Wsparcie dla transportu multimodalnego
2009-04-16 13:52
Przeczytaj także: Zmiany w RO e-transport: powszechna kontrola towarów wjeżdżających do Rumunii
Transport multimodalny to przewóz towarów przez więcej niż jeden środek, czyli np. samochodowy i kolejowy lub morski, kolejowy i samochodowy.Rozporządzenie określa kryteria przyznawania pomocy na rozwój takiego transportu. Na wsparcie będą mogli liczyć przedsiębiorcy, którzy zarządzają infrastrukturą takiego transportu albo prowadzą działalność gospodarczą z nim związaną. Wsparcia nie dostaną natomiast firmy, na których ciąży obowiązek zwrotu pomocy, wynikający z decyzji Komisji Europejskiej uznającej pomoc za niezgodną z prawem oraz ze wspólnym rynkiem.
Rozporządzenie wskazuje, że pomoc ta ma na celu wspieranie rozwoju gospodarczego
i społecznego regionu poprzez rozwój systemów transportu multimodalnego jako systemów alternatywnych do transportu drogowego oraz ograniczenie negatywnego oddziaływania transportu drogowego na środowisko naturalne.
Pomoc może być udzielana w szczególności na budowę, przebudowę lub modernizację centrów logistycznych, terminali transportu multimodalnego, infrastruktury technicznej lub operacyjnej, w tym parkingów, magazynów.
Wydatki kwalifikowalne to wydatki na nabycie gruntów, wskazanych środków trwałych oraz środków transportu, wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii oraz prace związane z przygotowaniem projektu.
Maksymalna intensywność wsparcia liczona jako stosunek ekwiwalentu dotacji brutto do wydatków kwalifikowalnych i wyniesie ona:
- 50 % - w przypadku infrastruktury transportu;
- 30 % - w innych przypadkach.
Po dokonaniu oceny pomoc przyznawana jest w formie bezzwrotnego dofinansowania na podstawie umowy o dofinansowanie.
Przeczytaj także
-
Błędne dane w zleceniu transportowym a odpowiedzialność przewoźnika
-
Transport drogowy towarów ma ponad 2 mld zł długów
-
Kara umowna za brak neutralizacji dokumentów transportowych - czy będzie skuteczna?
-
E-commerce zawiódł. Na czym branża TSL zarobi w tym roku najwięcej?
-
Bezpieczny transport: nowa dyrektywa o ITS przyjęta
-
Stagnacja w europejskim transporcie drogowym. Poprawa możliwa w 2024 roku
-
Kiedy przewoźnik odpowiada za kradzież towaru w transporcie?
-
Umowa przewozu. Uwaga na pułapki w zakresie kar umownych
-
Jak powinna wyglądać umowa przewozu?