  • 1. Data: 2003-12-12 07:58:55
    Temat: wspólnota mieszkaniowa - czy może zabronić ???
    Od: "nelson" <p...@p...fm>

    Witam

    Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej, około 20 mieszkań.
    Ja posiadam jeden z dwóch największych udziałów (5,3%)
    Na zebraniu uchwalono, że będzie ocieplany budynek.
    Dowiedziałem sie również, że wymyślili sobie, że po ociepleniu
    budynku nie będzie można wymienić sobie okien, i kto chce to zrobić
    to musi to zrobić teraz.
    Ja chcę wymienić okna, ale teraz nie mam na to kasy...
    Czy wspólnota może mi później tego zabronić ???
    Czy jak mimo wszystko wymienię okna po ociepleniu budynku
    to co mogą mi zrobić ???

    Bardzo proszę o odpowiedź

    Pozdrawiam
    nelson

  • 2. Data: 2003-12-12 08:31:43
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa - czy może zabronić ???
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    nelson wrote:

> [...]
    > Czy wspólnota może mi później tego zabronić ???
    > Czy jak mimo wszystko wymienię okna po ociepleniu budynku

    Mysle, zt to samo, co w przypadku wymiany przez pana drzwi...

    czyli nic....

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-12 08:37:17
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej, około 20 mieszkań.
    > Ja posiadam jeden z dwóch największych udziałów (5,3%)

    Trzeba posiadać 51% żeby miec głos decydujacy

    > Na zebraniu uchwalono, że będzie ocieplany budynek.
    > Dowiedziałem sie również, że wymyślili sobie,

    Nie Oni tylko reszta mieszkańców - wspólnota to demokracja. Z tego co Pan
    pisze wynika, że nie chodzi Pan na zebrania. A kto nie chodzi na zebrania
    nie ma prawa głosu.

> [...]
    > Czy wspólnota może mi później tego zabronić ???
    > Czy jak mimo wszystko wymienię okna po ociepleniu budynku

    Kazać doporowadzic elewacje po wymianie okien do stanu pierwotnego na Pana
    koszt (ocieplenie, tynkowanie, malowanie itd w okolicach Pana okna)

  • 4. Data: 2003-12-12 09:38:23
    Od: "nelson" <p...@p...fm>

    Dariusz Młyński wrote:
    > Nie Oni tylko reszta mieszkańców - wspólnota to demokracja. Z tego co
    > Pan pisze wynika, że nie chodzi Pan na zebrania. A kto nie chodzi na
    > zebrania nie ma prawa głosu.

    Nie wszyscy są znudzonymi emerytami, dla których zebranie wspólnoty
    organizowane zawsze o godz. 16.00 jest największym wydarzeniem tygodnia...
    Niektórzy w tym czasie pracują i zarabiaja na chleb w odległym o 45 km.
    mieście,
    więc ten uszczypliwy ton nie jest tutaj na miejscu Panie Dariuszu.

    Pozdrawiam
    Piotr Mędela

  • 5. Data: 2003-12-12 09:59:04
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Dariusz Młyński wrote:

> [...]
    > pisze wynika, że nie chodzi Pan na zebrania. A kto nie chodzi na zebrania

    ma prawo, lecz nie ma mozliwosci glosowania...

    > Kazać doporowadzic elewacje po wymianie okien do stanu pierwotnego na Pana
    > koszt (ocieplenie, tynkowanie, malowanie itd w okolicach Pana okna)

    No to chyba oczywiste, ze pow ymianie okien trzeba "doprowadzic
    elewacje"....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-12-12 10:27:13
    Od: w...@p...onet.pl

    > Nie wszyscy są znudzonymi emerytami, dla których zebranie wspólnoty
    > organizowane zawsze o godz. 16.00 jest największym wydarzeniem tygodnia...

    w końcu to są Twoje sprawy. Dostajesz przed zebraniem porządek spotkania, w
    którym są podane propozycje głosowanych uchwał, omawiane sprawy itp. Jeżeli
    masz je w dupie to nie idziesz, jeżeli planowane jest głosowanie/dyskutowanie
    sprawy, która Cię interesuje to decydujesz, czy warto iść czy rozwiązanie
    pierwsze.

    > Niektórzy w tym czasie pracują i zarabiaja na chleb w odległym o 45 km.
    > mieście,

    i nie mają nikogo, komu mogliby dać pełnomocnictwo do głosowania, i instrukcję
    jak głosować ? choćby sąsiada ?

    Paweł

  • 7. Data: 2003-12-12 10:59:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, nelson wrote:

> [...]
    >+ organizowane zawsze o godz. 16.00 jest największym wydarzeniem tygodnia...

    Prawda. Co nie znaczy że ci "nieznudzeni" nie mają *żadnej*
    możliwości manewru.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mocno niezachwycony terminem zebraniem wspólnoty - w zeszłą
    niedzielę [!], ale co robić "z pracującymi" ?)

  • 8. Data: 2003-12-12 12:35:13
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    > Czy wspólnota może mi później tego zabronić ???
    > Czy jak mimo wszystko wymienię okna po ociepleniu budynku

    Wspólnota zarządza nieruchomością WSPÓLNĄ. Okno nie jest wspólne dlatego
    wspólnocie nic do tego.
    Co innego jeżeli naruszysz część wspólną - czyli zewnętrzne ocieplenie -
    wtedy wspólnota będzie mogła żądać wyrównania szkody.

    Bronek

  • 9. Data: 2003-12-12 16:07:08
    Od: "nelson" <p...@p...gazeta.pl>

    bronek wrote:
> [...]
    > Co innego jeżeli naruszysz część wspólną - czyli zewnętrzne
    > ocieplenie - wtedy wspólnota będzie mogła żądać wyrównania szkody.

    O to mi chodziło.
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Piotr Mędela

  • 10. Data: 2003-12-12 17:16:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, bosz wrote:

    >+ Dariusz Młyński wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > nie ma prawa głosu.
    >+
    >+ ma prawo, lecz nie ma mozliwosci glosowania...

    Sprzeciw do sprzeciwu :)
    A co, upoważnić (przez udzielenie pełnomocnictwa) np. sąsiada
    to już nie może ??

    pozdrowienia, Gotfryd