  • 1. Data: 2006-09-27 20:39:40
    Temat: szkoda z OC sprawcy jaki termin na jej zgłoszenie
    Od: l...@v...pl

    Pytanie trywialne acz niebalnalne - czy przepisy prawa powszechnieobowiązującego
    określają jakikolwiek termin na zgłoszenie szkody z OC sprawcy (dot. kolizji
    drogowej). Mam bowiem spisane oświadczenie ze sprawcą szkody, który nie wywiązał
    się ze zobowiązania w nim określonego. Mam jego dane nr polisy itd. Jednak
    zdarzenie miało miejsce w połowie sierpnia. Proszę o pomoc.

    ds

  • 2. Data: 2006-09-27 20:54:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem jedynym ograniczeniem tutaj jest przedawnienie roszczeń. O ile
    gdzieś nie ma przepisu szczególnego, to 3 lata. Jeśli nawet gdzieś taki przepis
    jest, to nie sądzę, by było to krócej, niż rok.

  • 3. Data: 2006-09-28 11:01:21
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

> [...]
    > się ze zobowiązania w nim określonego. Mam jego dane nr polisy itd. Jednak
    > zdarzenie miało miejsce w połowie sierpnia. Proszę o pomoc.

    Zwykły okres przedawnienia tj. w tym przypadku 10 lat.
    Ale przeczytaj też art. 16 i 17 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych -
    http://prawo.ryzyko.pl/?l_menu=234

    Brodek

    --
    http://DziennikUbezpieczeniowy.pl/