  • 1. Data: 2002-04-11 09:12:07
    Temat: zupełny i trwały rozkład pożycia
    Od: "mefka" <m...@p...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam pytanie do praktykow. Otoz Art. 56. § 1.KRiO stanowi, ze jeżeli między
    małżonkami nastąpił zupełny i trwały rozkład pożycia, każdy z małżonków może
    żądać, ażeby sąd rozwiązał małżeństwo przez rozwód. Jak interpretuje sie
    trwaly rozklad w praktyce? Pytam bo uslyszalam ostanio od ze najlepiej
    zlozyc pozew o rozwod po uplywie 6 miesiecy od kiedy malzonkowie nie
    mieszkaja razem. Czy to jest powszechnie stosowana praktyka?

    --
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2002-04-11 10:04:00
    Temat: Re: zupełny i trwały rozkład pożycia
    Od: "mikrus" <m...@s...pl>

    Użytkownik "mefka" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    (ciach)
> [...]
    > zlozyc pozew o rozwod po uplywie 6 miesiecy od kiedy malzonkowie nie
    > mieszkaja razem. Czy to jest powszechnie stosowana praktyka?

    Liczba miesiecy czy lat nie jest istotna. Istotana jest "trwałość" i
    "zupełność". Powszechności praktyki rozwodowej w aspekcie liczby nie ma.
    Można mieszkać razem także po rozwodzie i to jest najbardziej powszechne z
    wiadomych przyczyn.
    m.

  • 3. Data: 2002-04-11 11:32:09
    Od: "qurtis" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > zlozyc pozew o rozwod po uplywie 6 miesiecy od kiedy malzonkowie nie
    > mieszkaja razem. Czy to jest powszechnie stosowana praktyka?

    mozesz sie z facetem/mezem przez 10 lat nie bzykac a potem raz sie
    bzykniesz i juz trwalosci rozpadu nie ma sad interpretuje czy rozpad
    jest trwaly czy nie jak na dwa msc zatrudnisz sie w domu publicznym to
    juz chyba sad uzna ze sie trwale malzenstwo rozpieprzylo zawsze jest to
    jakies wyjscie

  • 4. Data: 2002-04-11 13:33:20
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, mefka wrote:

> [...]
    > żądać, ażeby sąd rozwiązał małżeństwo przez rozwód. Jak interpretuje sie

    Na przykład poprzez wykazanie że małżonkowie nie mają zamiaru prowadzić
    wspólnego gospodarstwa domowego ani w ogóle łożyć na nie, że nie widzą
    wspólnej przyszłości itp.

    > Pytam bo uslyszalam ostanio od ze najlepiej
    > zlozyc pozew o rozwod po uplywie 6 miesiecy od kiedy malzonkowie nie
    > mieszkaja razem. Czy to jest powszechnie stosowana praktyka?

    Po pierwsze rzadko kiedy małżonkowie mogą mieszkać osobno jeszcze przed
    rozwodem (sytuacja mieszkaniowa jaka jest każdy widzi).

    Po drugie, nie ma co stosować sztywnych zwyczajów, ktoś kto potrafi
    wykazać trwały rozkład który nastąpił w bardzo krótkim czasie (np. zdrada
    połączona z wyprowadzeniem się do innej osoby) nie będzie przecież czekał
    6 miesięcy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-11 13:40:52
    Od: "Iza" <i...@v...pl>

    Użytkownik "mikrus" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Można mieszkać razem także po rozwodzie i to jest najbardziej powszechne z

    Otóż to
    Iza

  • 6. Data: 2002-04-11 13:40:52
    Od: "Iza" <i...@v...pl>

> [...]
    > Można mieszkać razem także po rozwodzie i to jest najbardziej powszechne z

    Otóż to
    Iza

  • 7. Data: 2002-04-11 16:11:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > jest trwaly czy nie jak na dwa msc zatrudnisz sie w domu publicznym to
    > juz chyba sad uzna ze sie trwale malzenstwo rozpieprzylo zawsze jest to

    hmmm ale głupoty .... czytałeś wykaz zawodów :-) jakie można wykonywać w
    Polsce - ustalony przez Ministerstwo ?????????

  • 8. Data: 2002-04-11 16:14:20
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Iza" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mikrus" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Otóż to
    > Iza
    >
    > Można jednak wnioskować o sposób użytkowania mieszkania... i stosunkowo
    opłacac ...

  • 9. Data: 2002-04-12 09:45:05
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

> [...]
    > zlozyc pozew o rozwod po uplywie 6 miesiecy od kiedy malzonkowie nie
    > mieszkaja razem. Czy to jest powszechnie stosowana praktyka?

    Zupelnosc to rozklad trzech wiezi: psychicznej, gospodarczej i fizycznej
    Trwalosc to nieodwracalnosc tego stanu.

    Sad ocenia wg okolicznosci konkretnego przypadku wiec nie da sie powiedziec
    czy wystaczy 6 mcy czy czasam nie trzeba 1 roku.

    Cezar

  • 10. Data: 2002-04-12 20:19:06
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    A ja mam takie pytanie:

    Skoro juz jest oczywiste, ze nastapil zupelny i trwaly rozklad pozycia, to
    ile lat zajmuje sadowi orzeczenie rozwodu?
    Bo z mojego doswiadczenia 4 lata to za malo ..............:(

    Pozdrawiam
    Ewa