  • 1. Data: 2017-01-17 08:26:38
    Temat: Ustne uzasadnienie wyroku, a termin na zlozenie apelacji.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    "Tradycyjny" system to 7 dni od dnia ogłoszenia wyroku na złożenie wniosku o pisemne
    uzasadnienie, następnie od dnia doręczenia pisemnego uzasadnienia 14 dni na
    apelację.
    Ale jak to jest przy wyłącznie ustnym uzasadnieniu wyroku?
    Ciagle coś gmerają przy kpk i kpw i trudno się obywatelowi połapać
    Nadal jest 7 dni na złożenie wniosku - tyle ze nie o pisemne uzasadnienie, a o
    transkrypcję ustnego uzasadnienia - ale od kiedy liczy się bieg terminu i jak długi
    jest to termin na złożenie apelacji od wyroku SR (wykroczenia) z wyłącznie ustnym
    uzsadnieniem?

  • 2. Data: 2017-01-17 08:39:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 08:26, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    jest to termin na złożenie apelacji od wyroku SR (wykroczenia) z wyłącznie ustnym

    .ukoryw ainezsołgo do ind 12

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-01-17 08:55:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A słyszałem o siedmiu :-o
    Ciągle zmieniają stare-nowe-stare (w konkretnej sprawie wszczęto jesienią'15 gdyby
    miało znaczenie, znak B-26), może są jakieś postępowania uproszczone, gdy jest tylko
    siedem?

    -----

  • 4. Data: 2017-01-17 09:15:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 08:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > A słyszałem o siedmiu :-o

    .uinawopętsop mikaj w yżelaZ

    > Ciągle zmieniają stare-nowe-stare (w konkretnej sprawie wszczęto jesienią'15 gdyby
    miało znaczenie, znak B-26), może są jakieś postępowania uproszczone, gdy jest tylko
    siedem?

    .)zseiw ein mas einwep ,izdohc ic oc o meiw ein ceiw ,wpk ,kpk o eis
    selatyp( ainawopetsop upyt oget jecazcytod eiwatsu jeindeiwopdo w jakuzsoP

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-01-17 09:23:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No właśnie, zależy w jakim postępowaniu :-o

    Znak B-26 i srasz wiejska - jakie to postępowanie (po odmowie przyjęcia mandatu i
    wniesionym sprzeciwie od wyroku nakazowego)??

    -----

  • 6. Data: 2017-01-17 09:37:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 09:23, ąćęłńóśźż pisze:
    > jakie to postępowanie

    .nadop ainasip aruib od tneilk net ldezsyzrp ic myrotk z ,eimsip myt w
    enasipan w ot tseJ ?ceizdeiw mam dakS

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-01-17 09:49:30
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W jakim piśmie, skoro wyrok i uzasadnienie i pouczenie były wygłoszone tylko ustnie
    (normalny człowiek nie zapamięta tego słowotoku artykułów i kodeksów)?

    -----

  • 8. Data: 2017-01-17 10:01:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-17 o 09:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > W jakim piśmie, skoro wyrok i uzasadnienie i pouczenie były wygłoszone tylko ustnie
    .lainmopaz ot ,atebaflana einwep ela ,catsod laisum udas z
    ejcnednopserok sakaj onwep an atzserZ .jeizdrab myt ynnortsop tkin ot
    ,eiw ein oget no ilsej ,ywarps hcatka w izdwarps tneilk hceiN

    > (normalny człowiek nie zapamięta tego słowotoku artykułów i kodeksów)?

    ...inorbaz umeipulg otk ela ,akyzczsiP aletawybo u kaj ,nadop ainasip
    aruib od anwarp edarop op eizdi ein zet keiwolzc ynlamroN

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-01-17 10:35:56
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale pie...sz, jak to chłopak z Chomiczówki ;-)))

    -----

  • 10. Data: 2017-01-19 15:32:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wydaje się, że wg aktualnego stanu jest to tylko 7 dni:

    "Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia

    Dział X Środki odwoławcze

    Art. 105 §1.Apelację wnosi się na piśmie w terminie 7 dni od daty otrzymania wyroku
    wraz z uzasadnieniem, chyba że ustawa stanowi inaczej.

    §1a. W wypadku, gdy uzasadnienie wyroku zostało przedstawione wyłącznie w formie
    ustnej, apelację wnosi się na piśmie w terminie 7 dni od daty otrzymania wyroku wraz
    z przekładem tego uzasadnienia.

    §2. Wniesienie apelacji przed upływem terminu do złożenia wniosku o uzasadnienie
    wyroku albo wniosku o przekład uzasadnienia wyroku przedstawionego w formie ustnej
    wywołuje skutki wskazane odpowiednio w art. 35 §1 albo art. 82 §7 i podlega
    rozpoznaniu; można ją uzupełnić w terminie wskazanym odpowiednio w §1 albo §1a."

    "Dział IV Czynności procesowe

    Art. 35 §1. Wyrok sądu pierwszej instancji uzasadnia się i doręcza stronie wraz z
    uzasadnieniem jedynie na jej żądanie zgłoszone w zawitym terminie 7 dni od daty jego
    ogłoszenia, chyba że ustawa stanowi inaczej."

    "Rozdział 13 Rozprawa

    Art. 82 §6. Jeżeli przebieg rozprawy utrwala się za pomocą urządzenia rejestrującego
    dźwięk albo obraz i dźwięk, uzasadnienie wyroku może być z urzędu przedstawione
    wyłącznie w formie ustnej, bezpośrednio po ogłoszeniu wyroku.[...]

    §7. W wypadku, o którym mowa w §6, w terminie zawitym 7 dni od daty ogłoszenia wyroku
    strona może złożyć pisemny wniosek o sporządzenie i doręczenie przekładu uzasadnienia
    wyroku przedstawionego w formie ustnej.[...]"

    Strasznie poplątane sa polskie kodeksy, skakanie po artykułach i paragrafach w górę i
    w dół :-o

    -----