  • 1. Data: 2002-04-11 09:39:44
    Temat: Fotografie RF i prawo
    Od: Paweł \"Marvel\" Tkaczyk <p...@m...pl>

    Witam,

    Potrzebuję zrobić zdjęcia z imprezy (nocny klub). Zdjęcia będą
    sprzedawane potem na zasadach royalty free. Na zdjęciu ma być DJ, a w
    tle tańczący tłum (no, może to za dużo powiedziane, ale w każdym razie
    ludzie, którzy tam przyszli). Fotka będzie robiona podczas zwykłej
    klubowej nocy. Mam zezwolenie na fotografowanie od właściciela klubu i
    zgodę na rozpowszechnianie wizerunku od DJ-a. Czy od ludzi "z tła" też
    potrzebuję jakiś papier?

    Jak to w ogóle jest z rozpowszechnianiem zdjęć ludzi? Jeśli robię
    modela, to zawsze biorę zgodę na rozpowszechnianie wizerunku. Ale w
    prywatnych archiwach mam również inne zdjęcia:
    - gwiazda (powiedzmy Bogusław Linda) podczas kręcenia telewizyjnego talk
    show.
    - zdjęcia robione podczas Przeglądu Piosenki Aktorskiej.
    - portret aktora (powiedzmy Olaf Lubaszenko) zrobiony po przedstawieniu,
    podczas spotkania z fanami.
    - zdjęcia z konkursu piękności (np. Miss Polonia).

    Które z nich można sprzedawać bez załatwiania jakichś zezwoleń?

    Paweł Tkaczyk MIDEA
    p...@m...pl Reklama, fotografia, Internet
    ICQ: 7573793 WPKontakt: p-tkaczyk http://www.midea.pl
    http://marvel.midea.pl [galeria] http://www.astrum.wroc.pl [księgarnia]

  • 2. Data: 2002-04-11 13:35:32
    Temat: Re: Fotografie RF i prawo
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, Paweł "Marvel" Tkaczyk wrote:

    > klubowej nocy. Mam zezwolenie na fotografowanie od właściciela klubu i
    > zgodę na rozpowszechnianie wizerunku od DJ-a. Czy od ludzi "z tła" też
    > potrzebuję jakiś papier?

    Nie.

> [...]
    > podczas spotkania z fanami.
    > - zdjęcia z konkursu piękności (np. Miss Polonia).

    To wszystko było robione w ramach publicznej działalności ludzi
    uwidocznionych na zdjęciach - wtedy zgoda nie jest potrzebna, jak również
    wtedy kiedy osoby sfotografowane stanowią dodatek do innego zjawiska
    (krajobraz, zgromadzenie, impreza).

    Polecam art. 81 PrAut.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)