  • 1. Data: 2018-08-08 09:34:37
    Temat: odzyskanie nagrody za wskazanie sprawców
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Tak czytam sobie jakąś wiadomość na FB, gdzie ktoś coś zniszczył a ktoś
    inny wyznaczył nagrodę za pomoc w odnalezieniu sprawców.

    Czy jeśli ktoś wskaże sprawców, zainkasuje tę nagrodę, to są
    jakiekolwiek szanse na odzyskanie też tej kwoty od sprawcy? Na pierwszy
    rzut oka wydaje się że nie, bo nie są to koszty naprawienia szkody. Ale
    co np. w sytuacji, gdy szkoda jest tak duża, że pokrzywdzonego nie stać
    na naprawienie i po odnalezieniu sprawcy za nagrodą sąd zobowiąże
    sprawce do naprawienia, więc wydatki będzie bezpośrednio pokrywał
    sprawca?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-08-08 13:21:27
    Temat: Re: odzyskanie nagrody za wskazanie sprawców
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-08-18 o 09:34, Marcin Debowski pisze:
> [...]
    > na naprawienie i po odnalezieniu sprawcy za nagrodą sąd zobowiąże
    > sprawce do naprawienia, więc wydatki będzie bezpośrednio pokrywał

    Nie spotkałem się z wyrokiem w takiej sprawie, ale też nigdy nie
    widziałem pozwu, który by został odrzucony.

  • 3. Data: 2018-08-08 13:32:15
    Od: Krzysztof <k...@s...info>

    W dniu 08/08/2018 o 13:21, Robert Tomasik pisze:

    > Nie spotkałem się z wyrokiem w takiej sprawie, ale też nigdy nie
    > widziałem pozwu, który by został odrzucony.

    Może należałoby najpierw dać ogłoszenie w mediach z prośbą, aby sprawca
    sam się zgłosił - bo w przeciwnym przypadku będzie ponosił wszystkie
    koszty poszukiwania? :D
    K.

  • 4. Data: 2018-08-08 14:05:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-08-18 o 13:32, Krzysztof pisze:

    > Może należałoby najpierw dać ogłoszenie w mediach z prośbą, aby sprawca
    > sam się zgłosił - bo w przeciwnym przypadku będzie ponosił wszystkie
    > koszty poszukiwania? :D
    > K.
    Sądy cywilne miewały różne pomysły, ale ten byłby już chyba przesadą.