  • 11. Data: 2021-10-14 14:58:48
    Temat: Re: Czy Bąkiewiczowi grozi realistycznie wyrok nie w zawieszeniu? [Protesty Strajku Kobiet W KOŚCIOŁACH (2020)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Pytanie, czy Bąkiewicz i jego pomocnicy są uprawnieni do reagowania tam
    > na cokolwiek.

    :-)

    "Obronę konieczną" po coś wymyślono - powinny być kolejne granice
    wyłączające "zwykłe procedury/zakazy" *co najmniej* w kwestii surowości kary.
    Czyli chciała/nie chciała wtargnąć do kościoła/świątyni z transparentem,
    wydzierały się z obrazoburczymi hasłami itp/itd.

    Mi osobiście *bez poznania okoliczności dodatkowych* wydaje się że kara
    paru miesięcy w zawieszeniu byłaby najwłaściwsza. Takie bardziej
    poważne ostrzeżenie niż kara, ostrzenie nie całkiem w jedną stronę po
    wczytaniu się w uzasadnienie. Zakładam że obie strony się rzuciły (lub
    zaraz rzucą) z kluczowymi ich zadaniem doprecyzowaniami "opisu zdarzenia".

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2021-10-14 15:13:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 14:58, A. Filip pisze:
    > "Obronę konieczną" po coś wymyślono - powinny być kolejne granice
    > wyłączające "zwykłe procedury/zakazy" *co najmniej* w kwestii surowości kary.

    Obrona konieczna tu w ogóle nie może mieć zastosowania, bowiem zachodzi
    oczywista dysproporcja pomiędzy dobrem chronionym (porządek publiczny),
    a poswięcanym (wolność, zdrowie).

    > Czyli chciała/nie chciała wtargnąć do kościoła/świątyni z transparentem,
    > wydzierały się z obrazoburczymi hasłami itp/itd.

    Co to znaczy "wtargnąć"? Moze po prostu chciała wejść.

> [...]
    > wczytaniu się w uzasadnienie. Zakładam że obie strony się rzuciły (lub
    > zaraz rzucą) z kluczowymi ich zadaniem doprecyzowaniami "opisu zdarzenia".

    Dla mnie o wiele poważniejszym problemem jest stworzenie bojówki

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2021-10-14 16:01:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ale nie wywalił Cie siłą.

    I tak postep, ze pop w ogole byl.
    Jak to w ogole za ZSRR bylo?
    70 lat to sporo czasu na wymarcie.

    A kosciol ... stoi na jakiejs formalnej dzialce, bywa, ze ma
    ogrodzenie terenu ... i mamy swiety teren.

    A w ogrodzeniu moze sie i parafia miescic, a w niej toalety ...

    J.

  • 14. Data: 2021-10-14 16:23:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Obrona konieczna tu w ogóle nie może mieć zastosowania, bowiem zachodzi
    > oczywista dysproporcja pomiędzy dobrem chronionym (porządek publiczny),
    > a poswięcanym (wolność, zdrowie).

    Obrona konieczna była ekstremalnym przykładem "wyłączenia". Akurat
    obrona konieczna w tym przypadku praktycznie na pewno nie zaszła.

    > Co to znaczy "wtargnąć"? Moze po prostu chciała wejść.

    Skończmy z tą "gdybologią" bez zacytowania dokładniejszych opisów bo
    nasze domysły są "niezgodne" a ty jakoś się nie rwiesz interpretować
    nierozstrzygniętych (zwięzłością opisu zdarzenia) wątpliwości na korzyść
    oskarżanego :-)

    > Dla mnie o wiele poważniejszym problemem jest stworzenie bojówki

    A czego oczekujesz jak policja ma ważniejsze sprawy na głowie a w
    praktyce równie zorganizowane bojówki są odpierane?
    [ To nie jest *całkowite* rozgrzeszenie ]

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2021-10-14 19:13:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 08:28, A. Filip pisze:

    Nic mu nie grozi, chyba że naczelnik zadecyduje inaczej. Nie po to
    demontowano państwo prawa, żeby teraz wpadały wyroki niepomyślne
    naczelnikowi. Jeśli jakiś wpadnie, to znaczy że po prostu o sprawie nie
    wiedział, albo tak zadecydował. O tej już wie, a tituszki są mu
    potrzebne - i zainwestował to trochę złota pałowanych, więc nic mu nie
    będzie.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2021-10-14 20:28:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 16:01, J.F. pisze:
    > A kosciol ... stoi na jakiejs formalnej dzialce, bywa, ze ma
    > ogrodzenie terenu ... i mamy swiety teren.
    > A w ogrodzeniu moze sie i parafia miescic, a w niej toalety ...

    Co to jest "święty teren"? Ja wystąpienie Popa rozumiem, jako chęć
    zadbania o Twoje zdrowie. Może i przesadził, ale w każdym razie po
    prostu zwrócił Ci uwagę, a nie wywalił.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-10-14 20:34:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 16:23, A. Filip pisze:
    > A czego oczekujesz jak policja ma ważniejsze sprawy na głowie a w
    > praktyce równie zorganizowane bojówki są odpierane?

    Ważniejsze, niż zorganizowana grupa przestępcza mająca na celu zmuszanie
    do określonego zachowania, a w cale bym się nie zdziwił, jakby była
    uzbrojona (pałka, but wojskowy, to też niebezpieczne narzędzia). Rzuć
    okiem na art. 258 kk. §4, to nie mniej, niż 3 lata pozbawienia wolności.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-10-14 20:39:55
    Temat: Re: R.T. formułuje "podejrzenie cięższych przestępstw" Bąkiewicza+
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > uzbrojona (pałka, but wojskowy, to też niebezpieczne narzędzia). Rzuć
    > okiem na art. 258 kk. §4, to nie mniej, niż 3 lata pozbawienia

    Zarzucasz tym co prokuraturze donieśli "niekompetencje w formułowaniu
    podejrzeń"? Czy może to prokuratura "nie wykazała się czujnością"?

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-10-14 20:48:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 20:39, A. Filip pisze:
    > Zarzucasz tym co prokuraturze donieśli "niekompetencje w formułowaniu
    > podejrzeń"? Czy może to prokuratura "nie wykazała się czujnością"?

    Składający zawiadomienie nie muszą się znać. A Prokuratura zrobił, co
    uznała za właściwe.

    --
    Robert Tomasik