  • 1. Data: 2003-05-28 15:02:07
    Temat: zwolnienie za porozumieniem stron - zasilek dla bezrobotnych
    Od: "NASH" <n...@t...pl>

    witam serdecznie!!!

    sprawa jest taka ze osoba chce zmienic miejsce zamieszkania, ma umowe na
    czas nie okreslony i chce sie zwolnic za porozumieniem stron z powodu zmiany
    miejsca zamieszkania. problem jest w tym czy isctnieje taka forma zwolnienia
    (kp o tym nie wspomina) i czy mozna otrzymac w takim trybie zasilek dla
    bezrobotnych na pelne 12 miesiecy. prosze o podstawe prawna.
    z gory wielki dzieki

    Im mniej wiesz tym ważniejsze wydaje Ci się to co wiesz!!!
    NASH

  • 2. Data: 2003-05-28 15:25:00
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Użytkownik "NASH" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > sprawa jest taka ze osoba chce zmienic miejsce zamieszkania, ma umowe na
    > czas nie okreslony i chce sie zwolnic za porozumieniem stron z powodu

    Może nabyć na 12 miesięcy. Wynika to bezpośrednio z ustawy z dnia 14 grudnia
    1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (jednolity tekst Dz.U.z
    2003 r. Nr 58 poz.514) - art.27 ust.1 pkt 3

    Generalnie jeśli rozwiązanie stosunku pracy nastąpiło za porozumieniem stron
    to zasiłek przysługuje po 90 dniach od dnia zarejestrowania się w PUP.
    Wyjątkiem jest porozumienie stron z powodu zmiany miejsca zamieszkania. W
    tej sytuacji nie stosuje się karencji 90 dniowej.
    Powód ten ustala urząd pracy na podstawie meldunku i rozwiązania stosunku
    pracy (chodzi daty zakończenia pracy i zmiany miejsca zamieszkania - żeby
    nie rozbiegały się za bardzo). Proponuję wcześniej skontaktować się z
    urzedem pracy, żeby wyjaśnić tę sprawę szczegółowo i ustalić na podstawie
    jakiej dokumentacji zostanie to stwierdzone, gdyż o tym przepisy raczej nie
    mówią.

    Pozdrawiam
    Edyta

  • 3. Data: 2003-05-28 17:49:50
    Od: "NASH" <n...@t...pl>

> [...]
    Dz.U.z
    > 2003 r. Nr 58 poz.514) - art.27 ust.1 pkt 3

    to wiem

> [...]
    > urzedem pracy żeby wyjaśnić tę sprawę szczegółowo i ustalić na podstawie
    > jakiej dokumentacji zostanie to stwierdzone

    ja pracuje w urzedzie pracy tylko przez swoja roczna kariere w tej
    instytucji sie z tym nie spotkalem a jest mi to potrzebne.

    > gdyż o tym przepisy raczej nie
    > mówią.

    i o to mi wlasnie chodzi ze nie moge znalesc na to zadnego paragrafu,
    pogadac z kolezankami z pracy bede mogl dopiero jutro a sprawa jest pilna i
    naglaca.

    NASH
    Im mniej wiesz tym ważniejsze wydaje Ci się to co wiesz!!!

  • 4. Data: 2003-05-28 23:56:00
    Od: k...@r...pl (KAZ)

    Witam.

    Moze ja jestem zbyt wymagajacy, a moze sie czepiam, ale to zestawienie
    wypowiedzi spac mi nie daje:

    --------------------
    N> Im mniej wiesz tym ważniejsze wydaje Ci się to co wiesz!!!

    Co wlasciwie robi sie przez 1 rok w tym Urzedzie Pracy, skoro nie zna sie
    tresci ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,
    podstawowej w tej branzy? :o

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    KAZ mailto:k...@r...pl

  • 5. Data: 2003-05-29 08:48:38
    Od: "tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik KAZ <k...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@r...pl...

    --------------------

    > Co wlasciwie robi sie przez 1 rok w tym Urzedzie Pracy, skoro nie zna sie
    > tresci ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,
    > podstawowej w tej branzy? :o

    ustawe to ja znam. tylko niema w niej slowa na temat dokumentowania tej
    zmiany adresu.

    > Serdecznie pozdrawiam,

    ja rowniez

    tomek

  • 6. Data: 2003-05-29 16:36:19
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    --------------------

    > Co wlasciwie robi sie przez 1 rok w tym Urzedzie Pracy, skoro nie zna sie
    > tresci ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,
> [...]
    "Prawo do zasiłku nie przysługuje bezrobotnemu, który:
    w okresie 6 miesięcy przed zarejestrowaniem w powiatowym urzędzie pracy
    rozwiązał stosunek pracy (stosunek służbowy) za wypowiedzeniem albo na mocy
    porozumienia stron, chyba że porozumienie stron nastąpiło z powodu
    upadłości, likwidacji pracodawcy lub zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn
    dotyczących pracodawcy albo rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem lub
    na mocy porozumienia stron nastąpiło z powodu zmiany miejsca zamieszkania"

    To wszystko na ten temat w ustawie. Prawda jakie to banalnie proste i
    oczywiste...:)

    I proponuję ocenic taką sytuację. Osoba zwalnia się z pracy za porozumieniem
    stron 31.01.2003 r. Zmienia miejsce zamieszkania w dniu 01.03.2003 r.
    Wyprowadza się do miejscowości położonej 40 km od dotychczasowego miejsca
    zatrudnienia.Pytanie - jaką podjąć decyzję na tle cytowanego przepisu? Na
    ile miesięcy przyznać zasiłek?

    pozdrawiam
    edyta