  • 1. Data: 2003-10-15 19:06:32
    Temat: zmiana adresu prowadzenia działalności a UM
    Od: "Paweł Goławski" <p...@o...pl>

    Witam!
    Właśnie przeniosłem sobie DG z jednego miasta do drugiego i wszystko byłoby
    w porządku...
    gdyby nie wpis do ewidencji DG.

    Sytuacja wygląda tak:
    W moim starym urzędzie zmienili mi wpis na nowy adres, dalej załatwiłem
    sobie aktualizachę REGON-u, NIP-1 i VAT-R w nowym US, ZUS też....
    Coś minie podkusiło i zadzwoniłem do UM właściwego ze względu na nowy adres
    siedziby firmy i tam sie okazało...
    że TO ONI mają mnie wpisać do swojej ewidencji...!?
    (pewnie dostałbym nowy numer wpisu, zapłacił 100PLN i co najgorsze - jeszcze
    raz czekałaby mnie aktualizacja danych w GUS-ie, US-ie, ZUS-ie i bankach...)

    W związku z tym mam pytanie:
    W którym wpisie do ewidencji ja mam figurować?? Nie chcę mieć później jakiś
    nieprzyjemności że to ja czegoś niedopełniłem...

    A może zależy to od interpretacji urzędników Urzędu Miasta??

    Pozdrawiam,
    Paweł Goławski.

  • 2. Data: 2003-10-15 21:56:59
    Temat: Re: zmiana adresu prowadzenia działalności a UM
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, Paweł Goławski wrote:

> [...]
    [...]
    >+ W związku z tym mam pytanie:
    >+ W którym wpisie do ewidencji ja mam figurować??

    A to zależy co zmieniałeś: bo w zależności od lokalizacji
    n.wym. zgłasza się w różne miejsca różne zmiany:
    - siedzibę DG.
    - miejsce prowadzenia DG.
    Z p. widzenia podatku wchodzi jeszcze w rachubę:
    - miejsce zamieszkania.
    Pani w 1. urzędzie mogła nie być świadoma (przyjąć że wiesz
    co robisz ?) co zmieniasz...

    [...]
    >+ A może zależy to od interpretacji urzędników Urzędu Miasta??

    Nie zależy :)
    Jak możesz to przekop groups.googlem grupę .podatki (bo temat
    powraca i mogą cię obwarczeć jak spytasz bez sprawdzania ;)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-10-16 19:31:48
    Od: "Paweł Goławski" <p...@o...pl>

    W wiadomości:
    P...@k...portezjan
    .zabrze.pl,

> [...]
    > Z p. widzenia podatku wchodzi jeszcze w rachubę:
    > - miejsce zamieszkania.
    > Pani w 1. urzędzie mogła nie być świadoma (przyjąć że wiesz

    Zmieniłem wszystkie (zamieszkanie, siedzibę i prowadzenie)

    Ogólnie to nie mam problemu z tym co ja mam zrobić jak przenoszę DG z
    jednego miejsca w inne... poza UM
    Denerwuje mnie, że w jednym _URZEDZIE_MIASTA_ mówią mi co innego niż w
    drugim... chodzi dokładnie o wpis do ewidencji - o to, w ewidencji _KTÓREGO_
    z tych urzędów powienienem figurować po zmianie? (tego starego czy nowego?)
    Oczywiście każdy z tych urzędów "chce" abym był w jego ewidencji":|
    Interesuje mnie to jak to jest wg. prawa ?

    > Jak możesz to przekop groups.googlem grupę .podatki (bo temat
    > powraca i mogą cię obwarczeć jak spytasz bez sprawdzania ;)).

    Sprawdzałem, sprawdzałem - i to mi dużo pomogło, natomiast problemu
    dotyczącego samego wpisu do ewidencji (w nowym, czy w starym UM mam być
    wpisany _PO_ aktualizacji) nie znalazłem...

    Pani w 2 urzędzie powiedziała, że z 1-go urzędu (starego) powinni byli
    przysłać papiery do niej i to u niej powinienem figurować w ewidencji... Jak
    teraz pytam panią w 1-wszym urzędzie to ona twierdzi że wcale nie ma takiego
    obowiązku wysyłania danych (podobno obowiązek taki będzie miała od 1
    stycznia 2004) i mogę pozostać u niej w ewidencji...?? Dlatego pytam, która
    z tych Pań ma rację??
    No i nie wiem jakie mogą mnie czekać konsekwencje jak zostawię sprawę tak
    jak jest (tzn. wpis do ew. w starym UM)??

    Pozdrawiam,
    Paweł

    PS. Dzięki za zainteresowanie tematem:)