    From: "Basia" <b...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot butelek po piwie
    Date: Mon, 28 Jan 2002 21:39:19 +0100

    Uzytkownik "Picv" <p...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:a2s5mr$tm$1@zeus.man.szczecin.pl...
    > Witam
    >
    > Sprawa dotyczy butelek po piwie. Jak powinien zachowac
    > sie sprzedawca jesli klient przyniesie do sklepu 2 butelki na
    > wymiane, z czego 1 nie jest w ofercie handlowej sklepu.
    > Jednoczesnie kupi w tym sklepie 2 piwa.
    > Czy sprzedawca ma prawo odmowic przyjecia butelki zwrotnej po piwie,
    > ktorego nie ma w sklepie i rzadac kolejnej kaucji ?
    > Wiec na czym polega zasada "butelki na wymiane" ???
    >
    > Czy sklep ma obowiazek przyjmowac butelki zwrotne bez okazania
    > dowodu zakupu (paragonu). Kierownik sklepu w mojej okolicy twierdzi,
> [...]

    Z tego co wiem to tak :
    - kazdy sklep musi przyjac Ci butelke ... ale .. zaplacic ma obowiazek tylko
    za ta na która masz dowód ze u niego kupowales czyli paragon . Jesli nie
    masz paragonu sprzedawca nie moze odmówic CI przyjecia butelki(nawet takiej
    której nie ma w asortymencie "kaucjonowanym"), ale moze Ci na nia nie
    zaplacic - mówiac krótko oddajesz ja za friko. :))

    Pozdrawiam
    Basia