  • 1. Data: 2004-11-06 07:48:13
    Temat: zwroty między artykułami?
    Od: "Mariusz" <l...@p...onet.pl>

    Witam. Proszę wytłumaczcie mi co reguluje i na jakiej zasadzie w
    kwalifikacji prawnej czynu stosowane są zwroty:
    i, w związku, w zbiegu. Podam na przykładzie art 279 par 1 w zw art 64 w zb
    art 11 i 12 kk.
    Podałem przykładowo i na pewno błędnie, ale chciałem tylko przedstawić o co
    mi chodzi.
    Jeżeli ktoś może mi doradzi z góry dziękuję .

  • 2. Data: 2004-11-06 08:43:46
    Temat: Re: zwroty między artykułami?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Mariusz wrote:

> [...]
    > kwalifikacji prawnej czynu stosowane są zwroty:
    > i, w związku, w zbiegu. Podam na przykładzie art 279 par 1 w zw art 64 w zb

    trochę :)

    > ale chciałem tylko przedstawić o co mi chodzi.

    'W zbiegu' używane jest gdy do jednego czynu pasuje opis zachowania
    zawarty w wiecej niż jednym przepisie - czyli jeden czyn wyczerpuje
    znamiona określone w więcej niż jednym przepisie. Kodeks karny
    przewiduje, że jeden czyn może być tylko jednym przestępstwem (art.11§1)
    kwalifikowanym z kilku przepisów pozostających w zbiegu (art.11§2 kk).
    Zamiast 'w zbiegu' może być po prostu 'i' - np. art.159 kk w zb. z (i)
    art.156§1 pkt 2 kk w zw. z art.11§2 kk.
    'W związku' służy do powiązania przepisów, które zawierają odesłanie do
    siebie, dodania przepisu który w jakiś sposób uzupełnia opis stanu
    faktycznego (przewidującego jakąś szczególną okoliczność), czy też
    wskazania przepisu, który pozwala zastosować jakiś inny przepis np:
    art.279§1 kk w zw. z art.12 kk będzie oznaczał kradzież z włamaniem, ale
    przy zastosowaniu konstrukcji czynu ciągłego (w więc kilka w
    rzeczywistości odrębnych czynów (włamań) zostaje dla potrzeb
    postępowania karnego sztucznie powiązane w jeden czyn); art.13§1 kk w
    zw. z art.148§1 kk oznacza usiłowanie zabójstwa; art.279§1 w zw. z
    art.64§1 kk oznacza kradzież z włamaniem popełnioną w warunkach
    recydywy; podstawą orzeczenia grzywny w przypadku kradzieży będzie
    art.278§1 w zw. art.58§3 kk itd.

    KG

  • 3. Data: 2004-11-06 15:37:33
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co
    > mi chodzi.
    > Jeżeli ktoś może mi doradzi z góry dziękuję .

    IMHO powinno być 279 par 1 kk w zw. z art 64 par 1 (lub 2) kk w zw. z art
    11 par 2 kk i art 12 kk.

    Pzdr

    Marek

  • 4. Data: 2004-11-06 15:50:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marek wrote:
    > IMHO powinno być 279 par 1 kk w zw. z art 64 par 1 (lub 2) kk w zw. z art
    > 11 par 2 kk i art 12 kk.

    Brakuje przynajmniej jednego przepisu (oprócz 279§1) do kumulatywnej
    kwalifikacji (11§2).

    KG