  • 1. Data: 2003-03-11 17:32:22
    Temat: zerwanie umowy przez pracownika
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    czy nieplacenie wynagrodzeni przez pracodawce pozwala pracownikowi
    zerwac umowe na czas nieokr. bez okresu wypowiedzenia 2 tyg., utraty praw
    do zasilku, zaliczenia stazu pracy (i wszystkiego co mi grozi w razie
    samowolnego
    zerwania umowy, a czego chcialbym uniknac...) ??

    wiem ze pozwala na to fakt nieplacenia przez pracodawce skladek ZUS-u
    (takiej informacji udzialono mi w PIP przez telefon), ale zeby to stwierdzic
    minie wiecej niz 2 tyg. wiec wole zaszantazowac pracodawce - albo placi
    wynagrodzenie (mamy juz 11-go !!), albo sie zwalniam i kieruje sprawe do
    sadu...

    ZOMO
    BTW - znajde gdzies na internecie AKTUALNA i KOMPLETNA tresc
    Kodeksu Pracy ? jakich jeszcze przepisow poszukac na takie okazje ??

  • 2. Data: 2003-03-11 18:36:14
    Temat: Re: zerwanie umowy przez pracownika
    Od: p...@p...onet.pl

    -------------
    Zobacz: http://republika.pl/prawo_pracy/art45.htm
    -------------
    -------------
    Np.: http://republika.pl/prawo_pracy
    -------------
    > jakich jeszcze przepisow poszukac na takie okazje ??
    -------------
    Art. 55 par.1[1] k.p. wystarczy.

    Mariusz

  • 3. Data: 2003-03-12 12:47:08
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "ZOMO" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do zasilku, zaliczenia stazu pracy (i wszystkiego co mi grozi w razie
    > samowolnego > zerwania umowy, a czego chcialbym uniknac...) ??

    imho tak (jest takie orzeczenie SN)
    byłoby to wypowiedzenie z winy pracodawcy z powodu ciężkiego naruszenia
    obowiązków przez pracodawcę

> [...]
    > minie wiecej niz 2 tyg. wiec wole zaszantazowac pracodawce - albo placi
    > wynagrodzenie (mamy juz 11-go !!), albo sie zwalniam i kieruje sprawe do

    to dopiero jeden dzień :)

    > BTW - znajde gdzies na internecie AKTUALNA i KOMPLETNA tresc
    > Kodeksu Pracy ? jakich jeszcze przepisow poszukac na takie okazje ??

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    jako *.pdf
    dodatkowo powienieneś przejrzeć orzecznictwo SN

  • 4. Data: 2003-03-14 00:12:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2003, Marcin Surowiec wrote:

> [...]
    >+ imho tak (jest takie orzeczenie SN)
    >+ byłoby to wypowiedzenie z winy pracodawcy z powodu ciężkiego naruszenia

    wKF: "rozwiązanie umowy *BEZ* wypowiedzenia" !
    :)
    pzdr, Gotfryd
    (przepraszający że się czepia !)