  • 11. Data: 2008-02-06 23:42:02
    Temat: Re: Podwójna darowizna - pewne skomplikowanie ;)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0802062351140.2240@a64wrk...

    > A nie na odwrót?
    > Jak wyjaśni za co kupił? :O

    Nie. W umowie mogą zawrzeć klauzulę, ze zapłaci za miesiąc. A za miesiąc
    ciotka uzna, że jej się nie chce już tych pieniędzy.

  • 12. Data: 2008-02-07 00:23:38
    Od: P...@g...com

    On 7 Lut, 00:07, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <H...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:9cc4eebe-ac7c-439b-8915-a42f73351356@
    j78g2000hsd.googlegroups.com...

    > A jakim podatku mówisz?

    no podatek od darowizny czy sprzedazy gdy jestem w 3 gr. placep odatek
    jesli nie minelo 5 lat ,

    to panowie wreszcie jak bedzie da sie zrobic tak ze cioctka na dziadka
    darowizne i odrazu dziadek na mnie, bez placenia podatkui TAK, lub
    NIE :) jest ktos w stanie to jasno stwierdzic ? i dajmy na to 2
    przykladu odrazu w ten sam dzien darowizna na dziadka i na mnie lub
    darowizna na dziadka i np: za tydzien dla picu na mnie,

    Poradzcie mi cos bo nie mam pieniedzy na prawnika :( dzieki

  • 13. Data: 2008-02-07 00:31:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    P...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > to panowie wreszcie jak bedzie da sie zrobic tak ze cioctka na dziadka
    > darowizne i odrazu dziadek na mnie, bez placenia podatkui TAK, lub

    dać się da, ale jak się US dowie zapłacisz podatek.

    > Poradzcie mi cos bo nie mam pieniedzy na prawnika :( dzieki

    stówę na doradcę podatkowego masz?

  • 14. Data: 2008-02-07 00:36:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <P...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    Pewną informację uzyskasz tylko w jeden sposób. Kierując pismo do Urzędu
    Skarbowego. Ich odpowiedź jest wiążąca. To, co my napiszemy, to już
    niekoniecznie.

    Możesz zapytać jeszcze na grupie pl.soc.prawo.podatki

  • 16. Data: 2008-02-07 23:33:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik <P...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...

    > Pewną informację uzyskasz tylko w jeden sposób. Kierując pismo do Urzędu
    > Skarbowego. Ich odpowiedź jest wiążąca.

    Czekaj, czekaj, nie zmieniło się to *już* na przewidziany w przepisach
    stan, że wiążących interpretacji dokonuje *tylko* MF?
    AFAIK to jest aktualna treść:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    ...art.14a i art.14b :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-02-08 07:56:26
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > H...@g...com wrote:
    > 2. Spadkobiercy cioci będą mogli dochodzić zachowku od dziadka, a
    > spadkobiercy dziadka od ciebie. Połowa wartości darowizny

    No ale dziadekl żyje i za życia coś podaruje. To co mają do tego
    spadkobiercy?? To dziadka własnośc póki co, a nie ich.

    Pozdro Przemek

  • 18. Data: 2008-02-08 08:46:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:

    > No ale dziadekl żyje i za życia coś podaruje. To co mają do tego
    > spadkobiercy?? To dziadka własnośc póki co, a nie ich.

    To że jakby dziadek nie podarował to byłoby ich.
    Dziadek może podarować, spadkobiercom nic do podarowanej rzeczy.
    Spadkobiercy mają tylko prawo do finansowego "co łaska" od obdarowanego
    wysokości połowy tego co by dostali gdyby nie podarował.

    Nie pytaj mnie dlaczego tak jest, bo odpowiedź brzmi, bo tak jest.
    Koniec kropka. Niezadowolenia i żale wylewać na alt.pl.polityka lub
    alt.pl.dodupyztakimprawem.

  • 19. Data: 2008-02-08 10:41:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Feb 2008, Przemek Lipski wrote:

    > No ale dziadekl żyje i za życia coś podaruje. To co mają do tego
    > spadkobiercy?? To dziadka własnośc póki co,

    O właśnie, polski ustawodawca tak postanowił: "póki co".
    Póki (dziadek) żyje.
    To nie jest jedyny przypadek, kiedy *wydawałoby się*, że
    człowiek może rozporządzać tym co ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-02-08 22:18:34
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > Spadkobiercy mają tylko prawo do finansowego "co łaska" od obdarowanego
    > wysokości połowy tego co by dostali gdyby nie podarował.

    Absurdalne, ale trudno... Mam pytanie dodatkowe. Jaki okres przed śmiercią
    obejmuje ten przepis??
    Znajoma mająca 34 lata jest już babcią, powiedzmy że teraz coś podaruje, ale
    umrze raczej za kolejne 30 lat, albo później. Czy wówczas spakobiercy będą
    mogli dochodzić "swego" od obdarowanego?? Ile czas umusi minać od darowizny
    do śmierci, żeby darowizna uległo przedawnieniu (o ile ulega)??

    Pozdrawiam Przemek