  • 1. Data: 2007-08-19 17:44:24
    Temat: Obietnica a umowa a kodeks cywilny.
    Od: szolek <i...@c...pl>

    Witam serdecznie.

    W mojej rodzinie wynikł problem.
    Matka obiecała swemu synowi działkę budowlaną na której on miał
    sie wybudować. Zaczął już szukać projektu, zamówił geodetę
    wyciągnął mapki, po czym jego matce coś strzeliło do głowy i bez
    powodu odmówiła mu tej działki.
    Mało tego, to ma on obawy, że dom rodzinny w którym razem
    zamieszkują zostanie sprzedany i zostanie on bez niczego.
    A trzeba przyznać, że przez kilka lat inwestował w ten dom,
    robił remonty naprawy itp...

    Czy jest jakaś możliwość prawna wyegzekwować obiecaną
    działkę, lub w przypadku chęci sprzedaży domu odzyskanie
    zainwestowanych pieniędzy?

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 2. Data: 2007-08-19 18:19:49
    Temat: Re: Obietnica a umowa a kodeks cywilny.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "szolek" <i...@c...pl> wrote in message
    s.com...

    >Czy jest jakaś możliwość prawna wyegzekwować obiecaną
    >działkę, lub w przypadku chęci sprzedaży domu odzyskanie
    >zainwestowanych pieniędzy?

    Nie.

  • 3. Data: 2007-08-19 18:44:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szolek wrote:
> [...]
    > sie wybudować. Zaczął już szukać projektu, zamówił geodetę
    > wyciągnął mapki, po czym jego matce coś strzeliło do głowy i bez

    Ma tę obietnicę na piśmie?

    > Mało tego, to ma on obawy, że dom rodzinny w którym razem
    > zamieszkują zostanie sprzedany i zostanie on bez niczego.
    > A trzeba przyznać, że przez kilka lat inwestował w ten dom,
    > robił remonty naprawy itp...

    Faktury i rachunki na siebie ma?

  • 4. Data: 2007-08-19 20:30:16
    Od: szolek <i...@c...pl>

    On 19 Sie, 20:44, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Ma tę obietnicę na piśmie?

    Niestety nie..

    > Faktury i rachunki na siebie ma?

    A to by się znalazło.

    Szolek

  • 5. Data: 2007-08-19 21:07:45
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Znaczy sie "Kurwa mac"

  • 6. Data: 2007-08-19 21:08:47
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    szolek napisał(a):

    > Niestety nie..

    Wydaje mi sie ze obiecales mi 100tys PLN. Moge jakos to wyegzekwowac?
    A na powaznie - jesli nie ma swiadkow, nie ma obietnicy na pismie, to
    czego oczekujesz od sadu?
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-08-19 21:26:52
    Od: szolek <i...@c...pl>

    > Wydaje mi sie ze obiecales mi 100tys PLN. Moge jakos to wyegzekwowac?
    > A na powaznie - jesli nie ma swiadkow, nie ma obietnicy na pismie, to
    > czego oczekujesz od sadu?

    Ale świadkowie są! Cała sprawa była omawiana w szerszym gronie
    rodzinnym i wiele osób może to potwierdzić. Ba! Nawet sam geodeta
    który był omawiać sprawy finansowe pomiarów mógłby te informacje
    przyklepać.
    Tak więc nie była to rozmowa w cztery oczy.

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 8. Data: 2007-08-19 21:29:16
    Od: szolek <i...@c...pl>

    > A to by się znalazło.

    Dodam jeszcze, ze ekipa remontowa moze potwierdzić
    kto był głównym inwestorem niektórych remontów,
    kto im płacił, komu zlecali zakup materiałów budowlanych.

    Pozdrawiam
    Szolek

  • 9. Data: 2007-08-19 22:25:13
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Nie wierz nigdy Kobiecie dobra rade ci dam !

    A ty kretynie uwierzyles, i pewnie miala okres !

  • 10. Data: 2007-08-21 07:31:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2007 20:44:33 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ma tę obietnicę na piśmie?

    To czy na piśmie nie ma znaczenia. Skuteczna byłaby tylko obietnica
    notarialna.