  • 11. Data: 2020-06-16 17:43:17
    Temat: Re: Dostali 100 tysięcy na nowe wykładziny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1mzxmmri0geoh$.c90nk1ug6khp$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Mon, 15 Jun 2020 20:07:03 +0200, J.F. napisał(a):

    >Po to Krupiński przychodził na spotkania Cacescu z Birgfellnerem.
    >Kredyt miał wynosić 300 mln euro.

    Ale promesa byla na pismie, wniosek na pismie zlozyli, czy na razie to
    luzna rozmowa ?

    Z drugiej strony ... nie ma nic dziwnego w tym, ze bank finasuje
    budowe biurowca :-)

    >Sam jestem ciekaw.

    Niestety - BFG nierychliwy w publikowaniu raportow. Gdzies we wrzesniu
    powinien byc za rok 2019.

    A w roku 2018
    https://www.bfg.pl/strefa_dokumentow/raporty-roczne/

    glupia sprawa - najwiecej odzyskano z mlodych spraw, a o wołominach
    raport milczy.
    A ciekaw jestem ile prawdy w zarzutach :-)

    Inna sprawa - pewnie sie nie dowiem ile strat zrobili
    prezesi/pracownicy, a ile syndyk :)

    >Ale podwładnych Banasia nie uszczelnił.
    >https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1436677,banas-
    ministerstwo-finansow-mafia-vat-owska.html

    >Zresztą jakoś przestali się tym chwalić, bo:

    >"W 2019 roku luka (12,08 proc.) pozostała właściwie na tym samym
    >poziomie,
    >co w roku 2018 (12,03 proc.) - zmiana jest prawie niezauważalna.

    Ale suma podatkow chyba wzrosla, to i suma luki wzrosla :-)
    Ale jestem bardzo ciekaw, jak oni te luke licza ...

    >My płacimy. W zeszłym roku ~25 000 zł na ryja.

    No ale tez w sporej czesci na nas te pieniadze ida :-)

    >Ponoć dla księdza, żeby podpisał:

    no tak slyszalem, ale dziwaczne mi sie to wydaje :-)

    >"Austriak twierdzi, że Kaczyński zażądał od niego i otrzymał w lutym
    >2018
    >r. 50 tys zł w gotówce. Te pieniądze, przekazane w kopercie, miały
    >być
    >przeznaczone dla tajemniczego księdza Rafała Sawicza, jednego z
    >członków
    >rady fundacji Lecha Kaczyńskiego. To miała być cena za podpis
    >duchownego -
    >wszyscy członkowie rady musieli się zgodzić na budowę wieżowca przy
    >Srebrnej."
    >https://www.tygodnikpowszechny.pl/lapowka-w-kaczyns
    kiego-157682

    No i tego wlasnie nie rozumiem - to ksiadz nie chcial sie podpisac pod
    takim swietnym interesem ?
    Czy sumienie mu nie pozwalalo ? :-)

    Czy tylko przyzwyczajony, ze ofiara musi byc :-)

    A Birgenfellner to na jakiej zasadzie ten interes prowadzil - nie
    wystarczylo powiedziec "chcecie miec dochodowy biurowiec czy nie" ?

    J.

  • 12. Data: 2020-06-16 22:43:49
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-06-16 o 11:37, Olin pisze:

    > Sam to skopiowałem "z internetów". Nic tam nie było o prawach autorskich.

    Ok :-)

  • 13. Data: 2020-06-17 12:23:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 17:43:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > Z drugiej strony ... nie ma nic dziwnego w tym, ze bank finasuje
    > budowe biurowca :-)

    Naturalnie. Zawsze jak tylko ktoś stawia biurowiec, prezes banku przybiega
    do biura pana Zenka, żeby uczestniczyć w rozmowach.

    > No i tego wlasnie nie rozumiem - to ksiadz nie chcial sie podpisac pod
    > takim swietnym interesem ?
    > Czy sumienie mu nie pozwalalo ? :-)

    Nie ma jak zapytać, bo Sawicz zniknął.
    https://wiadomosci.onet.pl/trojmiasto/tasmy-kaczynsk
    iego-ksiadz-rafal-sawicz-zniknal/dwxl34q

    > A Birgenfellner to na jakiej zasadzie ten interes prowadzil - nie
    > wystarczylo powiedziec "chcecie miec dochodowy biurowiec czy nie" ?

    Tak się nie robi biznesów w republikach banasiowych.
    Wiadomo, że u Putina trzeba smarować, żeby samemu coś zarobić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2020-06-17 13:21:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Naturalnie. Zawsze jak tylko ktoś stawia biurowiec, prezes banku
    >przybiega
    >do biura pana Zenka, żeby uczestniczyć w rozmowach.

    https://polskatimes.pl/tasmy-kaczynskiego-gazeta-wyb
    orcza-gerald-birgfellner-byl-w-siedzibie-pis-20-razy
    -michal-krupinski-bral-udzial-w-jednym-ze/ar/1384720
    0

    "Opinia kredytowa jest następnie przedkładana do decyzji właściwego
    szczebla kompetencyjnego banku."

    Przy takiej kwocie prezes wydaje sie zasadny :-)

    " Transakcje, które przekraczają określone progi kwotowe, dotyczą osób
    publicznych lub podlegają innym szczególnym ograniczeniom (np.
    niektóre sektory gospodarki, w tym finansowanie nieruchomości
    komercyjnych) są przedkładane do decyzji komitetu kredytowego banku.
    Komitet kredytowy to organ złożony z trzech wiceprezesów oraz kilkorga
    dyrektorów departamentów o wieloletnim doświadczeniu w bankowości i
    rozpatrywaniu transakcji kredytowych. Prezes Zarządu Banku nie jest
    członkiem komitetu kredytowego."

> [...]

    >Tak się nie robi biznesów w republikach banasiowych.
    >Wiadomo, że u Putina trzeba smarować, żeby samemu coś zarobić.

    I moze o to chodzi "mamy tu w radzie jednego takiego ksiedza, ktory
    troche oponuje.
    Chcesz zarobic - to musisz go przekonac. Najlepiej odpowiednia ofiarą"
    :-)

    J.