1. Data: 2003-12-12 07:58:55
Temat:wspólnota mieszkaniowa - czy może zabronić ???
Od:"nelson" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej, około 20 mieszkań.
Ja posiadam jeden z dwóch największych udziałów (5,3%)
Na zebraniu uchwalono, że będzie ocieplany budynek.
Dowiedziałem sie również, że wymyślili sobie, że po ociepleniu
budynku nie będzie można wymienić sobie okien, i kto chce to zrobić
to musi to zrobić teraz.
Ja chcę wymienić okna, ale teraz nie mam na to kasy...
Czy wspólnota może mi później tego zabronić ???
Czy jak mimo wszystko wymienię okna po ociepleniu budynku
to co mogą mi zrobić ???

Bardzo proszę o odpowiedź

Pozdrawiam
nelson

2. Data: 2003-12-12 08:31:43
Temat:Re: wspólnota mieszkaniowa - czy może zabronić ???
Od:bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

nelson wrote:

> [...]
> Czy wspólnota może mi później tego zabronić ???
> Czy jak mimo wszystko wymienię okna po ociepleniu budynku

Mysle, zt to samo, co w przypadku wymiany przez pana drzwi...

czyli nic....

Boguslaw

3. Data: 2003-12-12 08:37:17
Od:"Dariusz Młyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej, około 20 mieszkań.
> Ja posiadam jeden z dwóch największych udziałów (5,3%)

Trzeba posiadać 51% żeby miec głos decydujacy

> Na zebraniu uchwalono, że będzie ocieplany budynek.
> Dowiedziałem sie również, że wymyślili sobie,

Nie Oni tylko reszta mieszkańców - wspólnota to demokracja. Z tego co Pan
pisze wynika, że nie chodzi Pan na zebrania. A kto nie chodzi na zebrania
nie ma prawa głosu.

> [...]
> Czy wspólnota może mi później tego zabronić ???
> Czy jak mimo wszystko wymienię okna po ociepleniu budynku

Kazać doporowadzic elewacje po wymianie okien do stanu pierwotnego na Pana
koszt (ocieplenie, tynkowanie, malowanie itd w okolicach Pana okna)

4. Data: 2003-12-12 09:38:23
Od:"nelson" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Młyński wrote:
> Nie Oni tylko reszta mieszkańców - wspólnota to demokracja. Z tego co
> Pan pisze wynika, że nie chodzi Pan na zebrania. A kto nie chodzi na
> zebrania nie ma prawa głosu.

Nie wszyscy są znudzonymi emerytami, dla których zebranie wspólnoty
organizowane zawsze o godz. 16.00 jest największym wydarzeniem tygodnia...
Niektórzy w tym czasie pracują i zarabiaja na chleb w odległym o 45 km.
mieście,
więc ten uszczypliwy ton nie jest tutaj na miejscu Panie Dariuszu.

Pozdrawiam
Piotr Mędela

5. Data: 2003-12-12 09:59:04
Od:bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Młyński wrote:

> [...]
> pisze wynika, że nie chodzi Pan na zebrania. A kto nie chodzi na zebrania

ma prawo, lecz nie ma mozliwosci glosowania...

> Kazać doporowadzic elewacje po wymianie okien do stanu pierwotnego na Pana
> koszt (ocieplenie, tynkowanie, malowanie itd w okolicach Pana okna)

No to chyba oczywiste, ze pow ymianie okien trzeba "doprowadzic
elewacje"....

Boguslaw

6. Data: 2003-12-12 10:27:13
Od:w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie wszyscy są znudzonymi emerytami, dla których zebranie wspólnoty
> organizowane zawsze o godz. 16.00 jest największym wydarzeniem tygodnia...

w końcu to są Twoje sprawy. Dostajesz przed zebraniem porządek spotkania, w
którym są podane propozycje głosowanych uchwał, omawiane sprawy itp. Jeżeli
masz je w dupie to nie idziesz, jeżeli planowane jest głosowanie/dyskutowanie
sprawy, która Cię interesuje to decydujesz, czy warto iść czy rozwiązanie
pierwsze.

> Niektórzy w tym czasie pracują i zarabiaja na chleb w odległym o 45 km.
> mieście,

i nie mają nikogo, komu mogliby dać pełnomocnictwo do głosowania, i instrukcję
jak głosować ? choćby sąsiada ?

Paweł

7. Data: 2003-12-12 10:59:47
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Dec 2003, nelson wrote:

> [...]
>+ organizowane zawsze o godz. 16.00 jest największym wydarzeniem tygodnia...

Prawda. Co nie znaczy że ci "nieznudzeni" nie mają *żadnej*
możliwości manewru.

pozdrowienia, Gotfryd
(mocno niezachwycony terminem zebraniem wspólnoty - w zeszłą
niedzielę [!], ale co robić "z pracującymi" ?)

8. Data: 2003-12-12 12:35:13
Od:"bronek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy wspólnota może mi później tego zabronić ???
> Czy jak mimo wszystko wymienię okna po ociepleniu budynku

Wspólnota zarządza nieruchomością WSPÓLNĄ. Okno nie jest wspólne dlatego
wspólnocie nic do tego.
Co innego jeżeli naruszysz część wspólną - czyli zewnętrzne ocieplenie -
wtedy wspólnota będzie mogła żądać wyrównania szkody.

Bronek

9. Data: 2003-12-12 16:07:08
Od:"nelson" <p...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

bronek wrote:
> [...]
> Co innego jeżeli naruszysz część wspólną - czyli zewnętrzne
> ocieplenie - wtedy wspólnota będzie mogła żądać wyrównania szkody.

O to mi chodziło.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Piotr Mędela

10. Data: 2003-12-12 17:16:36
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Dec 2003, bosz wrote:

>+ Dariusz Młyński wrote:
[...]
> [...]
>+ > nie ma prawa głosu.
>+
>+ ma prawo, lecz nie ma mozliwosci glosowania...

Sprzeciw do sprzeciwu :)
A co, upoważnić (przez udzielenie pełnomocnictwa) np. sąsiada
to już nie może ??

pozdrowienia, Gotfryd