  • 1. Data: 2004-01-19 00:18:59
    Temat: znieslawienie
    Od: "Koteczek" <a...@i...pl>

    czy ktos wie w jaki sposob zalozyc komus sprawe o znieslawienie i jak i
    gdzie to zalatwic? no i czy to wogole ma sens, czy takie sprawy sa do
    wygrania?

  • 2. Data: 2004-01-19 02:19:25
    Temat: Re: znieslawienie
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004 01:18:59 +0100, "Koteczek" <a...@i...pl>
    wrote:

    >czy ktos wie w jaki sposob zalozyc komus sprawe o znieslawienie i jak i
    >gdzie to zalatwic? no i czy to wogole ma sens, czy takie sprawy sa do
    >wygrania?

    Do wygrania - oczywiscie.
    Wezmy sprawe
    prof. prawa Kaczynski kontra minister Walesy
    lub
    prof. prawa Kaczynski kontra Gudzowaty

    w obydwu sprawach prof. prawa przegral proces,
    tj. znieslawil, musi przeprosic.

  • 3. Data: 2004-01-19 07:17:11
    Od: "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl>

> [...]
    > lub
    > prof. prawa Kaczynski kontra Gudzowaty
    >
    > w obydwu sprawach prof. prawa przegral proces,

    Sprawa ob. Kwasniewski kontra dwaj dziennikarze "Zycia" z kropka.
    Skonczyla sie w zasadzie tylko dlatego, ze "Zycie" umarlo smiercia
    naturalna. Obywatel w zasadzie wygral, ale zadnego zadoszuczynienia mu nie
    zasadzono, a i przeprosin nie bylo, no bo niby na lamach czego? ;]
    Sad uzasadnil wyrok tym, ze mimo iz dziennikarze pomowili Kwasniewskiego, to
    dolozyli wszelkich staran aby to klamstwo prawdziwe i jak najbardziej
    uzasadnione.
    Prawdziwe klamstwo dziala na zasadzie pomrocznosci jasnej - "wysoki sadzie,
    ja wiedzialem, ze klamie, ale bylem przekonany, ze mam racje" ;]

    --
    wsw

  • 4. Data: 2004-01-19 10:31:45
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    A'propos, czy zniesławieniem może być przesłany sms, który później muszą
    (podkreślam "muszą") przeczytać inne, postronne osoby?
    Czy takie coś należy jakoś inaczej klasyfikować? Jako np. naruszenie dóbr
    osobistych?

  • 5. Data: 2004-01-19 12:02:38
    Od: "Anzelmo" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Koteczek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > czy ktos wie w jaki sposob zalozyc komus sprawe o znieslawienie i jak i
    > gdzie to zalatwic? no i czy to wogole ma sens, czy takie sprawy sa do
    > wygrania?

    Jak najbardziej do wygrania.

    1. Sprawa karna. To przestępstwo prywatnoskargowe, więc potrzebny jest
    prywatny akt oskarżenia. Najlepiej idź na Policję - przyjmują skargę i
    kierują do właściwego sądu.
    2. Sprawa cywilna. Pozew do sądu okręgowego

  • 6. Data: 2004-01-19 22:00:33
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Anzelmo w wiadomości <bugh1j$q40$1@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > 1. Sprawa karna. To przestępstwo prywatnoskargowe, więc potrzebny jest
    > prywatny akt oskarżenia. Najlepiej idź na Policję - przyjmują skargę i
    > kierują do właściwego sądu.

    To się zdecyduj, bo sam sobie przeczysz ;-)))

    --
    Olgierd
    "Narodowi zepsutemu nadzwyczaj trudno jest utrzymać odzyskaną wolność",

  • 7. Data: 2004-01-19 22:26:26
    Od: "Anzelmo" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To się zdecyduj, bo sam sobie przeczysz ;-)))

    Jesteś pewien?
    ;))
    488 § 1 KPK

    Pozdrawiam