  • 11. Data: 2006-09-18 17:45:56
    Temat: Re: zgubiona legitymacja studencka i mandat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:rnp2u3-ofd.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nic :)
    >
    > Ale miałby "papier", że zgubił/ukradli i potem się już tym dokumentem
    > nie mógł posługiwać :)

    A skąd by ten papier "wziął". Skąd policja ma wiedzieć, ze on zgubił i na jakiej
    podstawie domagasz się od policji wystawienia takiego zaświadczenia?

  • 12. Data: 2006-09-18 17:51:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety przerabiałem ten temat i niestety to nie jest takie proste. Policja
    > nie przyjmuje zgłoszenia zagubienia dokumentów (przynajmniej nie przyjmowała
    > 4 lata temu) i nie wystawia żadnego zaświadczenia.

    I nie wystawia nadal. Gdzieś od połowy lat 70-tych.

    Generalnie całe zamieszanie z tymi zaświadczeniami było historycznie
    uwarunkowane faktem, że do połowy lat 70-tych bodajże Milicja była wystawcą
    dowodów osobistych. Stad w tych starych blankietach (zielonych) było pouczenie,
    że zagubienie lub kradzież należy zgłaszać na Milicję. Później się to zmieniło i
    dowody wydawały organy samorządu terytorialnego. Ale blankietów nie zmieniono.
    Ludzie się powoływali na to pouczenie, a Milicja a później Policja dla świętego
    spokoju długo takie zgłoszenia przyjmowała. Tyle, że nic z nimi nie robiono. Jak
    się obywatel uparł, to dostawał "na twarz" taki świstek, ze był, świstek
    wpisywano do zeszytu (albo nie) i na tym kończono zabawę. W końcu ktoś walną
    pięścią w stół, bo się tego za dużo zrobiło. Podstawy prawnej do przyjmowania
    takich zgłoszeń nie ma i zasadniczo nikt ich nie przyjmuje.

    Tak, czy siak zaświadczenie nie jest dowodem zagubienia dokumentu, a jedynie
    złożenia stosownego zawiadomienia. Stąd, choćby zgłaszający miał 10 zaświadczeń,
    to i tak za każdym razem, gdy pojawia się jego dokument należy dowieść, że
    pomimo to nie był to on, tylko inna osoba.

  • 13. Data: 2006-09-18 19:14:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > wpisywano do zeszytu (albo nie) i na tym kończono zabawę. W końcu ktoś
    > walną pięścią w stół, bo się tego za dużo zrobiło. Podstawy prawnej do
    > przyjmowania takich zgłoszeń nie ma i zasadniczo nikt ich nie przyjmuje.

    Ale zakazu też nie ma, prawda? ;)

> [...]
    > 10 zaświadczeń, to i tak za każdym razem, gdy pojawia się jego dokument
    > należy dowieść, że pomimo to nie był to on, tylko inna osoba.

    Teoretycznie? Tak. W praktyce... sam chyba wiesz, jak ludzie reagują na
    urzędowe papierki :)

  • 14. Data: 2006-09-18 20:28:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:up73u3-qge.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ale zakazu też nie ma, prawda? ;)

    Jest. Wewnętrzny. Jak ktoś jest namolny potwornie, top policjantowi szybciej
    gościowi wystawić świstek, który i tak nic nei znaczy, niż mu to tłumaczyć. Stąd
    też czasem ktoś dostaje zaświadczenie.

    > Teoretycznie? Tak. W praktyce... sam chyba wiesz, jak ludzie reagują na
    > urzędowe papierki :)

    Zależy jacy ludzie