Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru
2012-08-09 10:11
Przeczytaj także: Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar
W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi. Jest zgodny z umową również wtedy, gdy ma cechy okazanej kupującemu próbki albo wzoru, a także gdy nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru. Jeśli indywidualnych uzgodnień nie było, domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 23.04.1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.)
- Ustawa z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej... (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm.)
Wydawnictwo Podatkowe GOFIN – wydawca czasopism, Gazety Podatkowej i serwisów internetowych dostarczających specjalistycznej wiedzy z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń i prawa pracy.
1 2
oprac. : Andrzej Janowski / Gazeta Podatkowa
Przeczytaj także
-
Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej
-
Uprawnienia kupującego z tytułu niezgodności towaru z umową
-
Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową
-
Wadliwy towar: jakie mamy prawa?
-
Wadliwe produkty: nowe przepisy o ochronie konsumentów przyjęte
-
Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu
-
Odpowiedzialność za produkty wadliwe - jakie zmiany w dyrektywie unijnej?
-
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)