  • 1. Data: 2003-10-15 18:30:47
    Temat: Mandat straży miejskiej za nieuiszczenie opłaty parkingowej w strefie płatnego postoju
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam problem jak widać w temacie. Dostałem poleconym wezwanie do zapłaty kary
    pieniężnej za nieuiszczenie opłaty parkingowej za parkowanie w strefie płatn
    ego postoju. Co robić?
    Aha, wezwanie jest opieczętowane Zarząd Dróg Grodzkich - chociaż nie wiem cz
    y to jakaś różnica.
    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2003-10-15 19:55:46
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Użytkownik marek napisał:

> [...]
    > pieniężnej za nieuiszczenie opłaty parkingowej za parkowanie w strefie płatn

    Jesli parkowales i nie zaplaciles - zaplac.
    Jesli nie parkowales - odwolaj sie.

    --
    pozdrawiam
    lukasz_p

  • 3. Data: 2003-10-16 11:38:09
    Od: "Rafal M" <markii@No_Spam_poczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ego postoju. Co robić?
    > Aha, wezwanie jest opieczętowane Zarząd Dróg Grodzkich - chociaż nie wiem

    Mandat musi byc chyba za pokwitowaniem odbioru?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2003-10-16 15:36:48
    Od: kam <X...@X...plX>

    Rafal M wrote:
    > Mandat musi byc chyba za pokwitowaniem odbioru?

    Coś mi się zdaje, że to nie mandat (za wykroczenie), a wezwanie do
    uiszczenia kary umownej.

    KG

  • 5. Data: 2003-10-17 14:16:00
    Od: "leon" <l...@g...WYTNIJ.pl>

    patrz archiwum grupy 13.03.2003 wyslane przez husk : bilety postojowe troche
    dlugie

    leon

  • 6. Data: 2003-10-17 14:17:28
    Od: " " <l...@g...WYTNIJ.pl>

    aj mialo byc 2003-02-15

  • 7. Data: 2003-10-17 20:57:51
    Od: "marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik marek <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bmk3tm$fos$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > ego postoju. Co robić?
    > Aha, wezwanie jest opieczętowane Zarząd Dróg Grodzkich - chociaż nie wiem

    Zacytuję dokładnie treść "zawiadomienia" (list polecony):
    opieczętowane - zarząd dróg grodzkich
    Informuję, że w dniu ... Straż Miejska stwierdziła fakt parkowania, na
    parkingu na ul..... w .......pojazdu nr rej......, który należy do Pan/i/a.
    Za parkowanie, o którym wyżej mowa nie została uiszczona stosowna opłata. W
    związku z powyższym na podst. art.13 ust.2 pkt 4 z dnia 21 marca 1985 roku o
    drogach publicznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 71, poz.838, Nr 86 poz. 958 i z 2001
    roku Nr 125 poz. 1371 oraz SS (paragraf)3 ust.1, SS 4 ust.1, SS 6, SS 7
    ust.1, SS 8 rozporządzenia rady ministrów z dnia 27 czerwca 2000 roku w
    sprawie szczegółowych zasad wprowadzania opłat za parkowanie pojazdów
    samochodowych na drogach publicznych (Dz.U.Nr 51, poz. 608) nakładam na
    pan/ią/a karę pieniężną w wysokości ....(50PLN)... i wzywam do uiszczenia w
    terminie 14 dni od dnia otrzymania nieniejszego pisma, na konto Zarządu Dróg
    Grodzkich w ..... Nr......... lub w kasie przy ul..... (Biuro Straży
    Miejskiej), pod rygorem jej ściągnięcia w trybie egzekucji administracyjnej.
    Nie dotrzymanie terminu zapłaty spowoduje naliczenie odsetek jak za
    zaległości podatkowe.
    Podpis i pieczątka (.......) (pani p.o. dyrktor zarządu dróg grodzkich).

    Dzięki za przeczytanie mojego posta i za rady, ale miałem cichą nadzieję ża
    pójdziecie inną ścieżką. Jestem laikiem, ale kiedyś słyszałem, że opłaty
    parkingowe w strefach płatnego postoju są sprzeczne z czymśtam
    (konstytucją???). Zapadł wyrok NSA czy czegoś takiego, że opłaty są
    nielegalne ale można je dalej pobierać - tak to zrozumiałem. Ustaliłem to
    również ze znajomym, ale też laikiem, że w Polsce był precedens (nie wiem
    czy to się tak nazywa) w sądzie facet wygrał ze strażą miejską (brak opłaty
    parkingowej) - a sąd rejonowy w oparciu o orzeczenie umorzył sprawę. Sądy
    grodzkie a kiedyś kolegia ponoć seryjnie odrzucały pozwy na kierowców.
    Druga rzecz, która mnie "niepokoi" - czy zarząd dróg grodzkich może nakładać
    kary pieniężne.
    Słownictwo użyte w części "własnej" może być niefachowe.

    Sory za długiego posta.
    Jeszcze raz dzięki

  • 8. Data: 2003-10-18 08:47:10
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "marek" <m...@p...onet.pl> napisał:

    >Zapadł wyrok NSA czy czegoś takiego, że opłaty są nielegalne
    Treść wyroku plus inne na ten temat wysyłam na priv.
    P.S Tnij posty, zwłaszcza nie cytuj swego (netykieta)

    Artur Golański