  • 1. Data: 2002-05-10 17:34:35
    Temat: znaki poziome
    Od: "Lidka" <s...@p...onet.pl>

    wyobrazmy sobie taka sytuacje. jest droga jednokierunkowa dwupasmowa.
    pionowy znak informacjuny informuje, ze z lewego pasa moge jechac w lewo i
    prosto, natomiast z prawego TYLKO prosto.
    na jezdniach natomaist wymalowane sa znaki poziome /stare, ale je widac/, ze
    z lewego pasa moge jechac w lewo i prosto/tak jak na znaku pionowym/,
    natomiast z prawego - tez w lewo i na wprost.jest wiec ewidenta sprzecznosc
    pomiedzy znakiem pionowy a poziomym dotyczacym prawego pasa ruchu.mam
    pytanie:
    1.czy skrecajac z prawego pasa w lewo - popelnilabym wykroczenie?
    2. co ma pierwszenstwo - znak pionowy czy znak poziomy? czy sa to znaki
    rownorzedne?jakie przepisy to reguluja? nie moglam sie doszukac rozwiazania
    w kodeksie drogowym

    pozdrawiam i dzieki za pomoc
    Lidka

  • 2. Data: 2002-05-11 00:17:17
    Temat: Re: znaki poziome
    Od: "Kłaczek" <k...@i...pl>

    Użytkownik Lidka <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyj
    nych napisał:abh0a9$lk1$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > rownorzedne?jakie przepisy to reguluja? nie moglam sie doszukac rozwiazani

    W takim przypadku dla wlasnego i innych bezpieczenstwa w lewo skrecaj TYLKO
    z lewego pasa.

    Pozdrowka
    Klaczek

  • 3. Data: 2002-05-11 04:25:09
    Od: "Lidka" <s...@p...onet.pl>

    > W takim przypadku dla wlasnego i innych bezpieczenstwa w lewo skrecaj
    TYLKO
    > z lewego pasa.
    >
    > Pozdrowka
    > Klaczek

    przyznaj sie, nie znasz odpowiedzi na pytanie, a chciales TYLKO cos napisac.
    skoro jest tu grupa pl.soc.prawo liczylam na komentarz prawny. uwazam, ze
    sprawa jest ciekawa. licze na ten komentarz nadal.

    pozdrawiam
    lidka

  • 4. Data: 2002-05-11 06:20:03
    Od: "Alter Ego" <U...@w...pl>

    W rozporządzeniu czytamy:
    "§ 2. 6. Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu
    stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych."

    Czyli teoretycznie powinny być takie same

    "§ 87. 2. Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
    skrajnym lewym pasie, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to
    zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch kierowany jest sygnalizatorem S-3."
    [przyp: B-23 - pionowy znak zakazu zawracania]

    A tutaj mamy przykład, że znak pionowy jest "ważniejszy" niż poziomy (co nie
    tworzy od razu reguły).

    IMHO: Znaki pionowe i poziome są równoważne i powinny być zgodne ze sobą.
    Jeśli tak nie jest to trzeba się kierować logiką (patrz rozwiązanie Kłaczka) i
    zgłosić ten fakt odpowiedniemu organowi.

  • 5. Data: 2002-05-11 10:48:07
    Od: "Lidka" <s...@p...onet.pl>

    > IMHO: Znaki pionowe i poziome są równoważne i powinny być zgodne ze sobą.

    wiem, ze powinny byc zgodne. w tym przypadku nie sa.

    > Jeśli tak nie jest to trzeba się kierować logiką (patrz rozwiązanie
    Kłaczka) i

    logika logiką, a co bedzie, jesli zostane zatrzymana przez policje podczas
    skretu z prawego pasa w lewo? o to mi wlasnie chodzi. jak zinterpretowac
    wykluczajace sie znaki? Logika nakazuje jazde z prawego pasa prosto, ale
    jesli znajdzie sie ktos, kto pojedzie w lewo popelni wykroczenie czy nie?
    odpowiedzialnosc karna czy za wykroczenia nie opiera sie na logice, tylko na
    odpowiednich przepisach prawa. zycie dostarcza wielu przykladow na to, ze
    logika nie idzie w parze z procedura prawna. wiec nadal temat nie jest
    rozwiazany.

    > zgłosić ten fakt odpowiedniemu organowi.

    zrobilam to. ale zapewne to portwa zanim przemaluja.
    pozdrawiam

    lidka

  • 6. Data: 2002-05-11 11:41:10
    Od: "Piotr Wojcicki" <p...@4...pl>

> [...]
    > odpowiednich przepisach prawa. zycie dostarcza wielu przykladow na to, ze
    > logika nie idzie w parze z procedura prawna. wiec nadal temat nie jest

    Znaki pionowe sa wazniejsze niz poziome.

  • 7. Data: 2002-05-11 14:15:52
    Od: "Lidka" <s...@p...onet.pl>

    > Znaki pionowe sa wazniejsze niz poziome.

    pokaz mi przepis, ktory tak mowi.czytalam prawo drogowe i nijak nie moge
    znalezc. wszak jestem blondynka, moze dlatego:-))
    pozdr
    lidka

  • 8. Data: 2002-05-11 19:11:06
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Alter Ego" <U...@w...pl> napisał:

    >A tutaj mamy przykład, że znak pionowy jest "ważniejszy" niż poziomy (co nie
    >tworzy od razu reguły).
    Raczej: w opisanej sytuacji znaki poziomy i pionowy pozostaja w
    sprzecznosci. Sytuacja taka jest niedopuszczalna !
    A tekst calego rozporzadzenia (to do Lidki) znajdziesz:
    http://www.kki.net.pl/~artgol/kodeks

    Artur Golański

  • 9. Data: 2002-05-12 02:55:09
    Od: "Lidka" <s...@p...onet.pl>

    > Raczej: w opisanej sytuacji znaki poziomy i pionowy pozostaja w
    > sprzecznosci. Sytuacja taka jest niedopuszczalna !

    wiem ze sa w sprzecznosci:-))), wiem ze tak nie powinno byc. Artur ponawiam
    pytanie. czy jadac z prawego pasa w lewo popelniam wykroczenie czy nie?

    > A tekst calego rozporzadzenia (to do Lidki) znajdziesz:
    > http://www.kki.net.pl/~artgol/kodeks

    thx
    Lidka

  • 10. Data: 2002-05-12 08:10:03
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Piotr Wojcicki" <p...@4...pl> napisał:

    >Znaki pionowe sa wazniejsze niz poziome.
    Piotrze NIE pisz bzdur !
    Jesli masz prawo jazdy, to sie wstydz, a jesli je kupiles, to sie nie
    chwal ;-/

    Artur Golański