    From: "Mirek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwrot kosztów i utraconych dochodów świadka w sądzie
    Date: Sun, 15 Mar 2009 17:20:45 +0100

    Witam grupę.

    Mam następujące pytanie:
    Będę występował jako świadek w sądzie w miejscowości oddalonej od mojego
    miejsca zamieszkania o około 400km. Rozprawa ma się odbyć o 10:00.
    Prawdopodobnie zwracane są koszty dojazdu wyłącznie publicznymi środkami
    transportu PKP i PKS. Jeśli tak, to mogę mieć kłopot z dotarciem na czas i
    będę musiał wyjechać dzień wcześniej.

    Czy w związku z tym należy mi się zwrot kosztów hotelu?
    Za jakie środki transportu i poniesione koszty dojazdu zwraca sąd?
    Ponieważ prowadzę działalność gospodarczą, będę musiał zamknąć biuro, jak
    wyliczyć utracone dochody?

    Bardzo dziękuję za sugestie.
    Mirek