  • 51. Data: 2006-02-14 13:59:23
    Temat: Re: protokół z rozprawy a zeznania świadka
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jeden z najrozsadniejszych pomyslow w calej dyskusji. Powiem wiecej. W
    > szczegolnych okolicznosciach, jakimi sa prawo do obrony oskarzonego i
    > domniemanie niewinnosci oskarzonego (ktore nie oznaczaja jednak, ze na pewno
    > oskarzony jest niewinny), komisja etyki mediow powinna badac kazdy przypadek
    > uzywania materialow z rozpraw sadowych dla celowego dyskredytowania w oczach
    > opinii publicznej jednej ze stron.

    Nie tylo z rozpraw, przed rozprawa rowniez, bo wtedy ludzie sa
    podjudzani przez programy typu uwaga, interwencja. A za to powinni dawac
    najpierw ostrzezenie z bardzo wyoska grzywna (kilka milionow) a za
    drugim razem zabranie koncesji na rok. Telewizja powinna miec
    tylkomolziwosc poinformowania o fakcie popelnienia przestepstwa, oraz
    ewentulanie w programach informacyjnych o zatrzymaniu PODEJRZANEGO,
    prokuratura rowniez powinna miec bezwgledny zakaz uzywania sformulowan
    typu Pan X, Badz Pan XY dokonal, - NIE! , Pan X jest podejrzany o
    dokonanie.., o tym czy dokonal zadecyduje sad.
    (co zreszta podkresla Konstytucja)
    A po uprawomocneniu sie wyroku zezwolenie na komentowanie wyroku i
    winy podejrzeanego z uzasadnieniem, oczywiscie z szacunkiem (nie jak mgr
    Ziobro) i ze swiadomoscia ze za zanegowanie niewinnosci oskarzonego bez
    podania dowodow(jezeli niewinnosc potwierdzona byla prawomocnym
    wyrokiem sadu) beda pociagnieci do podpowiedzialnosci z art 212kk. ,a tu
    powinny byc w takich przpadkach kary surowe a nie przeprosiny, Telewizja
    - wysokie zadoscuczynienie - prowadzacay areszt, zwykly czlowieczek -
    areszt na 1- 3 miesiace. Moze wtedy by zaczeto myslec przed wypisywaniem
    takich bredni jakie maja miejsce na forach interwencji czy uwagi.

    I jeszcze dochodzi sciganie (nie wiem czemu tego nie robia) policjantow
    ktorzy sprzedaja dane osob zatrzymanych mediom. Niby skad dziennikarze
    ZAWSZE wiedza gdzie szukac rodziny podejrzanego ? Przeciez tu jest
    oczywisty przeciek oczywisty fakt popelnienia przestepstwa wytarczy
    ustalic kto sprzedal dane lub kto podsluchal rozmowy przez policyjne radio.

    P.