  • 211. Data: 2023-01-30 12:44:44
    Temat: Re: W jakiej formie dołączyć wyjaśnienia?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 28 Jan 2023 00:13:08 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Bez złośliwości zapytam, skąd pomysł, że to tak właśnie wygląda?

    Nie od dziś mam wrażenie, że Robert Policmajster to ktoś w rodzaju psa
    wojny, który do domu wpada tylko zmienić bieliznę, co można poznać po jego
    grupowej publicystyce.

    Wprawdzie kiedyś pisał o "jednostce taktycznej", co tak wybitnemu znawcy
    wojskowości nie przystoi, ale pomińmy tę drobną wpadkę, bo on w sztabie
    pewnie nie siedzi, tylko w tych okopach właśnie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 212. Data: 2023-01-30 16:18:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 Jan 2023 00:13:08 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Bez złośliwości zapytam, skąd pomysł, że to tak właśnie wygląda?
    > Wszędzie podkreśla się, że wróg z którym się bezpośrednio walczy jest
    > właśnie pozbawiany jakichkolwiek cech presonalnych. Jest to strategia
    > m.in. pozwalająca na zabijanie i życie ze świadomością że się zabiło. A
    > Ty powyżej sugerujesz, że jest de facto odwrotnie.

    Czy aby sugeruje?

    Czy wlasnie - "na przeciwko siedzi przeciwnik.
    Niemcy/Rosjanie/faszysci/Japonczycy/Amerykanie/terro
    rysci/niepotrzebne
    skreslic.
    Oni sa zli i trzeba ich zabijac".

    Bez wnikania, kto to jest personalnie.

    No ale to sie sprawdza, jak walczysz "o swoj kraj" czy "w slusznej
    sprawie", a nie gdy sie zastanawiasz "kto mnie tu wyslal i po co".

    A jednak Amerykanie na europejskich frontach walczyli, i to w dwoch
    wojnach. W pierwszej chyba ochotniczo, w drugiej z poboru.

    J.

  • 213. Data: 2023-01-30 16:25:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Jan 2023 00:17:44 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No tak jak u nas przed ww2 z Niemcami.

    > Jest aż taka różnica?

    w 39 byla, a potem ... mocno sie mieszalo, a jednak spoleczenstwa
    radzieckiego nie zdolali zrobic, bo sie pieknie rozpadlo.

    > Dlaczego rosyjski? Blisko 70% populacji Ukrainy posługuje się
    > ukraińskim natywnie.

    No i we Lwowie wiecej, a w Doniecku mniej ...

> [...]
    > ma za dużo lokalnych Białych, więc naturalne jest założenie, że jestem
    > albo turysta albo na jakimś maks paroletnim kontrakcie. Trochę trudno
    > powiedzieć przy takiej natywnej mieszance kulturowej. Rodzinnie i
    > towarzysko, Hindusi trzymają się razem. Chińczycy trzymają się razem.
    > Malaje trzymają się razem. Biali (albo lepiej powiedzieć, "zachodni")
    > trzymają się razem. Wszystko się miesza w kontekscie publicznym czy
    > zawodowym bez zgrzytów, tak że trudno stwierdzić kto to ten obcy.
    > Przynajmniej na moim poziomie interakcji.

    Bedziesz mial dzieci, pojdą do przedzszkola, to moze sie bardziej
    zintegrują z innymi dziecmi, a przy okazji Ty z innymi rodzicami :-)

    J.

  • 214. Data: 2023-01-30 16:27:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Jan 2023 08:11:53 +0100, Shrek wrote:

    > Sądzę że większa niż między ślązakami a kaszubami nie będzie;) Ukraincy
    > kulturowo są nam bliżsi niż "byśmy sobie życzyli". Pomijając że kiedy
    > indziej obchodzą boże narodzenie, to są jak polacy tylko z przełomu
    > wieków - mają tendencje do picia, ogólnego bardaku, korupcji, niskiej
    > kultury technicznej i obudowania każdego możliwego balkonu - wypisz
    > wymaluj polska pod koniec lat 90;) Po dekadzie w polsce będą na oko nie
    > do odróżnienia od naszych.

    Po imieniu i nazwisku odróznisz :-(

    J.

  • 215. Data: 2023-01-30 16:53:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2023 o 16:27, J.F pisze:

    > Po imieniu i nazwisku odróznisz :-(

    Niekoniecznie - moja sąsiadka zza ściany okazała się być ukrainką - a ja
    przez 15 lat myślałem że ona po prostu z "kresów" przyjechała. Nawet
    imie, mimo że "polskawe" to w polsce również nie tak znów rzadko spotykane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 216. Data: 2023-01-30 17:29:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Jan 2023 16:53:01 +0100, Shrek wrote:

    > Niekoniecznie - moja sąsiadka zza ściany okazała się być ukrainką - a ja
    > przez 15 lat myślałem że ona po prostu z "kresów" przyjechała. Nawet
    > imie, mimo że "polskawe" to w polsce również nie tak znów rzadko spotykane.

    Ale Dymitra odroznisz :-)

    A sąsiadka ... jakie "kresy" miales na mysli?

    A tu jeszcze tak wymieszane, ze do 39 obywatek RP, potem ZSRR,
    potem nie wypuscili, a dzieci czy wnuki juz mogą wyjechac ...

    J.

  • 217. Data: 2023-01-30 17:36:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2023 o 17:29, J.F pisze:

    > Ale Dymitra odroznisz :-)

    Pewnie tak;)

    > A sąsiadka ... jakie "kresy" miales na mysli?

    No właśnie najlepsze jest to, że nie zastanawiałem się nad tym. Dla mnie
    brzmiała trochę jak pawlak z karguli. W sumie sąsiada takiego też
    miałem co ewidentnie po wschodniemu zaciągał, a raczej był polakiem. Nie
    wiem - już dawno się wyprowadził.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 218. Data: 2023-01-30 17:47:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Jan 2023 17:36:48 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > brzmiała trochę jak pawlak z karguli. W sumie sąsiada takiego też
    > miałem co ewidentnie po wschodniemu zaciągał, a raczej był polakiem. Nie

    Cala masa ludnosci z dawnych "kresów" przeprowadzila sie do "Polski"
    w 1945. Czesto na "ziemie odzyskane", bo tam i puste domy czekaly
    i chetnych brak.

    Podobnie np akcja Wisła i wy/przesiedlenie "podejrzanego elementu"
    z Bieszczad i okolic ...

    J.

  • 219. Data: 2023-01-30 18:03:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2023 o 17:47, J.F pisze:

    > Cala masa ludnosci z dawnych "kresów" przeprowadzila sie do "Polski"
    > w 1945. Czesto na "ziemie odzyskane", bo tam i puste domy czekaly
    > i chetnych brak.

    NIe tylko z kresów. Podobno najwięcej "tru warszawiaków" jest w...
    szczecinie;)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 220. Data: 2023-01-30 18:50:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Jan 2023 18:03:32 +0100, Shrek wrote:

    > NIe tylko z kresów. Podobno najwięcej "tru warszawiaków" jest w...
    > szczecinie;)

    Nie wiem, ale to moze do odgrzebania.

    PRL miala problem, ze Warszawa zniszczona, a zachodnie tereny do
    zasiedlenia. A w Szczecinie bardziej przydatni inzynierowie i fachowcy
    z przemyslu niz chlopi.
    No ale podobnie we Wroclawiu, itp. I wielu innych mniejszych miastach,
    no ale skoro mniejsze, to i mniejsza ilosc warszawiakow zasiedla,
    choc procentowo moze byc podobnie.

    Funkcjonawal jeszcze nakaz pracy, i np mama, ze wsi pochodząc, po
    ukonczeniu technikum w Łodzi została skierowana do zakładu w Brzegu
    k. Opola.

    Zostawiono tez troche Niemcow, jesli byli potrzebni do funkcjowania
    kluczowych obiektow.
    Co z nimi potem to nie wiem - zasymilowali sie, czy
    wypuszczono/wypedzono?
    Ale dokąd - DDR moglo jeszcze nie byc, a czy Rosjanie wypuszczali ze
    swojej strefy dalej?

    J.