  • 1. Data: 2004-09-10 17:43:47
    Temat: zrzekanie sie spadku
    Od: "peter" <peterp@(usun to)autograf.pl>

    Witam
    Jestem spadkobierca po matce, matka nie sporzadzila testamentu,
    chce sie zrzec mojej części na rzecz brata,
    należy to zrobić na sprawie spadkowej czy może jeszcze w inny sposób, np. u
    notariusza ?
    Pytam bo znajomy miał podobna sytuacje i zalatwial cos u notariusza ale nie
    pamieta dokładnie co

  • 2. Data: 2004-09-10 20:08:14
    Temat: Re: zrzekanie sie spadku
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik peter napisał:

> [...]
    > notariusza ?
    > Pytam bo znajomy miał podobna sytuacje i zalatwial cos u notariusza ale nie

    lepiej nie pchac pieniedzy na notariusza
    ja mialem w calosci spadek na siebie zapisany notarialnie, ale juz
    czekam rok czasu, az sie znajda wszyscy mozliwi spadkobiercy bo sad tak
    sobie zarzyczyl, ze musza wszyscy wiedziec i sie zgodzic z aktem
    notarialnym :( kicha jak niewiem co, wg mnie jak mam akt notarialny to
    niepowinno byc zadnej gadki jak komus nie pasuje to niech sobie wnosi o
    uniewaznienie, wiec chyba nie widze wiekszego sensu i tak sciagna do
    sadu cala rodzine :(

    --
    Pozdr.Richat

  • 3. Data: 2004-09-11 08:28:27
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    usun to pisze:

> [...]
    > u notariusza ?
    > Pytam bo znajomy miał podobna sytuacje i zalatwial cos u notariusza ale

    Mozna sie zrzec spadku dokad mama zyje.
    jesli jzune zyje - jest za pozno...

    jesli ne zyje i odkad dowiedziales sie o jej smeirci ne minello pol roku,
    mozesz spadek ODRZUCIC, jesli sprawa spadkowa (stwierdzenie nabycia spadku)
    odbedzie sie pozniej musisz zrobic to przed notariuszem.

    Jesli spadek skutecznie odrzucisz, sprawa bedzie rozpatrzona tak, jakbys
    umarl przed mama,
    czyli jesli masz dzieci beda dziedziczyly TWOJE dzieci..

    Mozesz rowniez swoja czesc darowac bratu...

    Pozdrowienia

    Boguslaw