  • 1. Data: 2005-11-30 13:54:29
    Temat: DG konto
    Od: mk <m...@o...pl>

    Witam
    Rozpoczynam DG na zasadzie KPiR.
    Czy muszę jakoś zaewidencjonować kwotę startową jaką mam na końcie
    firmowym, którą wpłacę w dniu rozpoczęcia działalności?
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2005-11-30 13:56:23
    Temat: Re: DG konto
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    mk napisał(a):
> [...]
    > Czy muszę jakoś zaewidencjonować kwotę startową jaką mam na końcie
    > firmowym, którą wpłacę w dniu rozpoczęcia działalności?

    A po co wpłaciśz ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-11-30 14:30:52
    Od: marcin <m...@o...pl>

    On Wed, 30 Nov 2005 14:56:23 +0100, boguslaw wrote:

    > A po co wpłaciśz ?
    >
    > Boguslaw
    Chcę wplacić aby mieć na oplaty za operacje na koncie (przedplata od
    klienta, zaplata hurtowni itp.).
    pozdr.
    mk

  • 4. Data: 2005-11-30 15:02:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mk wrote:

    > Rozpoczynam DG na zasadzie KPiR.
    > Czy muszę jakoś zaewidencjonować kwotę startową jaką mam na końcie
    > firmowym, którą wpłacę w dniu rozpoczęcia działalności?

    Jeśli jest to jednoosobowa DG to nikogo nie obchodzą przepływy
    pieniędzy między twoją kasą "prywatną" a "firmową". Niezależnie czy
    chodzi o gotówkę przekładaną z jednej kieszeni do drugiej czy o konta
    bankowe.

  • 5. Data: 2005-11-30 18:22:12
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@o...pl> napisal(a):
    > Chc? wplaci? aby mie? na oplaty za operacje na koncie (przedplata od
    > klienta, zaplata hurtowni itp.).

    No to wpłacasz i niczego nie dokumentujesz. O ile to nie jest jakaś
    wielka kwota która nie znajdzie pokrycia w osiaganych przez Ciebie
    wcześniej dochodach, to nie ma problemu.

    Problem byłby, gdybyś wcześniej nigdy nie osiągnał żadnego dochodu, a na
    konto firmowe wpłacił niewiadomo jakiego pochodzenia kwotę rzędu np.
    100 tys. złotych. :) Wtedy ktoś mógłby się zapytać, skąd masz tę forsę.
    Jeśli zamierzasz tam przelać kwotę o rząd lub dwa wielkości mniejszą,
    to luz. To Twój rachunek bankowy i we własnym zakresie możesz sobie
    robić z nim co chcesz, w tym przelewać na niego środki z innych własnych
    rachunków. Inaczej się ma sprawa z wplatami od osób obcych, wtedy Urząd
    Skarbowy może zarzucić ukryty przychód. Chociaż mam znajomych
    wyznających teorię, że nie ma zakazu używania rachunku dla DG do innych
    celów i robią z nim co chcą. Moim zdaniem stąpają po cienkim lodzie, ale
    to ich problem. :)
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem