  • 1. Data: 2004-09-06 14:55:19
    Temat: Przedawnienie administracyjnego tytułu egzekucyjnego
    Od: b...@v...pl

    Witam,

    prawie rok temu ZUS zajął mi rachunek bankowy bezskutecznie próbując
    wyegzekwować trochę kasy. AFAIK tytuły egzekucyjne ulegaja przedawnieniu, ale
    niestety nie wiem po jakim czasie. Czy ktoś mógłby mnie oświecić? I najlepiej
    podać podstawę prawną. :-) A może ten tytuł będzie na mnie wisiał do końca życia?

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-09-06 15:34:50
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 6 Sep 2004 16:55:19 +0200, b...@v...pl naskrobał(a):

> [...]
    > podać podstawę prawną. :-) A może ten tytuł będzie na mnie wisiał do końca życia?

    10 lat zgodnie z KC - choć warto sprawdzić czy KPA skraca ten okres :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-06 15:46:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sebol wrote:
    > 10 lat zgodnie z KC - choć warto sprawdzić czy KPA skraca ten okres :>

    kpa to raczej nie

    KG

  • 4. Data: 2004-09-06 16:00:42
    Od: b...@v...pl

    {.....}
    > 10 lat zgodnie z KC - choć warto sprawdzić czy KPA skraca ten okres :>
    Ale po tylu latach przedawnia się należność czy też tytuł egzekucyjny? Bo to
    chyba jednak jest różnica.

    A co do KPA, to AFAIR nie precyzuje on terminów przedawnienia. Ale za to mówi że
    bieg przedawnienia zostaje *przerwany* przez wszczęcie egzekucji, a w moim
    przypadku została ona wszczęta i trwa już rok. :-)

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2004-09-06 19:50:00
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    należności z tytułu składek ulegają przedawnieniu po upływie 10 lat
    ale egzekucja zawiesza bieg przedawnienia [z grubsza].......
    art. 24 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

  • 6. Data: 2004-09-07 07:03:14
    Od: b...@v...pl

    > należności z tytułu składek ulegają przedawnieniu po upływie 10 lat
    > ale egzekucja zawiesza bieg przedawnienia [z grubsza].......
    > art. 24 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
    No właśnie, to już wiem. Ale jak długo może trwać egzekucja?

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-09-08 19:27:44
    Od: "Termit" <t...@t...pl>

    zaglądnij do ustawy o sus tam w art.24 są wyjaśnienia odnośnie
    przedawnienia,ale jeżeli po roku czasu nie są ściągane żadne środki
    pieniężne z Twojego konta na rzecz ZUS to tytuły zostaną wycofane (zazwyczaj
    odbywa się to już po 6 miesiącach) i skierowane do US, a tam już komornik
    przejmuje dalej tą sprawę.