  • 491. Data: 2022-01-24 08:19:53
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.01.2022 o 04:56, Marcin Debowski napisa:

    > Negowano, że szczepionki chronią przed ciężkim, objawowym przebiegiem
    > covida? Gdzie?

    Jeśli szczepionka chroni przed zarażeniem sie i roznoszeniem. Nie
    chroni, zatem pomysły segregacyjne nie mają sensu, chyba, że neguje się
    to i twierdzi się, że szczepienia chronią przed zachorowaniem i
    roznoszeniem.

> [...]
    > should always be better than nothing. Our results show that this belief
    > is only true for particles larger than 5 micrometers, but not for fine
    > particles smaller than 2.5 micrometers," said author Jinxiang Xi. (The
    > SARS-CoV-2 virus that causes COVID-19 is about 0.1 micrometers. -- ed.)
    >
    > Bo przecież wiadomo, że jak coś się przenosi drogą kropelkową to taki
    > wirus wydostaje się z tej kropelki i sru przez pory w masce.
    > Tak samo niesistotne dla procesu zarażania jest zapewne fakt, że 5um
    > kropelka zawiera prawie 10x wirusa niż taka kropelka o średnicy 2.5um.

    ale ciężka kropla opada szybciej, natomiast lżejsza jeszcze przez jakiś
    czas się unosi, więc łatwiej się z nią zetknąć. No chyba, że osoba
    mająca się zarazić leży na ziemi.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 492. Data: 2022-01-24 08:25:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.01.2022 o 04:25, Marcin Debowski napisał:

    > Przecież daje, i osobniczo, skoro łagodzi przebieg i zmniejsza
    > śmiertelność, i populacyjnie skoro nie obciąża infrastruktury (jak już
    > ktoś nie wierzy w mniejszą ilość zakażeń przez osoby zaszczepione). Nb.
    > z czego wynika łagodniejszy przebieg?

    z nowej odmiany wirusa oraz z tego, że więcej osób stara się leczyć
    prywatnie (bo często ten sam lekarz na NFZ nie potrafi leczyć, a
    prywatnie już tak)? Teraz więcej osób przechodzi łagodniej nie zależnie
    od statusu szczepienia. Jeśli upierasz się, że u nas jest większa
    umieralność, to sprawdź ile osób zaszczepionych umiera i porównaj to z
    innymi krajami (umierającymi na C19 - wszystkimi) - wtedy mamy 2 możliwe
    przyczyny, albo u nas coś nie tak jest z opieką zdrowotną, albo coś nie
    tak z klasyfikacją zmarłych na C19.
    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 493. Data: 2022-01-24 08:27:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.01.2022 o 12:52, Shrek napisał:

    > Dalsza zależność może być niejasna, ale nikt nie wpadł na pomysł, zeby
    > sprawdzić jak szczepienie wpływa na ilość wironów wydalanych przez
    > człowieka? Nie chce mi się wierzyć, żeby nikt nie wpadł na pomysł, że
    > takie badnianie może być przydatne. Więc dlaczego nie ma wyników takiego
    > badania? A może są - we need go deeper:P

    wydaje mi się, że latem takie widziałem jako preprinty, tylko wykonywane
    na małej ilości osób. wychodziło, że więcej osób zaszczepionych miało
    wyższe miano wirusów, tyle, że czas chyba był krótszy. Więc zakażali
    bardziej, ale krócej.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 494. Data: 2022-01-24 08:31:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.01.2022 o 13:41, n...@o...pl napisał:

    > Czy ten naukowiec przeprowadził jakieś badania/śledztwo czy napisał bzdury,
    > które powielasz?

    Zapytaj tegoż naukowca. Podałem dane. Zaznajom się z tym jakie ma
    kompetencje do oceny ect.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 495. Data: 2022-01-24 09:54:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 24.01.2022 o 06:10, Shrek pisze:

    > Problem w tym, że to wszystko artykuły "popularnonaukowe" na ogół bez
    > daty ani autora;)

    Czyli nawet nie zajrzałeś.
    Cytują profesora, podają nazwisko... celo wypowiedział się tak, żeby
    gawiedź miała przynajmniej szansę zrozoumieć jak to działa.

    > No a jak się jakiś znajdzie z linkiem do poważengoe
    > (jeszcze preprinta) to okazuje się że skuteczność jest "little" i badana
    > na podstawie... miana przeciwciał. Czyli nie było to żadne poważne
    > badanie i nie ma z niego żadnych poważnych danych. Poważnie - spróbuj
    > znaleźć konkretne dane jaka jest skuteczność szczepionki przeciw
    > zakażeniu omikronem. Nie mówię już o dwóch dawkach. Kwiat znalazł jakieś
    > jedno gdzie okazało się, ze badają po dwóch dawkach... ale 28 dni od
    > drugiej;)

    Kurwa... dałem ci linka do cotygodniowego raportu Robert Koch Institute.
    Z tabelami, wykresami, podanymi warunkami i ograniczeniami tych badań...

    Jeżeli twierdzisz, że to nie są poważne dane, to się ośmieszasz.

    > No ale dane tego nie potwierdzają - odsetek zaszczepionych wśród
    > zakażonych jest większy niż odsetek zaszczepionych w społeczeństwie.

    Kurwa... m.in. to też masz wyjaśnione w tych raportach.
    Piszą dlaczego tak jest i z czego to wynika. Tam nie ma żadnej magii.

    Ręce opadają... jak krew w piach.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 496. Data: 2022-01-24 11:55:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Jan 2022 16:04:17 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > z liczbami zgonów ogólną - zobaczysz rząd wielkości - od nas tylko
    > zaszczepionych, tam wszystkich zmarłych na C19.

    Nie zrozumiałem o co Ci chodzi.
    Masz dwie ręce i rozum to policz sam i podaj źródło danych (w miarę
    możliwości nie foliarskie) oraz wyniki i wnioski. Chętnie poczytam.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 497. Data: 2022-01-24 12:32:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Jan 2022 17:19:15 +0100, J.F napisał(a):

    > Maja dowodzic, ze smiertelnosc Covid wynosi ok 1%.

    Na raka umiera w Polsce rocznie prawie 110 tys. osób. Na kowida przez
    niecałe dwa tyle samo. Mamy przestać leczyć nowotwory, bo terapia droga, a
    śmiertelność tylko dwa razy większa niż na kowid?
    Leczenie innych chorób też pochłania horrendalne pieniądze, a umieralność,
    zgodnie z Twoim tokiem myślenia, do olania:
    - Miażdżyca zabija co roku ok. 30 tys. ludzi w Polsce
    - Na zawał serca umiera około 15 tys. Polaków rocznie.

    https://www.medonet.pl/narodowy-test-zdrowia-polakow
    /co-dolega-polakom-,choroby--ktore-zabijaja-ponad-po
    lowe-polakow,artykul,91342726.html

    > 77 czy 92%, bo i takie liczby widzialem?

    Zaszczepienie wziąłem z tej samej strony, bo rzetelność nakazuje brać dane
    z tego samego źródła, a nie dla każdego przypadku z innego, żeby wyszło, co
    chcemy.

    > Ale jeszcze zakażenia podaj.

    Możesz podać sam. Zakażenia, jak dla mnie, o niczym mówią, bo w Niemczech
    każdy może zrobić je za darmo przed pójściem do siłowni, a u nas trzeba
    mieć komplet objawów i skierowanie od lekarza. U nas zakażonych podobno
    mniej niż w innych krajach, tylko zgonów jakoś więcej.

    > i bylby to dobry argument, gdyby nie:

    Korelacje mają to do siebie, że niektóre punkty bardziej odstają od krzywej
    dopasowania a inne mniej. Trzeba by zrobić podobne obliczenia dla
    wszystkich krajów z wiadomej strony, a takiego nadmiaru czasu nie mam.

    Weź krzywe zgony vs czas dla dobrze zaszczepionych krajów, powiedzmy
    powyżej 75%, i porównaj górki przed latem 2021 i jesienną. Po szczepieniach
    jesienna jest mizerna.

    https://covid19.who.int/region/amro/country/ar
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pt
    https://covid19.who.int/region/euro/country/fr

    Szczególnie ciekawa jest Argentyna (73,42% zaszczepionych), bo argument o
    wspaniałej służbie zdrowia brzmi słabo.

    > Dalej - wez pod uwage, ze UK puscila pierwszą fale na żywiol, a w
    > Hiszpanii tez tak wyszlo - wiec moze po prostu nieodporni wygineli
    > wczesniej.
    > Tylko - sumaryczna ilosc zgonow jakby tam mniejsza.

    No właśnie. wcześniej pisałeś, że w Hiszpanii "wymarli" przy okazji
    pierwszej fali, a u nas zgonów sumarycznie już więcej i nic lepiej. Czemu u
    na nie "wymarli"?

    > A moze objawiaja sie skutki naszej sluzby zdrowia?

    Na chłopski rozum służba zdrowia może uchronić prze zgonem, ale nie samą
    chorobą. Czemu w USA do szpitali trafiają głównie nieszczepy?
    https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#covidnet-h
    ospitalizations-vaccination

    Już kiedyś podawałem ten adres i narzekałeś, że dane tylko do sierpnia.
    Teraz są do połowy grudnia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 498. Data: 2022-01-24 12:38:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 12:52:46 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > człowieka? Nie chce mi się wierzyć, żeby nikt nie wpadł na pomysł, że
    > takie badnianie może być przydatne. Więc dlaczego nie ma wyników takiego

    Może są. Przeglądałeś czasopisma naukowe?
    Sugerujesz jakiś spisek? Znasz autorów podobnych badań, którym odmówiono
    publikacji, bo są nie po linii? Czyjej linii? Talmudyczni hygieniści się
    zmówili?

  • 499. Data: 2022-01-24 12:42:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 24 Jan 2022 08:25:00 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > z nowej odmiany wirusa oraz z tego, że więcej osób stara się leczyć
    > prywatnie (bo często ten sam lekarz na NFZ nie potrafi leczyć, a
    > prywatnie już tak)?

    Mimo łagodniejszego przebiegu, w krajach słabo zaszczepionych obecna górka
    zgonów niewiele mniejsza od poprzednich fal, a w takiej Hiszpanii po
    wakacjach 2021 dziwnie płasko.

  • 500. Data: 2022-01-24 12:52:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Jan 2022 08:41:56 +0100, Shrek napisał(a):

    > No skoro odsetek zaszczepionych wśród zakażonych przekroczył właśnie
    > odsetek zaszczepionych w społeczeństwie, to zanczy że szczepionka nie
    > działa w zakresie zapobiegania zakażeniom i tym samym rozprzestrzenianiu
    > się epidemii

    Ameryki nie odkryłeś, bo również nieogarnięci uczeni zauważyli, że
    szczepionka nie chroni przed zakażeniem omikronem, ale - choć była tworzona
    pod inny wariant wirusa - w dużym stopniu chroni przed ciężkim przebiegiem
    i zgonem. Czyli warto się szczepić.

    "Wyniki opublikowane w ubiegłym tygodniu w piśmie "Cell" były uderzające. -
    Wykryliśmy bardzo małą neutralizację pseudowirusa omikron, gdy użyliśmy
    próbek pobranych od osób, które niedawno zostały zaszczepione dwiema
    dawkami szczepionki mRNA lub jedną dawką Johnson & Johnson - mówił w
    komentarzu dr Balazs. I dodawał: - Ale osoby, które otrzymały trzy dawki
    szczepionki mRNA, wciąż trzymały się dobrze. Ich przeciwciała zwalczały
    pseudowirusa.

    Te badania potwierdzają to, co głosi CDC, która teraz wydała nowe
    oświadczenie: dodatkowa dawka szczepionki (tzw. booster) opartej na mRNA
    jest potrzebna, aby zapewnić odporność na wariant omikron SARS-CoV-2.

    Jak podaje Agencja, trzy dawki nie każdego uchronią od infekcji, ale są w
    90 proc. skuteczne w zapobieganiu rozwojowi COVID-19 wymagającego
    hospitalizacji.

    ,,The New York Times" pisze, że CDC opublikowało dodatkowe dane pokazujące,
    że w grudniu nieszczepieni Amerykanie w wieku 50 lat i starsi byli blisko
    45 razy bardziej narażeni na hospitalizację niż ci, którzy zostali
    zaszczepieni i otrzymali też trzecią dawkę."

    https://wyborcza.pl/7,75400,28027785,slaba-odpornosc
    -na-omikron-bez-trzeciej-dawki-szczepionki.html