  • 91. Data: 2011-11-28 13:16:49
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakonczeniu umowy o prace
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Proste Prawo napisa?(a):

    [...]

    > Trochę może zaśmiecam, ale rozumiem, że wyjaśniliśmy sobie kolejne
    > nieporozumienie? :)

    Tak, :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 92. Data: 2011-11-28 13:55:33
    Temat: Re: email imienny firmowy po zakończeniu umowy o pracę
    Od: Proste Prawo <p...@g...com>

    On 28 Lis, 13:37, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Gotfryd Smolik news napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Mogę ;) Nie przeczytałem: "nie" ;P

    Trochę może zaśmiecam, ale rozumiem, że wyjaśniliśmy sobie kolejne
    nieporozumienie? :)

    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com
    Przyszedłem dyskutować, nie kłócić się. Postaram się nie dać
    sprowokować.
    Ostrzegam - na zaczepki nie odpowiadam :)

  • 93. Data: 2011-11-28 20:34:35
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    >..
    > To może po raz kolejny zapytam przewrotnie - i co w związku z tym? :)
    > Wg tego, co napisałeś, aby nie było problemów natury prawnej, pracownik
    > powinien wyrazić pisemną zgodę na obracanie jego danymi osobowymi w
    > postaci IMIENIA, NAZWISKA, NAZWY FIRMY we wszelkiej dokumentacji czy
    > rozmowach służbowych przez pozostałych pracowników firmy oraz jej
    > kontrahentów.

    Ale w trakcie trwania umowy czy po jej zakończeniu ?

    A nie są ?

  • 94. Data: 2011-11-28 21:02:38
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-28 21:34, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    > Ale w trakcie trwania umowy czy po jej zakończeniu ?

    Jakie to ma znaczenie w sytuacji, gdy podawanie nazwiska w połączeniu z
    nazwą firmy nadal funkcjonuje bez względu na to, co sądzi o tym sam
    zainteresowany. Vide przykład wizytówek, które nadal pozostają "w
    obrocie" kontrahentów.

    > A nie są ?

    Wydawało mi się, że dość szczegółowo to wyjaśniłam.

    N.

  • 95. Data: 2011-11-28 21:50:27
    Od: "Proste Prawo" <p...@g...pl>

    Dnia 25-11-2011 o 22:06:52 John Kołalsky <j...@k...invalid> napisał(a):

    > Imię i nazwisko osoby zwykle jednoznacznie identyfikuje pracownika firmy
    > dla jej kontrahentów szczególnie gdy jest im znana osobiście.

    Hmmm......

    Chyba John ma rację.

    Zacznijmy od wyroku NSA z 24 lutego br, w sprawie: I OSK 653/10:
    "W języku polskim pojęcie "tożsamość" oznacza cechy, które stanowią o tym
    kim dana osoba jest, czym różni się od innych. Na tak rozumianą tożsamość
    składa się nie tylko to, kim się jest obecnie, ale także to kim się było,
    a nawet zamierzenia na przyszłość, wszystko to powoduje, że dana osoba
    różni się od innej."

    Jest też taki wyrok: NSA z 18 listopada 2009 r., w sprawie I OSK 667/09. W
    uzasadnieniu stoi:
    "Ujawnienie imienia i nazwiska skarżącego wraz z numerem klasy, szkoły do
    której uczęszczał oraz miejscowości w której szkoła jest położona
    powoduje, że identyfikacja skarżącego jest możliwa bez spełnienia warunku
    o którym mowa w art. 6 ust. 3 ustawy o ochronie danych osobowych wobec
    czego musi on otrzymać ochronę określoną w art. 1 ustawy o ochronie danych
    osobowych."

    Art. 6 ust. 3 ustawy brzmi: "Informacji nie uważa się za umożliwiającą
    określenie tożsamości osoby, jeżeli
    wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań."

    Jeśli wg NSA mając informację o osobie, sprowadzającą się do imienia i
    nazwiska, numeru klasy, szkoły i miejscowości posiada się "dane osobowe",
    to mając imię i nazwisko oraz nazwę byłego pracodawcy, też należy chyba
    przyjąć, że ma się dane osobowe.

    Ktoś może to konstruktywnie skrytykować? :)

    Oczywiście - nie zmienię zdania, że nawet jeśli są to dane osobowe, nawet
    jeśli w opisywanym przez andromedę przykładzie mamy do czynienia z
    "przetwarzaniem danych osobowych" (pod tym kątem przeanalizuję
    orzecznictwo jutro), to pracodawca może bez zgody byłego pracownika
    operować na tych danych, ponieważ ma prawnie usprawiedliwiony cel.

    W tej chwili zastanawiam się tylko, czy imię+nazwisko+dane byłego
    pracodawcy to "dane osobowe" w rozumieniu ustawy.

  • 96. Data: 2011-11-28 23:03:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > nazwą firmy nadal funkcjonuje bez względu na to, co sądzi o tym sam
    > zainteresowany. Vide przykład wizytówek, które nadal pozostają "w obrocie"

    Znaczy istnienie wizytówek u kontrahentów byłej firmy według Ciebie
    usprawiedliwia wykorzystywanie imienia i nazwiska przez firmę ? Jakaś
    absurdalna teoria.

  • 97. Data: 2011-11-29 09:15:19
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    > Znaczy istnienie wizytówek u kontrahentów byłej firmy według Ciebie
    > usprawiedliwia wykorzystywanie imienia i nazwiska przez firmę ? Jakaś
    > absurdalna teoria.

    Nie przez firmę. Przez kontrahenta, który być może nie wie, że dana osoba
    już tam nie pracuje.
    Dlaczego zawężasz możliwość "obracania danymi osobowymi" tylko do firmy, w
    której pracuje/pracowała pracownik?
    W ogóle nie rozumiem, skąd upór, że nazwisko w połączeniu z nazwą firmy, to
    dane osobowe, które podlegają ochronie i nie wolno nimi obracać bez zgody
    pracownika, nawet jeśli nie jest on już pracownikiem.

    N.

  • 98. Data: 2011-11-29 09:18:56
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Proste Prawo" <p...@o...pl> napisał

    > Moim zdaniem - w sytuacji opisanej w pierwszym poście nie ma żadnego
    > naruszenia przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. Zgadzasz się?

    Ależ absolutnie się zgadzam. Byłam przekonana, że właśnie Ty twierdzisz coś
    wręcz przeciwnego ;-)

    N.

  • 99. Data: 2011-11-29 23:46:14
    Od: andromeda <j...@e...com.pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2011 22:57:54 +0100, Nixe napisał(a):

    > Człowieku ale o czym Ty piszesz?
    > Imię i nazwisko to wprawdzie są dane osobowe, ale bez połączenia z
    > innymi danymi czy informacjami mogącymi jednoznacznie wskazywać, że
    > chodzi faktycznie o Ciebie są bezwartościowe i każdy może ich użyć.
    > Zabronisz mi napisać sto razy Twoje imię i nazwisko na płocie? Albo
    > założyć domenę? Zarzucisz, że w ten sposób ujawniam Twoje dane osobowe?
    > Gdy kolega zza biurka napisze do klienta "nie zajmuję się tym, ale
    > podaję kontakt do kolegi Ziutka Kamińskiego", to go zaskarżysz do GIODO,
    > bo olaboga! użył Twojego imienia i nazwiska.

    Połączenie Imie i Nazwisko + firma to dosyć konkretne zwrócenie się do
    Osoby (np. do mnie pracującego w firmie)

    można przecież i...@j...domena.com

    > Myślę, że niewielu zawraca sobie głowy takimi głupotami.

    Myślę że wiele osób pracujących nie ma odwagi na poruszenie tego tematu,
    poza pracą wyrażają negatywną opinię.

    --
    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2011-11-30 06:15:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    andromeda napisa?(a):

    > Połączenie Imie i Nazwisko + firma to dosyć konkretne zwrócenie się do
    > Osoby (np. do mnie pracującego w firmie)

    Ok - a co jesli nie pracujesz w tej firmie?

    j.