Wpływ projektowanej regulacji na środowisko.
Regulacje zaproponowane w projekcie rozporządzenia nie będą miały wpływu na środowisko.
7