    From: "Melo" <e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: roszczenie za wypadek
    Date: Thu, 22 May 2003 07:58:00 +0200

    Szanowna Pani,
    Parę lat temu znalazłam się w bardzo podobnej sytuacji. I muszę Panią
    pocieszyć, że będąc totalnym ignorantem prawnym i bez pomocy adwokata udało
    mi się uzyskać odszkodowanie i nie przegrać sprawy karnej. Musi się jednak
    Pani i mąż uzbroić w dużo cierpliwości. Szkoda, że roszczenia nie wniosła
    Pani od razu, bo ubezpieczyciel wzywa na komisje lekarskie i jak nie jest
    się jeszcze dobrze zrehabilitowanym, łatwiej przekonać oceniającego lekarza
    jak wielkim uszczerbkiem dla zdrowia był wypadek...
    Myślę, że w kwestii formy pisma roszczeniowego może się Pani zwrócić o pomoc
    do Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych
    "Alter Ego", adres de korespondencji: ul. Jana Krysta 5/3, Warszawa, tel.
    0602480464. Biuro: ul. Ciołka 12 p. 407, tel. 8360241(do 5), 8771846 w. 289
    Nie jestem pewna czy dane są aktualne, bo pochodzą z 2000r. Prezesem
    Stowarzyszenia był wtedy Janusz Popiel. Udzielił mi on kilka wskazówek. Za
    pomoc nie pobiera się żadnych opłat.

    Aby napisać takie pismo, musi Pani posiadać numer polisy, dokładne dane
    sprawcy, dowód rejestracyjny samochodu, sygnaturę akt sprawy. W liście musi
    Pani opisać wszelkie poniesione szkody (materialne i inne- np. ból fizyczny
    i możliwe dolegliwości w przyszłości, utracone szanse etc.) i najlepiej
    udokumentować je wszylkimi możliwymi rachunkami(recepty, rachunki za usługi
    medyczne itp.) i dokumentami.
    Mam nadzieję, że się przydałam. Życzę powodzenia i dużo cierpliwości ;)).
    Pozdrawiam,
    Melo