  • 31. Data: 2018-08-17 21:29:57
    Temat: Re: Zwrot pieniedzy za przelew
    Od: cef <c...@i...pl>

    > 24-ro tonową

    Po pierwsze raczej 24-tonową, a po drugie chciałem zapytać
    dlaczego akurat 24 tony? Nie jest to jakaś graniczna wartość przecież.

  • 32. Data: 2018-08-18 13:22:25
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.08.2018 o 13:52, Queequeg pisze:

    > Standardem na Allegro jest zwrot pieniędzy za przedmiot, nie za
    > wysyłkę. Czy ten standard jest zgodny z prawem?

    Od co najmniej roku standardem, wymuszanym przez Allegro, jest zwrot
    pieniędzy za przedmiot i wysyłkę (najtańszą opcję wysyłki w momencie
    zakupu).

    Wiem, bo korzystam namiętnie.

    p. m.

  • 33. Data: 2018-08-18 15:37:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

  • 34. Data: 2018-08-18 15:38:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    m <m...@g...com> wrote:

    > Od co najmniej roku standardem, wymuszanym przez Allegro, jest zwrot
    > pieniędzy za przedmiot i wysyłkę (najtańszą opcję wysyłki w momencie
    > zakupu).
    >
    > Wiem, bo korzystam namiętnie.

    W jaki sposób Allegro to wymusza?

    Czy wysyłka w drugą stronę też jest opłacana przez przedsiębiorcę?

  • 35. Data: 2018-08-18 18:44:07
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czasami tak, jeżeli zakup jest z opcją bezpłatnego zwrotu.
    Bezpłatny zwrot nie jest wymagany przez ustawę.
    Niektóre firmy podpisują umowy np. z InPostem na bezpłatny zwrot (paczkomaty lub
    kurier), listę firm znajdziesz na stronach InPostu

    -----

  • 36. Data: 2018-08-19 01:55:03
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.08.2018 o 15:38, Queequeg pisze:

    > W jaki sposób Allegro to wymusza?

    W ten sposób że w formularzu zwrotu jest dopisek "plus najtańsza opcja
    dostawy w momencie składania oferty", czy jakoś tak.

    Z resztą, zakładając że UOKiK nie kłamie, przepisy tak każą:
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapien
    ia-od-umowy/koszty/

    > Czy wysyłka w drugą stronę też jest opłacana przez przedsiębiorcę?

    No nie, tak to nie ma dobrze. Tj - bywa, jeżeli jest to z opcją "Darmowy
    zwrot InPOST".

    p. m.

  • 37. Data: 2018-08-19 07:09:15
    Od: kamil <m...@g...com>

    Ważne!

    Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy

  • 38. Data: 2018-08-19 08:15:47
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Coś mi lata po łepetynie, że jak przedmiot wielki, to niekoniecznie.

    -----