  • 1. Data: 2005-01-19 18:56:22
    Temat: zrzeczenie sie praw autorskich
    Od: "kijan" <k...@k...comUSUNTO>

    Witam serdecznie.

    Przejrzalem troche grupe szukajac odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie,
    jednakze nie znalazlem odpowiedzi na nie, w zwiazku z tym chcialbym Was sie
    zapytac jak to z tym jest.

    Poproszono mnie o napisanie pewnego serwisu WWW, jest to troche bardziej
    skomplikowana stona www z dziwnymi zasadami zarzadzania strona,
    administrownaiem jej, logowaniem itp itd. Mam do tego takze przygotowac
    szate graficzna. Zaproponowano mi odpowiednie wynagrodzenie jednakze
    postawiono pewien warunek mam sie zrzec praw autorskich do tej pracy i
    podpisac odpowiednie dokumenty z tym zwiazane. W zwiazku z tym mam kilka
    pytan i jesli bylby ktos tak mily prosilbym o wyjasnienie.

    Czy zrzeczenie sie praw autorskich calkowicie mnie pozbawia .... (no wlasnie
    czego dokladnie)
    -czy to wiaze sie z tym ze np, nie moge wstawic tej pracy do swojego
    portfolio i twierdzic ze ja ja zrobilem,
    -czy jesli powiem komus ze zrobilem ten serwis to bedzie "lamanie prawa".
    - czy wiaze sie z tym to ze nie bede mogl sprzedac tego serwisu komus
    innemu,
    - czy bede mial prawo komus sprzedac podobny serwis, zmieniajac np. kilka
    rzeczy, tekstow, grafiki itp itd
    - czy zastosowane rozwiazania w tym serwisie nie moga zostac przeze mnie
    wykorzystane w innych serwisach ktore bede robil.

    Czy przekazanie wszystkich praw autorskich = zrzeczenie sie praw autorskich
    ?

    Na jakiej zasadzie moge ....... praw autorskich aby np. moc zrobic podobny
    serwis komus innemu (jesli jest taka opcja)

    Czy odpowiedzi na te pytania znajde w umowie ktora zostanie mi przedstawiona
    do podpisania ? czy ogolnie wlasnie zrzeczenie sie praw autorskich wiaze sie
    z tym co napisalem wyzej. Jesli ktos moglby mi odpowiedziec na nurtujace
    mnie pytania bede wdzieczny, bede rowniez wdzieczny za odeslanie mnie do
    moze jakiejs "ciekawej lektury" gdzie moglbym o tym poczytac nie liczac
    tekstu napisanego w kodeksie.

    Z gory dzieki

    --
    Pozdrawiam kijan

  • 2. Data: 2005-01-20 06:33:09
    Temat: Re: zrzeczenie sie praw autorskich
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "kijan" <k...@k...comUSUNTO> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > podpisac odpowiednie dokumenty z tym zwiazane. W zwiazku z tym mam kilka
    > pytan i jesli bylby ktos tak mily prosilbym o wyjasnienie.
    Biblia twórcy - ustawa o prawie autorskim. Naprawdę warto przeczytać z
    uwagą.
    WSm