  • 1. Data: 2002-11-21 11:40:22
    Temat: zlecenie dla firmy zagranicznej
    Od: "uba" <u...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów,

    nie prowadzę działalości gospodarczej i mam możliwość wykonania zlecenie dla
    firmy z Irlandii.
    Jak mogę załatwić sprawę z prawnego punktu widzenia. Z tego co wiem, to
    umowa zlecenie odpada..., a podatek i rozliczenia??
    Będę wdzięczny za pomoc.

    uba

  • 2. Data: 2002-11-22 19:53:35
    Temat: Re: zlecenie dla firmy zagranicznej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Sprawy cywilnoprawne związane z tą umową reguluje USTAWA z dnia 12 listopada
    1965 r. Prawo prywatne międzynarodowe. Generalnie zgodnie z tą ustawą, dla
    umowy zlecenia, o dzieło itd. zastosowanie mają przepisy prawa siedziby
    przyjmującego zlecenie (w tym wypadku Polski). Moim zdaniem więc nie ma
    przeciwwskazań do umowy-zlecenia tylko z tego tylko powodu, że umowa ma
    charakter międzynarodowy.
    Co do przepisów podatkowych, to moim zdaniem musisz im wystawić rachunek,
    który zarejestrujesz w Urzedzie Skarbowym. Na tej podstawie oni Ci zapłącą,
    natomiast ty odprowadzisz podatek.

  • 3. Data: 2002-11-25 09:58:51
    Od: "uba" <u...@p...onet.pl>

    Serdecznie dziękuję.