  • 1. Data: 2009-01-23 07:30:50
    Temat: zmiana nazwisk w pl
    Od: "filip" <l...@o...pl>

    mam pytanko w jakiej formie nastepuje zmiana nazwiska
    przy zawarciu zwiazku malzenskiego. sytuacja jest troche
    atypowa, bo zona pozostaje przy swoim a jej nazwisko
    przyjmuje maz. rozumiem, ze taki wariant tez jest mozliwy.
    chodzi o zastapienie nazwiska pospolitego, ktore czesto
    pojawia sie razem z danym imieniem powodujac rozne
    smieszne i klopotliwe sytuacje.

  • 2. Data: 2009-01-23 07:52:45
    Temat: Re: zmiana nazwisk w pl
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

    Użytkownik filip naskrobał:
> [...]
    > chodzi o zastapienie nazwiska pospolitego, ktore czesto
    > pojawia sie razem z danym imieniem powodujac rozne

    To nic atypowego. Przy wizycie w USC w celu załatwienia formalności
    przedmałżeńskich zawsze zadają pytanie, jakie nazwisko będą państwo nosić po
    ślubie a jakie dzieci. Wolny wybór.

  • 3. Data: 2009-01-23 07:55:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 08:52:45 +0100, miffy napisał(a):

    > To nic atypowego. Przy wizycie w USC w celu załatwienia formalności
    > przedmałżeńskich zawsze zadają pytanie, jakie nazwisko będą państwo nosić po
    > ślubie a jakie dzieci. Wolny wybór.

    Tylko później człowiek się dziwnie czuje wypełniając w różnych drukach
    rubrykę, która często nazywa się "nazwisko panieńskie" ;)

  • 4. Data: 2009-01-23 11:30:13
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    jureq napisał(a):

    > Tylko później człowiek się dziwnie czuje wypełniając w różnych drukach
    > rubrykę, która często nazywa się "nazwisko panieńskie" ;)

    Nie przesadzaj, teraz to sie nazywa "nazwisko rodowe":-)

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 5. Data: 2009-01-23 12:53:30
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 07:55:27 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Tylko później człowiek się dziwnie czuje wypełniając w różnych drukach
    > rubrykę, która często nazywa się "nazwisko panieńskie" ;)

    A jeszcze bardziej problematyczne, gdy mąż ma inne nazwisko, żona inne i
    dziecko jeszcze inne :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2009-01-23 16:10:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jan Bartnik napisał:
    > A jeszcze bardziej problematyczne, gdy mąż ma inne nazwisko, żona inne i
    > dziecko jeszcze inne :)

    A jak dziecko może mieć inne niż rodzice?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2009-01-23 16:27:03
    Od: "Scob" <scob_-@-_o2.pl>

    dziecko jeszcze inne :)

    | A jak dziecko może mieć inne niż rodzice?
    |
    | pozdrawiam
    | Arek

    a np. po "tacie z poprzedniego małżeństwa"? Albo kochanku matki z
    poprzedniego (albo i obecnego!) małżeństwa który dziecko uznał? :D

  • 8. Data: 2009-01-23 16:47:11
    Od: "filip" <l...@o...pl>

    Użytkownik "miffy" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik filip naskrobał:
    >
    > To nic atypowego. Przy wizycie w USC w celu załatwienia formalności
    > przedmałżeńskich zawsze zadają pytanie, jakie nazwisko będą państwo nosić
    > po ślubie a jakie dzieci. Wolny wybór.

    a przy slubach konkordatowych ? istnieje jakas mozliwosc
    zalatwienia tego jako osobnej czynnosci w usc ? sa jakies terminy
    na ile przed/po slubie mozna dokonac tych formalnosci ?

  • 9. Data: 2009-01-23 17:01:43
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Scob wrote:
    > dziecko jeszcze inne :)

    > a np. po "tacie z poprzedniego ma??enstwa"? Albo kochanku matki z
    > poprzedniego (albo i obecnego!) ma??enstwa który dziecko uzna?? :D

    Albo zona ma np Nowak (panienskie), ojciec - Kowalski a dziecko
    Nowak-Kowalski (lub Kowalski-Nowak)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 10. Data: 2009-01-23 17:03:10
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    filip wrote:
> [...]
    > zalatwienia tego jako osobnej czynnosci w usc ? sa jakies terminy
    > na ile przed/po slubie mozna dokonac tych formalnosci ?

    Przy slubie konkordatowym i tak najpierw musisz pojsc do USC i wszystko
    zalatwic.
    I tam wlasnie pada pytanie - jakie nazwisko bedzie mial maz/zona po
    slubie i jakie nazwisko bedzie mialo dziecko/dzieci.

    --
    Regards,
    Maverick