    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: znaki drogowe
    Date: 18 Oct 2002 09:54:26 +0200

    Witam,
    problem dotyczy ustawienia znaku zakazu ruchu przed nieruchomością będącą
    własnością wspólnoty mieszkaniowej. Prawo własność obejmuje budynki mieszkalne
    oraz okoliczny teren wraz z drogą (choć ta droga to trochę na wyrost) dojazdową
    do drogi publicznej. właściwie jest to utwardzony teren pomiędzy budynkami na
    którym można było zostawić samochód oraz dojechać do garażu. Z nieznanych mi
    powodów (jestem członkiem wspólnoty) oraz bez wniosku wspólnoty mieszkaniowej
    (najprawdopodobniej z inicjatywy niektórych mieszkańców) przed wjazdem na teren
    nieruchomości został postawiony znak zakazu ruchu, który nie dotyczy
    wynmienionych na tabliczce pod znakiem grup mieszkańców.
    Moje pytanie dotyczy podstawy prawnej ustawienia znaku drogowego na terenie nie
    będącym drogą publiczną (chyba że na mocy przepisów o których nie wiem ta droga
    jest droga publiczną). Na czyj wniosek znak taki może byc postawiony (o ile w
    ogóle może), (z urzędu?) oraz jak przedstawia się problem respektowania zakazu
    przez członków wspólnoty (jak by nie było właścicieli nieruchomości)i uprawnień
    Policji (straży miejskiej)w zakresie egzekwowania tego zakazu.

    z góry dziękuję
    Paweł