eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKonsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy. › Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
  • Data: 2024-03-22 17:36:53
    Temat: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.03.2024 o 10:17, J.F pisze:

    > Być może, ale jak miał by to zrobić? Opłacic wielu dziennikarzy?
    > Może jakis owczy pęd wsród pismaków?
    >
    > Hm, ale tak myśląc, kto miałby z tego zysk ... Rosja?

    Raczej nie. Zbojeniówka, politycy (nic nie jest tk dobre w relacjach
    władzy ze społeczeństwem jak wspólny wróg), no i jest w tym też dużo
    prawdy i pragmatyzmu - w obecnej sytuacji warto mieć silną armię, a
    tworzeniu silnej armii sprzyja poczucie zagrożenia.

    > Z drugiej strony - Macron mowi o możliwosci wysłania żołnierzy,
    > a Rosja w zasadzie nie ma jak zaatakować NATO konwencjonalnie,
    > musiałby to być zmasowany atak atomowy.

    To raczej nie, bo poza MAD (tu stoi pod znakiem zapytania solidność
    NATO) to kraj który użyje pierwszy broni nuklearnej stanie się pariasem.
    To już nie będzie zwykła wojna a wszyscy przeciw jednemu - nawet jeśli
    nie odpowiedzą zbrojnie a tylko gospodarczo i politycznie. Z wielu
    względów od psychologicznych, że ciężko będzie udawać, że oni tacy są i
    trzeba "oddać czechosłowację" to będzie spokój do tego, że albo będzie
    adekwatna odpowiedz albo sypią się sojusze i każdy będzie chciał mieć
    broń atomową - a jest ona w zasięgu większości państw, tylko do tej pory
    powstrzymuje ich społeczność międzynarodowa i sankcje. W przypadku
    użycia to znika. Nikt nie zmusi nikogo do tego żeby nie starał się w
    posiadanie takiej broni nie wejść. Więc naruszasz interesy globalnych
    mocarstw.

    No i czekają na to jaki kierunek obierze USA po wyborach, bo niestety
    może się okazać że nato to bez USA to sporo mniejsze NATO, albo wręcz
    USA będzie torpoedować akcję przeciw rosji w ramach sojuszu. A nawet jak
    USA zostanie to jak się zmieni sytuacja na pacyfiku to im się mocno
    priorytety przewartościują. Ale Rosja ma też niezły zgryz przy tym, bo
    dla nich chyba lepsze jak NATO trzyma Chiny w ryzach. A z ostatniej
    strony, to może i lepiej dla Rosji wspierać chiny, bo jak CHiny
    stwierdzą że jednak z USA szans nie mają a armia im została to...
    Ogólnie wydaje mi się, że kacapy przelicytowały i teraz nie bardzo widzą
    jak się z tego wyjść więc licytują dalej...

    Geopolityka jest suką...

    > Pamietać - nie drażnic niedźwiedzia ..

    Problem w tym, że to niedzwiedź wylazł z barłoga i biega po okolicy już
    rozdrażniony.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!