  • 1. Data: 2005-08-17 10:51:27
    Temat: Spadek a wyposażenie mieszkania
    Od: "Piotr" <c...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy ktos moglby mi pomoc rozwiązać następującą kwestię?

    Po zmarlej babci odziedziczylem mieszkanie (własnościowe w sp. mieszk.). W
    testamencie był tylko ten zapis, a więc wszystko oprócz mieszkania dziedziczy
    syn babci. Pytanie teraz jest takie?

    Czy ma on również prawo do wyposażenie mieszkania? NP. telewizora, AGD i
    wszystkiego co w nim jest? Czy moze to sie nalezy mnie?

    Dziekuje za pomoc.
    Piotr

  • 2. Data: 2005-08-17 14:28:37
    Temat: Re: Spadek a wyposażenie mieszkania
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Poczekaj na orzeczenie sądu.
    Jeśli wartość mieszkania niemal wyczerpuje masę spadkową, to bardzo prawdopodobne, że
    sąd orzeknie, iż spadek przypada
    Tobie w całości.
    Natomiast pozostanie prawdopodobnie kwestia zachowku dla syna babci, domyślam się, że
    pełnoletniego, chociaż w
    dzisiejszych czasach ... ;))
    JaC

  • 3. Data: 2005-09-01 08:21:37
    Od: "Piotr" <c...@p...onet.pl>

    A co to jest ten zachowek? To samo co zasiłek pogrzebowy z ZUSu?
    Czy w sprawie tego wyposażenia, to trzeba wnosić o jakąś oddzielną rozprawę
    sądową? Na jaki artykuł sie powoływać?