  • 1. Data: 2005-05-10 09:05:38
    Temat: umowa ustna
    Od: Modjo <m...@n...adres.w.nieznanej.domen.ie>

    Od niemal trzech miesiecy pracuje w pewnej firmie i nie moge sie
    doprosic o umowe pracy. Czlowiek za to odpowiedzialny ciagle zbywa mnie
    brakiem czasu, ale zapewnia, ze umowa zostanie podpisana. Dodatkowo
    wystepuja opoznienia w przelewaniu wynagrodzenia. Troche sie obawiam, ze
    ktoregos razu w ogole nie otrzymam wyplaty i zostane na lodzie. Czy
    istnieje w takim przypadku szansa na dochodzenie swoich praw przed
    sadem? Czy umowa ustna jest jednoznaczna pisemnej? Jak sie to
    ewentualnie argumentuje i uzasadnia przed sadem?

    --
    Pozdrawiam: Modjo

  • 2. Data: 2005-05-10 09:06:32
    Temat: Re: umowa ustna
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Modjo napisał(a):
> [...]
    > sadem? Czy umowa ustna jest jednoznaczna pisemnej? Jak sie to
    > ewentualnie argumentuje i uzasadnia przed sadem?

    zglos sie do PIP

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 3. Data: 2005-05-10 10:16:48
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Modjo wrote:

> [...]
    > swoich praw przed sadem? Czy umowa ustna jest jednoznaczna pisemnej?
    > Jak sie to ewentualnie argumentuje i uzasadnia przed sadem?

    Umowa pisemna czy ustna... tak na prawdę przed sądem bedzie kluczowe
    czy doszło do nawiązania stosunku pracy.
    Czyli po ludzku, te wszystkie "fizyczne" przejawy pracy. Wyznaczone
    stanowisko, wyznaczone obowiązki, fakt świadczenia pracy itd.
    Jak to będziesz mógł udowodnić (jak? to zależy od charakteru pracy...),
    brak umowy w niczym nie przeszkodzi tobie - a zaszkodzi pracodawcy,
    narazi na kary...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2005-05-10 10:49:04
    Od: "Bartas" <g...@d...pl>

    Użytkownik "Modjo" <m...@n...adres.w.nieznanej.domen.ie> napisał w
    wiadomości news:42807963$1@news.home.net.pl...
    > Od niemal trzech miesiecy pracuje w pewnej firmie i nie moge sie
    > doprosic o umowe pracy. Czlowiek za to odpowiedzialny ciagle zbywa mnie
    > brakiem czasu, ale zapewnia, ze umowa zostanie podpisana.

    [ciach]

    > Czy umowa ustna jest jednoznaczna pisemnej? Jak sie to
    > ewentualnie argumentuje i uzasadnia przed sadem?

    "Umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie została
    zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca powinien, najpóźniej w dniu
    rozpoczęcia pracy przez pracownika, potwierdzić pracownikowi na piśmie
    ustalenia co do rodzaju umowy oraz jej warunków". Art. 29 § 2 kodeksu pracy

  • 5. Data: 2005-05-10 13:29:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Modjo" <m...@n...adres.w.nieznanej.domen.ie> napisał
    w wiadomości news:42807963$1@news.home.net.pl...

    Zbieraj dowody mogące później potwierdzić, że pracowałeś i od kiedy.
    Dane osobowe kontrahentów i współpracowników można ich przesłuchać).
    Wszelkie wystawiane przez Ciebie w imieniu firmy dokumenty - jeśli są u
    kontrahentów, to wystarczy zapisać, gdzie są. I tyle można zrobić. jeśli
    Cię oszukają, to wówczas w łatwy sposób sprawę przed sądem zakończysz.
    Teraz bym specjalnie nie wojował, bo szkoda pracy - chyba, ze Ci nie
    zależy.